Κλέφτες Καταστημάτων(2018)
(Shoplifters) | Πρώτη προβολή: 06-12-2018

100
Άγγελος Πολύδωρος
myFILM.gr
2018-12-20
Η Ιαπωνία σε κρίση και μέσα από την ταινία αυτή, ολόκληρος ο κόσμος, αφού ο σκηνοθέτης Χιροκάζου Κόρε-Έντα με οδηγό ένα πραγματικά εξαιρετικό σενάριο γεμάτο σημαντικές καθοριστικές λεπτομέρειες και ανατροπές, συνθέτει το πορτρέτο της κοινωνίας.
95
Κώστας Γ. Καρδερίνης
MiC - GREEK MUSIC MAGAZINE
Το σινεμά του Κόρε-έντα συναντά το όραμα και το κοινωνικό συμβόλαιο του Ζαν-Ζακ Ρουσώ, του Μάικ Λη και του Κεν Λόουτς. Στο φόντο των προβληματισμών του υποφώσκει η άσια-τζαζ επένδυση του διανοούμενου Haruomi Hosono, κάποτε μέλους των Yellow Magic Orchestra.
95
Ελένη Ουλάνη
Filmakias
Μια σπουδή στην ομορφιά της ανθρωπότητας μέσα από την σκοτεινή πλευρά της. Μας χαρίζει εικόνες και συναισθήματα που γεμίζουν την οθόνη και τις καρδιές μας. Δικαιωματικά μία από τις πιο ανθρώπινες και σημαντικές ταινίες της χρονιάς, και σίγουρα ένας από τους πιο ουμανιστικούς νικητές των Καννών.
90
Τατιάνα Καποδίστρια
toSpirto.net
Οι αληθινοί οικογενειακοί δεσμοί, ακόμη και χωρίς εξ αίματος συγγένεια, σε αντιδιαστολή με τον εύρυθμο κυνισμό της χρηστής ιαπωνικής κοινωνίας, μετατρέπονται από το Κορέεντα σε μια πολυεπίπεδη, γλυκόπικρη, βαθιά ανθρώπινη ταινία.
90
Μαρία Μαγκάκου
Simplylife.gr
Γοητευτική και συγκινητική, αλτρουιστική, με υπέροχες και ταυτόχρονα νατουραλιστικές ερμηνείες, από τον μεγαλύτερο (σε ηλικία) μέχρι και τον μικρότερο. Ένα αριστούργημα με ένα σύνολο εξαίρετων χαρακτήρων, που ζούνε σε μια κοινωνία που τους έχει ξεγράψει και ζούνε στο περιθώριο.
90
Μάριος Μαύρος
Narrator
Ένα ταξίδι μέσα στις εποχές γεμάτο με γέλιο, έντονα συναισθήματα που τελικά καταλήγει να σε φέρνει αντιμέτωπο με τις πράξεις που διαμορφώνουν την ζωή σου. Μια ταινία που κουβαλάει πάνω της την ικανότητα να μιλάει με τον πιο απλό τρόπο για τα πιο περίπλοκα ζητήματα.
90
Έλενα Χρηστοπούλου
Πρώτο Θέμα
2018-12-18
Από τους αγαπημένους μου σκηνοθέτες, ο Χιροκάζου Κορεέντα κρατάει στα χέρια του μια εκ πρώτης όψεως απλή ιστορία (μια οικογένεια κλεφτών παίρνει υπό την προστασία της ένα παραμελημένο μικρό κοριτσάκι) και τη μετατρέπει σε σινεμά πολυδιάστατο και ζωντανό, με βάθος και χιούμορ, ανάταση και πίκρα, ζωή και θάνατο, φθορά και ελπίδα.
90
Λήδα Γαλανού
efsyn.gr
2018-12-16
Η νέα ταινία του σπουδαίου Ιάπωνα σκηνοθέτη Χιροκάζου Κόρε-έντα, του απ' ευθείας διαδόχου του Οζου, χρειάζεται απόλυτη ησυχία για να την ακούσεις: αλλά σου μιλά απ' ευθείας και σου κλέβει την καρδιά, μέσα σε δυο ώρες ουμανισμού και μαζί μεγάλης κινηματογραφικής τέχνης.
90
Πόλυ Λυκούργου
FLIX
2018-12-14
Με μία ψιθυριστή, μικρή ταινία με τεράστια καρδιά, ο Ιάπωνας ουμανιστής σκηνοθέτης παρουσιάζει μία άλλη όψη των κλεμμένων στιγμών στη ζωή και στο σινεμά.
90
Τάσος Ντερτιλής
GRAND Magazine
Ο φετινός Χρυσός Φοίνικας των Καννών είναι μια χαμηλόφωνη αλλά συγκλονιστική ιστορία μιας παράξενης οικογένειας στο περιθώριο της κοινωνίας.
80
Θοδωρής Δημητρόπουλος
Oneman.gr
Οι ήρωες του φιλμ δεν λειτουργούν καν ενάντια ή παράλληλα με το σύστημα, παρά κινούνται ασύμβατα ως προς αυτό, κατασκευάζοντας το δικό τους μικροσύμπαν συναισθημάτων ή εγνοιών. Ο σκηνοθέτης παρακολουθεί υπομονετικά και σιωπηλά, αφήνοντας κάθε εξωτερική παρεμβολή να εμφανίζεται αβίαστα, δίνοντας έτσι στο φιλμ επίπεδα αλήθειας δίχως ποτέ να ποντάρει στην αποκάλυψη ή το σοκ.
80
Χρυσοστομάκης Λακταρίδης
DOC TV
Κλονίζει τα στερεότυπα και τις εδραιωμένες προκαταλήψεις του θεατή για το τι είναι νόμιμο, τι είναι ηθικό και για το πόση αγάπη μπορεί να χωρέσει μέσα σε μια ακατάστατη καλύβα, σε αντίθεση με την ψύχρα του οργανωμένου και τακτοποιημένου κόσμου που την περιβάλλει.
80
Σπύρος Δούκας
Filmy.gr
Ο Κορεέντα απαντάει στην τραγωδία με ζωή, μετουσιώνει την έννοια του feelgood σε κινηματογραφική ουσία και εμπλουτίζει τη φιλμογραφία του με ένα ακόμα διαμάντι.
80
Στράτος Κερσανίδης
kersanidis.wordpress.com
Χωρίς να κρίνει, ο Κόρε-Έντα, αφηγείται μια ιστορία ανθρώπων, τη ζωή και τα όνειρά τους αλλά πάνω απ' όλα τις σχέσεις τους. Ιδιαίτερα λεπτή και συγκινητική προσέγγιση, σφριγηλή και μεστή σκηνοθετική ματιά γεμάτη σιγουριά η οποία οδηγεί σε ένα συναρπαστικό αποτέλεσμα.
80
Νίνος Φένεκ Μικελιδης
Enetpress
...ο σκηνοθέτης έφτιαξε μια από τις καλύτερες ταινίες του...
80
kazanipouvrazei
Οι ταινίες της ζωής σου
Αφοπλιστικά συγκινητική ταινία με καλές ερμηνείες που υπακούουν στον αυτοσχεδιασμό και γλυκύτατο χιούμορ που αντισταθμίζει το ιδιαίτερα φορτισμένο κλίμα.
80
Χρήστος Σκυλλάκος
Το Περιοδικό
Η ταινία είναι συγκλονιστική γιατί επανατοποθετεί και επαναπροτείνει τον τρόπο που κοιτάζει (και κοιτάζουμε μαζί της) τα πρόσωπα των ανθρώπων του λαού. Ακριβώς όπως κάποτε και ο Ντε Σίκα. Αυτό είναι το ποιόν του συγκεκριμένου σκηνοθέτη, της αυθεντικότητας του ως δημιουργού, ως καλλιτέχνη.
80
Γιώργος Παπαδημητρίου
CineDogs
Το ονειρεμένο κατόρθωμα του Shoplifters είναι ότι θρέφει ένα μυστήριο στο ίδιο μικροσκοπικό κουκούλι στο οποίο μας έχει πείσει να φωλιάσουμε, εκεί όπου έχουμε βουλιάξει και οι ίδιοι μέσα στις ζωές των ηρώων της ταινίας. Αναρωτιόμαστε χωρίς να πανικοβαλλόμαστε από την άγνοια, ανυπομονούμε χωρίς να αγκομαχούμε. Και στο τέλος, σκεπαζόμαστε με την κουβέρτα που μας προσφέρει, χωρίς ποτέ να μας έχει κρύψει ότι έχει πολλή παγωνιά εκεί έξω.
80
Απόστολος Κίτσος
MOVE IT
Με φυσικές και αφοπλιστικές ερμηνείες και μια αφηγηματική ροή που εστιάζει στα λίγα και τα απλά που συνιστούν την ευτυχία, παρά τις ελάχιστες αστοχίες τους, οι "Κλέφτες Καταστημάτων" σου ζεσταίνουν την καρδιά και χαράζουν ένα χαμόγελο στο πρόσωπό σου που αργεί να φύγει.
80
Σωκράτης ο Τανυσίπτερος
ΣΙΝΕ-ΚΟΣΜΟΣ
Ο Χιροκάζου Κορεέντα επιστρέφει στη γνωστή του θεματική με ένα ακόμα οικογενειακό δράμα, όπως πολύ καλά ξέρει να χειρίζεται.
80
vandimir
Ταινίες που βλέπω
Τρυφερή, συγκινητική, χαμηλότονη, η ταινία ήδη βρίσκεται στην προσωπική μου λίστα με τις καλύτερες του 2018.
80
Κατερίνα Ανδρεάκου
FreeCinema
2018-12-06
Αν δεν είσαι του χαμηλότονου οικογενειακού δράματος, αυτές οι δύο ώρες μπορεί και να σε κουράσουν. Σε κάθε αντίθετη περίπτωση, δεν θα βρεις καλύτερο, πιο αληθινά συγκινητικό και βαθιά ανθρώπινο δράμα εκεί έξω.
80
Νεκτάριος Σάκκας
cinemagazine.gr
2018-12-08
Ο σημαντικός Ιάπωνας δημιουργός των «Κανείς Δεν Ξέρει» και «Πατέρας και Γιος», Χιροκάζου Κόρε-Έντα, στοχάζεται πάνω στις έννοιες του δικαίου και της οικογένειας έχοντας σταθερά για πυξίδα του τον ανθρωπισμό, στο φιλμ που κέρδισε επάξια τον φετινό Χρυσό Φοίνικα και - κυρίως - τις καρδιές μας.
80
Ζουμπουλάκης Γιάννης
Το Βήμα
2018-12-10
Στους «Κλέφτες καταστημάτων», που είναι εμπνευσμένοι από διάφορα πραγματικά κοινωνικά περιστατικά τα οποία έλαβαν χώρα στην Ιαπωνία τα τελευταία χρόνια, ο Κόρε Εντα μιλά εις βάθος και επί της ουσίας για έννοιες όπως η αγάπη και η αυτοθυσία. Ρεαλιστής και συγχρόνως ποιητής, κάνει την υπέρβαση και μας κερδίζει με την ανθρωπιά και την ειλικρίνειά του.
80
Χρήστος Μήτσης
αθηνόραμα
2018-12-12
Συγκινητική περιπλάνηση στη σκοτεινή πλευρά του ιαπωνικού θαύματος και μια βαθιά ανθρώπινη ταινία φτιαγμένη από τα αγνότερα κινηματογραφικά υλικά, η οποία απέσπασε τον Χρυσό Φοίνικα του Φεστιβάλ Κανών.
80
Κωνσταντίνος Καϊμάκης
Monopoli.gr
2018-12-02
Μια συναισθηματική και νοητική εμπειρία που θα σας σκλαβώσει.
80
Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος
LiFO
2018-12-04
Η ετερόκλητη, όχι όμως δυσλειτουργική «μπάντα» των ηρώων συνιστά μια ιδιόμορφη παρέα ορφανών που ζουν στο όριο, σίγουρα στερούνται επιλογών, ζουν την κάθε τους μέρα με πλάνα εκ των ενόντων, αλλά καταφέρνουν, φευγαλέα και εγκάρδια, να χαίρονται στο ξέφωτο της ανασφάλειας και των προβλημάτων, μερικές φορές σαν μια οικογένεια που τα έχει όλα.
80
Παναγιώτης Κοτζαθανάσης
FilmBoy
Το «Shoplifters» είναι ένα γνήσιο φιλμ Koreeda, ένα αριστοτεχνικό οικογενειακό δράμα, και μία από τις καλύτερες δουλειές του γενικότερα, στοιχείο εξαιρετικά σημαντικό αν αναλογιστεί κάποιος την ποιότητα της φιλμογραφίας του.
80
Θόδωρος Γιαχουστίδης
Movies Ltd
Φτωχοδιάβολοι. Όπου φτωχός κι η μοίρα του. Ένα φιλμ που ζεσταίνει την ψυχούλα σου παρακολουθώντας την, όπως συμβαίνει όταν τρως ένα μπολ γεμάτο λαχταριστά νουντλς. Ρουφώντας τα με θόρυβο!
80
Μάρα Θεοδωροπούλου
POPAGANDA
Αντιμέτωπος με ένα αντικειμενικά δυσάρεστο θέμα, ο Κόρε-έντα δεν παραδίδεται ούτε στιγμή στη μιζέρια, την υστερία ή την υπερβολή, κι αναρωτιόμαστε πώς θα αντιδρούσε αν έβλεπε ταινία του εγχώριου «χειρούργου» των οικογενειακών αξιών, Γιάννη Οικονομίδη.
80
Αγγελική Στελλάκη
Cinepivates
Οι Κλέφτες Καταστημάτων είναι ένα σπουδαίο δείγμα σινεμά από εκείνα που σπάνια πλέον φτάνουν στη συνοικιακή μας αίθουσα. Αξίζει να αφεθούμε στην ανθρωπιά του.
80
Νίκος Δρίβας
Cineramen
Κατανοητή και βαθιά επηρεαστική, η ταινία Shoplifters προσθέτει άλλο ένα ισχυρό κεφάλαιο στην πλούσια ανθρωπιστική φιλμογραφία του κορυφαίου Ιάπωνα δημιουργού.
75
Αντώνης Ζαούτσος
Newsfilter
Μια ταινία που αγγίζει συναισθηματικά το θεατή ανεξαρτήτως των καταβολών του, ελαφρώς αργή και κουραστική αλλά σε αποζημιώνει με τη ζεστασιά και την ανθρωπιά που αποπνέει.
71
Γιάννης Τσιρόγλου
kulturosupa.gr
Μια φαινομενικά απλή ταινία που μέσα της κρύβει μεγάλη καρδιά δίνοντας ένα μάθημα ανθρωπιάς και αλληλεγγύης αλλά και ένα χαστούκι στην κραταιά και πλούσια Ιαπωνία...
70
Αλέξης Κυριαζής
MadWorld Movies
Το Shoplifters μου άφησε την εξής αντιφατική εντύπωση. Είναι μια εξαιρετική ταινία, όπως σχεδόν όλες του Kore-eda άλλωστε, γεμάτη συναισθήματα και τροφή για σκέψη αλλά τις υψηλές προσδοκίες για κάτι ξεχωριστό δεν τις επιβεβαίωσε.
70
Παναγιώτης Τιμογιαννάκης
pantimo.gr
Ο ΧΙΡΟΚΑΖΟΥ ΚΟΡΕ-ΕΝΤΑ αποδεικνύεται και πάλι εξαίρετος σκηνοθέτης και σε ανοδική πορεία και δυνατότητα, και το έργο του συνοδεύεται από κινηματογραφικές αρετές. Πέραν των ερμηνειών που είναι υψηλότατης βαθμίδας, συμπεριλαμβανομένων και των μικρών παιδιών, εντυπωσιάζει με τη φωτογραφία, με τη δουλειά του διευθυντή φωτογραφίας στα πλάνα, στα γενικά, στα κοντινά , στα στησίματα και στις εναλλαγές τους και βέβαια στη συνδρομή του μοντάζ που φτιάχνει την αργή, συναισθηματική αφύπνιση που ο σκηνοθέτης επιθυμεί και την έχει ως γραμμή πλεύσης για το έργο του- αν και στο κοινό, η συγκεκριμένη επιλογή δεν «ακουμπά», αυτό να μην το ξεχνάμε.
50
Ιάκωβος Γωγάκης
screeneye.gr
Ο Κορέ-Εντα χτίζει την αφηγηματική του δράση, πάνω σε συνθήκες ακραίες, αλλά και σε κραυγαλέες συμπτώσεις, ενώ και τα οικογενειακά μυστικά, διογκώνουν περαιτέρω την ακραία ιστορία. Είναι ο τρόπος, για να καλύψει την έλλειψη εσωτερικού βάθους των χαρακτήρων του, που δεν αλληλοσυνδέονται με την κοινωνική πραγματικότητα στην Ιαπωνία, όπως τα είδαμε να συνυπάρχουν έξοχα στο " Nobody Knows" και στο " Still Walking".