Κατηγορώ...!(2019)
(J' Accuse / An Officer and a Spy) | Πρώτη προβολή: 01-12-2019

90
Λήδα Γαλανού
efsyn.gr
2020-01-20
Το φιλμ κινείται με άνεση –και μια κλασική, συμβατική αλλά δυνατή, φόρμα– από το κοινωνικό δράμα στο λεπτοστημένο θρίλερ που δημιούργησε τον όρο «πολανσκικό», αποκτώντας σταδιακά την ένταση που δημιουργεί η ίδια η οχλοκρατία ενός «λαϊκού δικαστηρίου», όχι συμπτωματικά, όχι μακριά, από τη σαρωτική κρίση των social media σήμερα.
80
Μαρία Γαβαλά
Σινεφίλια
Ο Πολάνσκι κατάφερε να το δείξει έτσι ακριβώς, σκηνοθετώντας μια ταινία πάνω στην κατάρρευση ενός μιλιταριστικού, παρανοϊκού οικοδομήματος, και πάνω στην εντιμότητα ενός αντισημίτη, που κάνει στο ακέραιο το καθήκον του, σώζοντας έναν αθώο. Ξεκάθαρα πράγματα. Καίτοι υπερήλιξ, αποδεικνύει ότι δεν έχασε την κινηματογραφική δεξιοτεχνία και ευφυΐα του.
80
Δημήτρης Δανίκας
Πρώτο Θέμα
Εξαιρετική αναπράσταση και επαναφορά της θρυλικής υπόθεσης Αλφρεντ Ντρέιφους.
80
Φίλιππος Χατζίκος
CineDogs
Το Κατηγορώ διαθέτει όλες τις χάρες που θα μπορούσε να του προσδώσει η μπαρουτοκαπνισμένη ιδιοφυΐα που το υπογράφει: υπομονή στην αφήγηση, αψεγάδιαστη (ψηφιακή) φωτογραφία, ακαδημαϊκό τόνο που δεν φορτώνει με τεχνάσματα την εικόνα, άριστη αναπαράσταση εποχής και ασίγαστο παλμό (μολονότι προς το τέλος ο ιστορικός χρόνος υφίσταται μία σύντμηση χάριν της περιορισμένης διάρκειας του φιλμ, η αλήθεια είναι ότι η πλοκή σήκωνε άνετα άλλη μισή ώρα).
80
Ελένη Κουκουρίκου
Lavart
Το J'accuse με το δεξιοτεχνικό χτίσιμο της έντασης και της αγωνίας φτάνει να ισούται με τα αριστουργήματα των πρώτων ταινιών του σκηνοθέτη.
80
Νίκος Δρίβας
Cineramen
Το Κατηγορώ είναι μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα ταινία και χωρίς να το καταλάβεις περνάει πάρα πολλά μηνύματα, είναι πάνω απ' όλα αυθεντική, ενώ δεν θέλει να παραπλανήσει τον θεατή και σε παρασύρει με το σαρωτικό δεύτερο μέρος της.
80
Νικήτας Φεσσάς
Νόστιμον ήμαρ
Εν τέλει το σύνολο είναι άρτιο, και το μήνυμα που περνάει η ταινία, κυρίως μέσα από το αρρενωπό πρόσωπο του αταλάντευτα ηθικού ήρωα και ιστορικού προσώπου που υποδύεται ο Ντιζαρντέν, μαζί με το στωικό εκείνο του Ντρέιφους (σχεδόν αγνώριστος στον ρόλο ο Λουί Γκαρέλ), ο οποίος παρά την αδικία και τον εξευτελισμό παραμένει αξιοθαύμαστα προσηλωμένος στον κώδικα τιμής του στρατού, καθαρό.
80
Νίνος Φένεκ Μικελιδης
Enetpress
2020-01-16
Ο Πολάνσκι έφτιαξε μια αρκετά δυνατή, συναρπαστική ταινία, ταυτόχρονα καυστικό σχόλιο πάνω στον αντισημιτισμό (μαζί και τις σημερινές αναλογίες) καθώς και στην διαστρέβλωση της δικαιοσύνης στην οποία μπορεί να οδηγήσει η ανεξέλεγκτη εξουσία του κράτους.
80
Ζουμπουλάκης Γιάννης
Το Βήμα
2020-01-18
Ένα χορταστικό θρίλερ που τυγχάνει να έχει ιστορικές βάσεις (κάτι που ξεχνάμε αμέσως) και το οποίο ο έμπειρος σκηνοθέτης χειρίζεται καθαρά, στρωτά, εντελώς αφηγηματικά.
80
Γιώργος Κρασσακόπουλος
FLIX
2020-01-14
Η στιβαρή, συναρπαστική αυτή ταινία, μπορεί να είναι κλασικίζουσα στη φόρμα αλλά παραμένει επειγόντως αναγκαία και σημαντική.
80
Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος
LiFO
2020-01-12
Αν και ακαδημαϊκά σκηνοθετημένο, όπως και ο Πιανίστας, το Κατηγορώ είναι στακάτο, δεν αναλώνεται σε φλύαρες εμφάσεις, μελοδραματικές μετάνοιες και περιττές θριαμβολογίες για έναν επώδυνο θρίαμβο του δικαίου έναντι της σήψης, έστω και με τεράστια καθυστέρηση, και κλείνει καταπληκτικά, με τους δυο άνδρες σε μια τελευταία συνάντηση, που λέει πολλά για τη διαδρομή που έχει να διανύσει η πολιτεία για την πρακτική εφαρμογή της ισονομίας.
80
Γιώργος Ξανθάκης
Fermouart
Η κινηματογραφική ματιά του Polanski είναι οξεία, εντατική, διαυγής. Δεν υποκύπτει στον φτηνό διδακτισμό, δεν υπογραμμίζει τίποτα. Κάνει έκκληση στο μυαλό των θεατών, στον προβληματισμό τους, όχι στη συναισθηματική υπερχείλιση. Σκηνοθετεί με ρώμη και ακρίβεια προκαλώντας την ηθική οργή του θεατή, όπως ο Στάνλεϊ Κιούμπρικ στο μνημειώδες «Σταυροί στο μέτωπο».
80
Κλειώ Κατσιμίχα
Narrator
Σκηνοθετικά, ο Πολάνσκι βρίσκεται, αν όχι στο απόγειο, σίγουρα στο ζενίθ του. Μας προσέφερε μια στιβαρή σκηνοθεσία με σκούρα χρώματα, δείχνοντας στο σινεμά του 2019 -που πραγματικά το χρειαζόταν- πώς μπορεί να δημιουργηθεί μια μεστή, σοβαρή ιστορία, χωρίς βαβούρα και περιττά στοιχεία.
70
vandimir
Ταινίες που βλέπω
Το φιλμ είναι δυνατό και (δυστυχώς) επίκαιρο σε μια εποχή που αναζωπυρώνονται φαινόμενα σαν αυτά που προκάλεσαν τέτοια κατάφωρα πλήγματα σε κάθε έννοια δικαιοσύνης.
70
Μάνος Θηραίος
CINEMANO
Παρ' ότι ως επί τω πλείστον γυρισμένη σε κλειστούς χώρους, το έξυπνα ντεκουπαρισμένο σενάριο και το ευφυές μοντάζ (Ερβέ ντε Λυζ) ανεβάζουν ρυθμούς και εξαφανίζουν κάθε αίσθηση θεατρικότητας από το φιλμ, ενώ ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει αυτή η κόντρα ανάμεσα στους γρήγορους ρυθμούς της ταινίας και τις ήπιες ερμηνείες.
70
Τάσος Ντερτιλής
GRAND Magazine
Μια ταινία που αποπνέει δέος και σεβασμό, διαθήκη και απολογία μαζί ενός αεί κατηγορούμενου καλλιτέχνη, ίσως η τελευταία μεγάλη στιγμή μιας λαμπρής κινηματογραφικής καριέρας και ενός μακρού και ταραγμένου βίου.
70
Μίλτος Τόσκας
alterthess.gr
Εξαιρετική φωτογραφία που ζωντανεύει την εποχή, βραβευμένα τα κουστούμια κι η ενδυμασία που βοηθούν στην πιστή αναπαράσταση. Σημασία έχει η επικοινωνία (από εκείνα τα χρόνια ακόμα) κι όχι η ουσία. Δεν υπάρχουν περιθώρια για συναισθηματισμούς κι ανθρωπιστικές προσεγγίσεις. Σπουδαίο έργο που δίνει τη δυνατότητα σε κάθε θεατή να βγάλει τα συμπεράσματά και να λάβει τις απαντήσεις του.
70
Cine-Κριτική
Cine-Κριτική
Στην κορύφωση της ιστορίας το "Κατηγορώ" διαθέτει το ειδικό βάρος ενός δικαστικού δράματος, αλλά και το δραματουργικό εύρος μιας ιστορίας bigger than life που μελετά τα όρια της ατομικής ηθικής, της ευθύνης και της δικαιοσύνης, χωρίς καμία διάθεση ηρωοποίησης και εξαγωγής εύκολων συμπερασμάτων. Από τις καλύτερες ταινίες της ύστερης φιλμογραφίας του Πολάνσκι.
70
Ιάκωβος Γωγάκης
screeneye.gr
Μια χιλιοειπωμένη ιστορία, μπορεί να αναγεννηθεί ξανά, μπορεί επίσης να φαντάζει πιο επίκαιρη από ποτέ και να ανοίγει νέους δρόμους στην κατανόηση των ανθρώπινων κινήτρων, αλλά και να αποκαλύπτει την πηγή διάφορων πολιτικών σκοπιμοτήτων.
70
Άντα Δαλιάκα
Έθνος
2020-01-10
Η δράση και η αγωνία καθόλου δεν αποκλείονται από το κάδρο εναρμονισμένες με ένα καλοκουρδισμένο στους ρυθμούς του ψυχαγωγικού όσο και ακαδημαϊκού αφηγηματικού τέμπο που πετυχαίνει την αμέριστη προσήλωση του θεατή στην ανάδειξη κάθε μικρής λεπτομέρειας.
60
Παύλος Θ. Κάγιος
Fragilemag
Φτιάχνει ένα στιβαρό, καλοδουλεμένο ιστορικό δράμα, χρησιμοποιώντας τη καθιερωμένη κλασικίζουσα κινηματογραφική γλώσσα, δουλεύοντας εξαιρετικά σε τεχνικό επίπεδο και συνάμα στην ανάδειξη της συναισθηματικής δύναμης των γεγονότων.
60
Παναγιώτης Τιμογιαννάκης
pantimo.gr
Προφανώς στην προσπάθεια του να κάνει μια ταινία νηφάλια κι όχι «κηρυγματική», κατεβάζει τους τόνους λίγο περισσότερο του κανονικού. Με αποτέλεσμα η ταινία να χάνει από ένταση, κρατά μόνο την ένταση που της δίνει το ίδιο το περιεχόμενο. Δεν σου μεταδίδει, όμως, και τη δύναμη που οφείλει και που δικαιούται να έχει.
60
Κωνσταντίνος Καϊμάκης
Athens Voice
2020-01-06
Αντισημιτισμός, κατασκοπεία, υπαρξιακό δράμα, αλλά πάνω από όλα η αναζήτηση της αλήθειας σε ένα άρτια κατασκευασμένο αστυνομικό θρίλερ.
60
Χρήστος Μήτσης
αθηνόραμα
2020-01-08
Ο Πολάνσκι χειρίζεται την υπόθεση Ντρεϊφίς με στιβαρή νηφαλιότητα, υπογράφοντας την καλύτερη ταινία του εδώ και πολλά χρόνια.
60
nicolas1810
Letterboxd
Στρωτή αφήγηση, αψεγάδιαστη αναπαράσταση της εποχής, ένας ελαφρύς διδακτισμός με το ανάλογο μάθημα ιστορίας και το σύνηθες όμορφο σκορ από τον Αλεξάντρ Ντεσπλά.
60
zerVo
Movies Ltd
Με καταπληκτική κινηματογράφηση και άριστη αναπαράσταση της περιόδου, σε τοποθεσίες προσεχτικά επιλεγμένες για να δείξουν απόλυτα ρεαλιστικές, ξετυλίγει τις βινιέτες του μυστηρίου, κατά τρόπο τέτοιο που παρασύρει τον θεατή στην αγωνία, έστω κι αν ο επίλογος της υπόθεσης είναι γνωστός τοις πάσι.
50
Θοδωρής Δημητρόπουλος
news247.gr
2020-01-04
Είναι σε πολλά σημεία μηχανικό, ψυχρό, και κάπως υπερβολικά γνώριμο. Η τεχνική είναι αναμφίβολη, η ανασύσταση της εποχής άψογη, και το καστ εξυπηρετικότατο- όμως κάπου ίσως δεν ξεπερνάει ποτέ κάποια όρια του είδους, όπως στο παρελθόν θα μπορούσε.
40
Σπύρος Δούκας
Filmy.gr
2020-01-02
Πρόκειται μια μάλλον άνευρη προσέγγιση σε ένα υλικό που είναι από μόνο του δυνατό και ικανό να κρατήσει το ενδιαφέρον, αλλά σίγουρα όχι μια μεγάλη στιγμή για ένα όνομα όπως ο Polanski.