Δόκτωρ Ύπνος(2019)
(Doctor Sleep) | Πρώτη προβολή: 07-11-2019

80
nikos fekkas
Παρότι εκτιμώ την αξία της, δεν είμαι μεγάλος φαν και δεν ταυτίζομαι με την άποψη πολλών πως η ταινία 'the shining' είναι η καλύτερη ταινία τρόμου που έχει υπάρξει οπότε δεν μπορώ να πω ότι περίμενα με ανυπομονησία να δω αυτό εδώ το sequel! Ευτυχώς ωστόσο με περίμενε μια πολύ μεγάλη θετική έκπληξη μιας και πρόκειται για ένα πολύ καλό αν και αρκετά διαφορετικό sequel!
76
Λήδα Ειρήνη Αδάμου
Βασισμένος στο ομώνυμο βιβλίο του Stephen King, o σκηνοθέτης Mike Flanagan επιχειρεί να μας πείσει πως η κινηματογραφική μεταφορά του "Doctor Sleep", δεν αποτελεί παρά ένα sequel του "The Shining" του Stanley Kubrick, της καλύτερης δηλαδή ταινίας τρόμου όλων των εποχών! Και αυτό ίσως και να αποτελεί το μοναδικό (αλλά εξίσου σημαντικό) «ολίσθημα», στην απόπειρα δόμησης της νέας ταινίας του.
75
Σιλένα Νικολοπούλου 
2019-11-20
Συνέχεια του "The Shining" που είναι περισσότερο ταινία δράσης παρά τρόμου. Κλείνει ικανοποιητικά την ιστορία που ξεκίνησε πριν από 40 χρόνια.
75
Σπυρόπουλος Δημήτρης
Ο Δόκτωρας Ύπνος είναι μια καλή ταινία, με ωραία ιστορία, ατμοσφαιρική, η οποία βλέπεται σχετικά εύκολα παρόλο που είναι πιο μεγάλη σε διάρκεια από ότι θα έπρεπε. Ειδικά μετά την μέση, δεν καταλαβαίνεις για πότε περνάει η ώρα.
70
Χρυσοστομάκης Λακταρίδης
Ο Φλάναγκαν αποφεύγει το υπερβολικό gore ή τη γραφική βία και καταφέρνει να δημιουργήσει μια ονειρική και αγωνιώδη ατμόσφαιρα που χτίζεται με υλικά από τα οποία είναι φτιαγμένοι οι εφιάλτες.
70
Αντώνης Παυλίδης
Ο Flanagan αξίζει την προσοχή όλων μας πλέον. Έδωσε μια φρεσκάδα που δεν ήταν εύκολο να το κάνει κανείς σε ένα σίκουελ μιας τόσο σπουδαίας ταινίας όπως είναι το Shining.
70
Αλέξανδρος Κυριαζής
Η ταινία του Mike Flanagan παρά τα κάποια προβλήματα και ειδικά εκείνα της τελευταίας πράξης, ήταν κάτι παραπάνω από ικανοποιητική, σχεδόν απολαυστική. Αν πάλι είστε από εκείνους που θεωρείτε το The Shining αριστούργημα και περιμένετε κάτι αντίστοιχο, μάλλον θα απογοητευτείτε.
70
Γιάννης Παναγούλιας
Κρατώντας το καλύτερο για το (30 λεπτών) τέλος, η μοντέρνα αυτή συνέχεια του Flanagan, σέβεται το είδος γραφής του συγγραφέα που έπλασε τον μύθο, αλλά και τον τελειομανή δημιουργό που τον οπτικοποίησε με πρωτοφανή για την εποχή τρόπο πριν 30 χρόνια.
68
Αγγελική Αντωνίου
Μια καλοφτιαγμένη ταινία, ένας συνδυασμός διαφορετικών στοιχείων τρόμου που τροφοδοτείται από την νοσταλγία και την φήμη του The Shining (Η Λάμψη).
60
Γιώργος Πρίτσκας
Μπορεί να μην είναι άριστο δομικά και εκτελεστικά, μπορεί ενίοτε να μοιάζει λίγο συγχυσμένο, αλλά τελικά το Doctor Sleep είναι μια αξιόλογη προσθήκη στην κινηματογραφική ιστορία της Λάμψης, χάρη στη μεγάλη, ευαίσθητη "καρδιά" που πάλλεται στον πυρήνα της.
60
Γιώργος Noir Παπαϊωσήφ
Αυτά που ο Κίνγκ θέλει να περάσει στο μεγάλο πανί, και αφορούν το κτίσιμο των χαρακτήρων, ο Φλάναγκαν τα υπηρετεί ευλαβικά και με ζήλο. Σε μια περίοδο που το κινηματογραφικό είδος του τρόμου βρίσκεται σε κωματώδη κατάσταση ο «Δόκτωρ Ύπνος» είναι μια καλή πρόταση, που δεν «κοιμάσαι».
60
Σόλωνας Παπαγεωργίου
Αν και δεν αγγίζει την τελειότητα, το Dr. Sleep είναι ενδιαφέρον. Σέβεται την ιστορία που θέλει να πει και προτιμά να κινηθεί περισσότερο στα πλαίσια της κινηματογραφικής δραματουργίας, παρά να αποτελέσει μια ακόμα blockbuster-ική ξεπέτα τρόμου. Καμιά φορά χάνει τον προσανατολισμό της, αλλά, συνολικά, προσφέρει ένα ευχάριστο τρίωρο στο σινεμά.
60
Άγγελος Πολύδωρος
Ατμοσφαιρικό θρίλερ, ικανό να θεωρηθεί συνέχεια της «Λάμψης» του Κιούμπρικ.
60
Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος
2019-11-12
Η σκηνοθεσία του Μάικ Φλάναγκαν φαντάζει διατακτική (όχι διεκπεραιωτική) και φροντίζει να δέσει τον κύριο κορμό του θρίλερ, τοποθετώντας με χρονική ακρίβεια τις κομβικές στροφές της τεχνικής του Κινγκ. Ώσπου έρχεται το φινάλε και μας παραπέμπει στη Λάμψη που μας καθήλωσε και μας τρόμαξε όσο καμία άλλη.
60
Δημήτρης Νταβανάς
Δεν επιλέγει τη σκάρτη, άπνοη αντιγραφή των στοιχείων που συντέλεσαν στην ανάδειξη του πονήματος του Kubrick, μα δανείζεται χαρακτηριστικά, ώστε να του αποτίσει φόρο τιμής και να ξυπνήσει τις αποτρόπαιες μορφές που φώλιασαν στο ξενοδοχείο Overlook και, έκτοτε, αδιάκοπα μας καταδιώκουν με μοχθηρία.
60
horrormovies.gr
Αξιοπρεπές sequel με πλούσιο περιεχόμενο, ειλικρίνεια και τόλμη που σέβεται την παράδοση και δίνει ικανοποιητική συνέχεια σε μια από τις πιο κλασικές ιστορίες τρόμου.
60
Ρόμπυ Εκσιέλ
2019-11-14
Η «Λάμψη» συνεχίζει να λούζει τον Νταν Τόρανς σε ένα θρίλερ μεταφυσικού τρόμου που συμβιβάζει γνωστικά τις κοσμοθεωρίες των Στίβεν Κινγκ και Στάνλεϊ Κιούμπρικ.
60
Άντα Δαλιάκα
2019-11-18
Εισχωρώντας ολοσχερώς στον χώρο του μεταφυσικού τρόμου ο Φλάναγκαν δεν αποφεύγει την προβλεψιμότητα που συνοδεύει τη χρήση των εφέ του είδους αφαιρώντας έτσι την αίσθηση του φόβου (το μεγάλο προτέρημα του πρωταρχικού φιλμ), κρατάει όμως το στοιχείο της έκπληξης σε ένα φροντισμένο έως και πρωτότυπο αισθητικά πεδίο και αυτό είναι αρκετό για να κρατήσει τα μάτια του θεατή κολλημένα επί δυόμισι ώρες σε μια οθόνη.
60
Κωνσταντίνος Καϊμάκης
2019-11-16
Φροντισμένο στην εντέλεια, με στρωτή αφήγηση, κάποια τρομερά ξεσπάσματα βίας, ένα ικανό πρώτο ρόλο που δίνει την ευκαιρία στον Γιούαν ΜακΓκρέγκορ να δώσει μια βαθιά τρυφερή κι ανθρώπινη μορφή στον ενήλικα Νταν αλλά και μια αφοπλιστικά δυναμική Ρεμπέκα Φέργκιουσον ως αρχιέρεια του Κακού, το «Δόκτωρ ύπνος» είναι μια ταινία που εκτός του προφανούς (η εκδίκηση του Στίβεν Κινγκ) έχει εντέλει και νόημα, καθώς κλείνει με απόλυτα πειστικό και συμβολικό τρόπο ένα κινηματογραφικό μύθο του φανταστικού.
50
Τάσος Ντερτιλής
Είναι η αίσθηση του καλλιτεχνικά ανολοκλήρωτου και του αισθητικά απρόσωπου, είναι η τηλεοπτική λογική που κρατούν το φιλμ δέσμιο μιας χρυσής μετριότητας. Ακόμη κι έτσι όμως παρακολουθείται με ενδιαφέρον.
50
Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος
2019-11-10
Οι πλείστες αναφορές στη «Λάμψη» και η πιστή απόδοση των εμμονών του Κινγκ δεν επιτρέπουν στην ταινία να απεγκλωβιστεί και να κατασκευάσει το δικό της μύθο.
50
Κατερίνα Ανδρεάκου
2019-11-06
Ο Κιούμπρικ, δυστυχώς, μας έχει αφήσει χρόνους και ο Κινγκ δεν έγραψε μία συνέχεια αντάξια του πρωτότυπου βιβλίου του. Έτσι, το «Δόκτωρ Ύπνος» αναπόφευκτα υστερεί της «Λάμψης», κινηματογραφικά και λογοτεχνικά. Έχοντας αυτό υπόψη, μην περιμένετε να δείτε μία κιουμπρική... Δευτέρα Παρουσία, αλλά ένα συνεπές και καλοπροαίρετο δημιούργημα που ξεκάθαρα σέβεται τον μονολιθικό πρόγονό του και αποτελεί ένα καλό σύγχρονο παράδειγμα του κινηματογραφικού του genre. Τίποτα παραπάνω από αυτό, όμως.
50
Νικήτας Φεσσάς
Παρά τα ελαττώματα, έχει το ενδιαφέρον του.
50
Dimitris Dx
Για ταινία fantasy δεν ήταν κακό, για horror όμως;
50
Μάρα Θεοδωροπούλου
Τα καταφέρνει μόνο κατά το ήμισυ, κάνοντας μια ταινία τρόμου που παραδόξως δεν είναι τρομακτική στις στιγμές που πρέπει, λειτουργώντας πολύ καλύτερα ως νηφάλιο δράμα για το ψυχολογικό τραύμα και τους συνεχείς κινδύνους της παιδικής ηλικίας.
50
Δημήτρης Δανίκας
Έτσι κι έτσι!
50
Νίνος Φένεκ Μικελιδης
Ο Μάικ Φλάναγκαν με την αποδεδειγμένη αγάπη του για τις ταινίες τρόμου, καταφέρνει να ξεπεράσει τη συνηθισμένη συνταγή των μετρίων ταινιών, και να συνδυάσει πολλά στοιχεία από την ταινία του Κιούμπρικ μαζί με άλλα παρμένα από άλλες ταινίες του είδους και να δημιουργήσει τα απαραίτητα ρίγη που προκαλούν οι καλό γυρισμένες, με σωστή ατμόσφαιρα, ταινίες του είδους.
50
Γιάννης Βασιλείου
2019-11-08
Απλά είναι δύσκολο να μην το δεις και ως σίκουελ της κινηματογραφικής «Λάμψης», ειδικά όταν το ίδιο το φιλμ θέλει να είναι (και) τέτοιο. Ε, και, όπως είπαμε, δεν του βγαίνει σε καλό.
40
nicolas1810
Not absolutely true to its title, but still...
40
Ζουμπουλάκης Γιάννης
2019-11-04
Χοροπηδώντας σε διάφορες χρονικές περιόδους αλλά χωρίς ποτέ να χάσει την εστίασή του στην ιστορία, το φιλμ παρκολουθείται με περιέργεια αλλά τελικά δεν καταφέρνει ποτέ να ξεφύγει από την σκιά της «Λάμψης» του Κιούμπρικ, πλάνα και χαρακτήρες της οποίας έχει, αναπόφευκτα, δανειστεί.
40
Λήδα Γαλανού
2019-11-02
Το φιλμ όμως δεν σε αφήνει να αφεθείς στην ατμόσφαιρά του και δεν σου επιτρέπει να το αντιμετωπίσεις σαν τίμια μεταφορά της τρομακτικής εικονογραφίας του Κινγκ, ώστε να λάβει μια περίοπτη θέση δίπλα στα έργα του Φρανκ Ντάραμποντ. Ο λόγος; Η διαρκής μάχη του Φλάναγκαν να «νικήσει» πνευματικά τη «Λάμψη», κάνοντας ταυτόχρονα τη χάρη στον Κινγκ να του χαρίσει το φινάλε που ο Κιούμπρικ τού στέρησε.
40
Δημήτρης Κωνσταντίνου-Hautecoeur.
Όσο και να ωχριά στην αντιπαράθεσή του με μια εκ των σπουδαιότερων ταινιών τρόμου όλων των εποχών, δεν μπορούμε να μην του αναγνωρίσουμε την τόλμη του να σταθεί ως μια εντελώς ξεχωριστή δημιουργία στον κινηματογραφικό χάρτη, με αρκετά στοιχεία ιδιοσυγκρασίας -όπως μια ενδιαφέρουσα, αλλά δυστυχώς περιορισμένη παραβολή πάνω στους προσωπικούς φόβους και την ενηλικίωση.
40
Χάρης Αναγνωστάκης
Η σύγκριση με τη «Λάμψη» αναγκαστικά προσγειώνει ανώμαλα το θεατή. Ο μακαρίτης και αξέχαστος Στάνλεϊ Κιούμπρικ ήταν ικανός να κάνει κάτι μεγάλο από το τίποτα, να κάνει ταινίες σταθμούς για το σινεμά. Ο Φλάναγκαν απ' ότι φαίνεται απλώς να διεκπεραιώνει μια δουλειά για να πάει στην επόμενη ως ένας ακόμη επαγγελματίας του χώρου.
40
Απόστολος Κίτσος
Ο Φλάναγκαν αποφεύγει να μιμηθεί την ατμόσφαιρα και την καλλιτεχνική διεύθυνση του μυθικού φιλμ από τον Κιούμπρικ και προτιμά να δομήσει την ταινία του με βάση τα κινηματογραφικά κατατόπια που κατέχει, αυτά δηλαδή του σύγχρονου τρομοσινεμά με τα κλισέ του και τις συγκεκριμένες και αναγνωρίσιμες αφηγηματικές του νόρμες.
Στο τελευταίο μέρος της ταινίας δικαιολογείται μερικώς η ύπαρξη της σύνδεσης με το πρωτότυπο, αλλά ο Φλάναγκαν ασελγώντας πάνω στα κλισέ του είδους (και με μια τηλεοπτικής αισθητικής ατμόσφαιρα) περνά στα αζήτητα, την -ήδη άνισα καταδικασμένη σε συγκρίσεις- απόπειρά του.