Δυστυχώς Απουσιάζατε(2019)
(Sorry We Missed You) | Πρώτη προβολή: 07-11-2019

100
Άγγελος Πολύδωρος
2019-11-20
Ένα εξαιρετικό δράμα πάνω στη σύγχρονη καθημερινότητα με σωστά δομημένους χαρακτήρες, που μάλιστα ερμηνεύονται από ερασιτέχνες ηθοποιούς.
80
Παύλος Θ. Κάγιος
Ο δύο φορές βραβευμένος με Χρυσό Φοίνικα Κεν Λόουτς (Ο άνεμος χορεύει το κριθάρι, Εγώ ο Ντάνιελ Μπλέικ) επιστρέφει με ένα ακόμα αιχμηρό κοινωνικό δράμα επικεντρωμένο στους ανθρώπους της εργατικής τάξης και πιστό στο ύφος που τον έχει καταξιώσει ως έναν από τους πιο σπουδαίους δημιουργούς όχι μόνο του πολιτικοποιημένου σινεμά, αλλά και των εσωτερικών συγκινητικών κραδασμών -αυτό θυμηθείτε το την ώρα που θα την βλέπετε...
80
Δέσποινα Τριανταφυλλίδου
Ο Λάβερτι βρίσκει τις κατάλληλες λέξεις και εικόνες, όπως έκανε και στον Ντάνιελ Μπλέικ, για να εξηγήσει το πλήθος των συναισθημάτων. Στο τέλος όλα εκρήγνυνται στην οθόνη. Το δράμα εξελίσσεται πλέον στον δρόμο με την οικογένεια Τέρνερ παρούσα να εκφράζει το πόσο δυνατή την κρατάει η αγάπη, την ίδια ώρα που ο Ρίκι αναλαμβάνει και πάλι τις ευθύνες του χωρίς να υπολογίζει το κόστος.
80
Νίνος Φένεκ Μικελιδης
Μια ταινία με πρόσωπα, καταστάσεις και πλοκή, δοσμένα με ξεχωριστή δύναμη, σιγουριά και μιαν αυθεντικότητα τόσο στην καταγραφή των χαρακτήρων και των προβλημάτων τους, όσο και στον τρόπο με τον οποίο η ομάδα των ηθοποιών του τα κάνει αυθεντικά στην κάθε τους λεπτομέρεια.
80
Νικήτας Φεσσάς
Ο Λόουτς επιμένει πολιτικά, αλλά εστιάζοντας πάντα στον άνθρωπο που, ελλείψει θεσμών, και με τις κατακτήσεις δεκαετιών να έχουν πάει προ πολλού περίπατο, συνθλίβεται ανάμεσα σε εξοντωτικά ωράρια, κυνικούς τραμπούκους προϊσταμένους, και χρέη που τρέχουν.
80
Κώστας Ζαλίγκας
Ακτινογραφία των σύγχρονων συνθηκών εργασίας και αιχμηρό σχόλιο για τη διάλυση εργασιακών και κοινωνικών σχέσεων και δομών από τον Κεν Λόουτς, που στα 83 του χρόνια έχει πάντα τα μάτια του ανοικτά.
80
Αχιλλέας Βασιλείου
2019-11-18
Το είδος της κοινωνικής ταινίας έχει βρει εδώ και πολλά χρόνια τον καλύτερο εκπρόσωπο του στον Κεν Λόουτς. Ευτυχώς που δεν απουσιάζουμε!
75
Κώστας Γ. Καρδερίνης
Κωμωδία σοβαρή με γενναίες τολμηρές δόσεις καυστικής σάτιρας. Αστειεύεται με τα σύμβολα, με τις διαφορές, με τις ομοιότητες και την κοινή ιστορία, με τις οπτικές γωνίες αυτής, με τα τόξα και τα βέλη εκατέρωθεν. Γελάει και καγχάζει πίσω από τα μουστάκια του ορθόδοξου καθωσπρεπισμού και της πολιτικής αν-όρθωσης / αν-ορθότητας.
70
Ιάκωβος Γωγάκης
Ο Λόουτς με τον Λάβερτι πετυχαίνουν ξανά να κάνουν με ευκρίνεια πολιτικό -κοινωνικό σινεμά, παρουσιάζοντας πρόσωπα της εργατικής τάξης που διαθέτουν στιβαρούς κώδικες ηθικής και παλεύουν να τους διατηρήσουν στον καπιταλισμό, που πάντα ήταν άδικος -όπως διαχρονικά πιστεύουν οι δημιουργοί της ταινίας – και τώρα έγινε ακόμα πιο άγριος, ακόμα πιο αιμοβόρος, ακόμα πιο απάνθρωπος, ακόμα πιο κυνικός.
70
Δημήτρης Δανίκας
Ελεύθεροι κατεστραμμένοι!
70
Τάσος Ντερτιλής
2019-11-14
Τα προβλήματα και οι αντιξοότητες στη ζωή μιας 4μελούς οικογένειας των αγγλικών λαϊκών τάξεων σε μια ακόμη αιχμηρή αλλά και πολύ γλυκιά ταινία του μάστερ Κεν Λόουτς.
70
Μαρία Γκιούλη
Εκεί που εστιάζουμε είναι η ικανότητα του Λόουτς με την βοήθεια του Λάβερτι να προσφέρει μία αξιέπαινη δουλειά, ένα φιλμ με έντονο πολιτικό μήνυμα αλλά χωρίς την εχθρική στάση και όλα αυτά με τρία βασικά υλικά: σενάριο, σκηνοθεσία, ηθοποιοί.
70
Ζουμπουλάκης Γιάννης
2019-11-16
Ανθρώπινη, τρυφερή και (ως συνήθως) ανατριχιαστικά επίκαιρη.
70
Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος
2019-11-12
Το Δυστυχώς, απουσιάζατε είναι μεστότερη, πιο εύστοχη και λιγότερο τραβηγμένα συγκινητική ταινία από το βραβευμένο Εγώ, ο Ντάνιελ Μπλέικ.
70
Σπύρος Δούκας
Ο Ken Loach κάνει ακόμα μία φορά αυτό που ξέρει καλύτερα. Χτίζοντας μια ζοφερή ατμόσφαιρα αδυσώπητου ρεαλισμού, από τον οποίο δεν παρεκκλίνει ούτε δευτερόλεπτο, μας χαρίζει ένα ακόμα στιβαρό δράμα, στη μορφή μιας απόλυτα επίκαιρης γροθιάς στο στομάχι.
70
Γιώργος Παπαδημητρίου
Μέσα από ζυγοσταθμισμένες συγκρούσεις και υποδειγματικά στημένες διαλογικές σκηνές (εξαιρετική η διεύθυνση ηθοποιών, μελετημένη η χρήση των κοντινών πλάνων, προσεγμένες οι γωνίες λήψης ώστε να αντανακλούν το ηθικό διακύβευμα), από τις οποίες δεν εκλείπει ποτέ μια νότα υποδόριου χιούμορ όποτε το επιτρέπει η περίσταση, ο Λόουτς μεταφέρει το εκτός των τειχών εργασιακό δράμα στο εσωτερικό της οικογενειακής εστίας.
70
Θόδωρος Γιαχουστίδης
Ο Laverty γράφει ένα τρομερό σενάριο κι ο Loach, έχοντας να διευθύνει ερασιτέχνες ηθοποιούς, παίρνει το καλύτερο που μπορεί. Ναι, είναι σαν να βλέπεις αληθινούς ανθρώπους να ζούνε τη δύσκολη ζωή τους μπροστά στα μάτια σου – διάολε, είναι αληθινοί άνθρωποι! Το βλέπεις ακόμα και στα λάθη τους στους διαλόγους: ο Loach δεν τα έκοψε στο μοντάζ. Ήθελε αυθεντικότητα, πραγματικότητα. Και στην πραγματικότητα κομπιάζουμε, κάνουμε συντακτικά λάθη, κάποιες φορές κεκεδίζουμε, κάποιες φορές μπερδεύουμε λέξεις.
70
Μίλτος Τόσκας
Κοινωνικός ρεαλισμός. Αυτές οι δύο λέξεις αποτελούν την ταυτότητα του Κεν Λόουτς. Προσθέτω κι ένα επιθετικό: Σκληρός (κοινωνικός ρεαλισμός).
69
Δημήτρης Μπαμπούλης
Σίγουρα, δεν έχει το ιστορικό ενδιαφέρον του Land and Freedom, ούτε την μινιμαλιστική ομορφιά του My name is Joe, αλλά διατηρεί το ενδιαφέρον και καταφέρνει να πετύχει όμοιο δέσιμο με τους χαρακτήρες μέσα από μία πολύ απλή και καθημερινή υπόθεση.
60
Βασίλης Μάλτας
Μεγάλη η συναισθηματική δύναμη των εικόνων του σφριγηλού 83χρονου Λόουτς, υπερβαίνοντας ορισμένες δραματουργικές ελλείψεις και δημιουργώντας, όπως πάντα, ένα βαθιά πολιτικό σινεμά.
60
Ρεγγίνα Ζερβού
Aν η αγάπη είναι το μήνυμα, άλλο τόσο ισχυρή είναι και η ζοφερή διαπίστωση πως μόνος απέναντι στο τέρας δεν μπορείς να τα βγάλεις πέρα. Κρατώντας τις ισορροπίες ανάμεσα στην ψυχική δύναμη και την απελπισία, οι δημιουργοί οδηγούν τον πρωταγωνιστή τους, κι εμάς μαζί του, σε αδιέξοδο.
60
Κωνσταντίνος Καϊμάκης
Ο αιχμηρός πολιτικός σχολιασμός του Λόουτς δεν αποφεύγει ούτε τις καταγγελίες ούτε την ειρωνική (ο διττός τίτλος αναφέρεται στο μήνυμα που αφήνουν οι κούριερ όταν απουσιάζει ο παραλήπτης, αλλά και στην απουσία κοινωνικής δικαιοσύνης και ανθρωπισμού από τη σημερινή βρετανική κυβέρνηση) διάσταση.
60
Χάρης Αναγνωστάκης
Η ταινία του Λόουτς μπορεί να μην έχει την αίγλη των περασμένων αριστουργημάτων του («Εγώ ο Ντάνιελ Μπλέικ», «Ο Άνεμος Χορεύει το Κριθάρι»), να χάνει στην κορύφωση του δράματος και να υπάρχει το στοιχείο της επανάληψης, αλλά καταφέρνει για μια ακόμη φορά με τη νατουραλιστική του αφήγηση να κερδίζει το στοίχημα και να συγκινεί αυθόρμητα με την απλότητά της.
60
Χρυσοστομάκης Λακταρίδης
Αρκετά διδακτικοί, αλλά πάντα καίριοι, σκηνοθέτης και σεναριογράφος, παραδίδουν άλλη μια συγκινητική ταινία με ήρωες γνωστούς σε όλους μας καθημερινούς ανθρώπους που στέκονται απέναντι από σχέσεις και από καταστάσεις τις οποίες όλοι μας (ή κάποιοι γνωστοί μας), έχουμε έρθει, άλλος λιγότερο - άλλος περισσότερο, αντιμέτωποι.
60
Παναγιώτης Πυλαρινός
Μπορεί να μην σπάει την "φόρμουλα" του αξιοσέβαστου ανατόμου της βρετανικής εργατικής τάξης, ακτινοβολεί όμως μια επικαιρότητα που υποδηλώνει άλλη μια ισχυρή κραυγή για τους καταπιεσμένους, μέσω μίας από τις πιο σημαντικές φωνές του βρετανικού κινηματογράφου.
60
Άντα Δαλιάκα
2019-11-08
Οι σεναριακές κορώνες δεν αποφεύγονται, ωστόσο ο αποτελεσματικά επεξεργασμένος αυτοσχεδιαστικός λόγος των τεσσάρων πρωταγωνιστών και η αυθεντική ευαισθησία της ερασιτέχνη ηθοποιού Ντέμπι Χάνιγουντ στο ρόλο της πιεσμένης μητέρας και εργαζόμενης, αναδεικνύουν το ουμανιστικό άγγιγμα -βάλσαμο του Λόουτς.
60
Χρήστος Μήτσης
2019-11-10
Μεγάλης συναισθηματικής δύναμης, το σινεμά του Κεν Λόουτς ντύνει με θυμό, πολιτικές ιδέες και καθημερινές αλήθειες άλλη μία μελοδραματική ιστορία της εργατικής τάξης.
Προετοιμαστείτε για μια ταινία, που παρατηρεί διεισδυτικά το φόβο και την ανασφάλεια.
60
Παναγιώτης Τιμογιαννάκης
Οι σκηνές στο σενάριο, μέσα από τις οποίες δραματοποιείται το κοινωνικό πρόβλημα, είναι εξαίρετα γραμμένες, περιεκτικές και κατατοπιστικές, με ανθρώπινες αντιδράσεις χαρακτήρων, με δημιουργία χαρακτήρων ως όργανα κοινωνικού προβλήματος που πραγματεύεται η ταινία .
60
Γιώργος Νυκταράκης
το αποτέλεσμα είναι άλλη μια ωραία ταινία στην πλούσια φιλμογραφία του 83χρονου πλέον σκηνοθέτη, η οποία για όσους είναι εξοικειωμένοι με την τεχνική και τη θεματολογία του δεν προκαλεί εκπλήξεις, καθώς η ιστορία δεν αποτελεί κάτι που δεν μας έχει ξαναπεί. Αλλά για άλλη μια φορά, το λέει καλά και άμεσα, πάντα με ανθρωπιά και αίσθημα ευθύνης.
60
Σωτηρία Κακαγιά
Ο σκηνοθέτης Ken Loach μαζί με τον μόνιμο σεναριογράφο του Paul Laverty σαφώς δεν έχουν να διηγηθούν μια ιδιαίτερα πρωτότυπη ιστορία. Οι καταστάσεις και οι εικόνες όμως είναι τόσο οικείες, που ο θεατής νιώθει σαν να μπαίνει αόρατος μέσα στο σπίτι της οικογένειας της διπλανής πόρτας και να παρακολουθεί κρυφά το δράμα τους.
50
Πόλυ Λυκούργου
2019-11-06
Η μεγάλη πολιτική καρδιά και οι σωστές προθέσεις του Κεν Λόουτς είναι εδώ. Δυστυχώς όμως, απουσιάζει μία πιο ολοκληρωμένη, δυνατή, επιτυχημένη δραματουργία.
50
Λήδα Γαλανού
Προβλέψιμο, άνευρο, στερεοτυπικό, έχει, ωστόσο, όπως πάντα το σινεμά του Λόουτς, μια πηγαία τρυφερότητα για τους ήρωές του και ένα μάτσο αφοπλιστικά φυσικές ερμηνείες που λένε περισσότερα για την απόγνωση από το ίδιο το σενάριο.
40
Νεκτάριος Σάκκας
Ο παλαιομοδίτικος διδακτισμός της αφήγησης βρίσκει αντίβαρο στις εξαιρετικές ερμηνείες των Χάνιγουντ και Χίτσεν.
40
Γιώργος Noir Παπαϊωσήφ
2019-11-04
Άφθονο και ανεξέλεγκτο κινηματογραφικό δράμα!
30
Νίκος Παλάτος
2019-11-02
Δεν μπορείς να μάθεις νέα κόλπα σ' ένα γέρικο σκυλί. Το φιλμ δεν θα ξενίσει το κοινό του Λόουτς, όμως, αν ρωτάς κι εμένα, ενδέχεται ακόμη και σε μερίδα αυτού ο υπερβάλλων διδακτισμός του να το απογοητεύσει.