Πόνος και Δόξα(2019)
(Dolor y Gloria / Pain and Glory) | Πρώτη προβολή: 31-10-2019

90
Χρυσοστομάκης Λακταρίδης
Ελεγειακή, απογυμνωμένη από κάθε τι περιττό και ιδιαίτερα συγκινητική, είναι η καλύτερη δουλειά του από την εποχή του Μίλα Της (2002).
90
Αμφιτρίτη Ιωαννίδου-Χρυσουλίδου
Μια μια εξαιρετικά αξιόλογη και δύσκολη ταινία που διεγείρει βαθιά καταχωνιασμένα ανθρωπιστικά αισθήματα.
90
Λήδα Γαλανού
2019-10-20
Ο Αλμοδόβαρ, έχοντας αφήσει χιλιόμετρα πίσω τα στερεότυπα του σινεμά του που ακόμα άλλοι μιμούνται, κάνει ένα φιλμ αριστουργηματικό, μια ταινία βαθιά συγκινητική και πνευματική, χωρίς να της λείπει η ελαφρότητα, που θα μπορούσε να θεωρηθεί και επίλογος της φιλμογραφίας του, ή αποχαιρετισμός, αν ο σκηνοθέτης δεν υποσχόταν, όπως κι ο ήρωάς του, να κάνει πολλές ακόμα ταινίες – ή τουλάχιστον μία.
90
Νίνος Φένεκ Μικελιδης
2019-10-18
Μια ταινία που σε συγκινεί και σε κρατάει από το πρώτο ως το τελευταίο λεπτό της, με τον Μπαντέρας (βραβείο ερμηνείας στις Κάνες) να δίνει μια από τις καλύτερες ερμηνείες του.
88
Αντιγόνη Γρηγοριάδου
Η ιστορία ενός καλλιτέχνη που ενώ βρίσκεται σε αδιέξοδο αναγκάζεται να έρθει αντιμέτωπος με το παρελθόν του δεν είναι κάτι που συναντάμε για πρώτη φορά. Ωστόσο, οι συγκρατημένες και συγκινητικές ερμηνείες μαζί με ένα άρτιο σενάριο που παντρεύει το παρελθόν με το παρόν καθιστούν την ταινία άξια παρακολούθησης και θαυμασμού.
85
Κώστας Γ. Καρδερίνης
Λίγο πολύ τρελούτσικος, ακόμα και σήμερα, ο Πέδρο του πόθου.
82
Αγγελική Αντωνίου
Μια βαθιά προσωπική και τρυφερή ματιά στη ζωή και την ψυχή ενός καλλιτέχνη.
80
Φίλιππος Χατζίκος
Υπό μία σκοπιά, αυτή η ταινία είναι η κατάθεση ψυχής ενός ορκισμένου στυλίστα, που μεταπλάθει τον ίδιο του τον εαυτό του σε αλμοδοβαρικό ήρωα, και του συμπεριφέρεται με την ίδια σκληρή στοργή που έχει επιδείξει στο παρελθόν απέναντι και στους υπόλοιπους ήρωές του.
80
Ευτυχία Χ. Κοκκίνη
Εκ πρώτης όψεως η ταινία δείχνει ξένη ως προς το γνωστό κινηματογραφικό του στυλ, όμως για τους λάτρεις της ανθολογίας του και του σκηνοθετικού του στυλ, για εκείνους που τον γνωρίζουν από την αρχή της καριέρας του, η ταινία περικλείει όλα όσα έχει ήδη πει, όσα έχει κρύψει αλλά γίνονται αντιληπτά, όσα συνοψίζουν την πορεία του, τους φόβους, τα άγχη του, τα ευχαριστώ του.
80
Στέργιος Πουλερές
Είναι μοναδική και ατόφια η απλότητα με την οποία συνθέτει την ταινία ο Αλμοδόβαρ. Δεν ξεχειλώνει καμία σκηνή. Ακόμα κι αυτές που ο ίδιος επιδιώκει να είναι ελαττωματικές, τις ελαττώνει με απαλότητα, με ηρεμία. Μπορεί να μην επιθυμεί να δηλώσει τίποτα, εν τούτοις δηλώνει τόσα πολλά.
80
Αλέξης Δερμεντζόγλου
Όπως η μεγάλη τέχνη είναι απλή, έτσι και η αφήγηση διαβαίνει τον χρόνο ευθύγραμμα ενώ ωστόσο διαθέτει βάθος και ουσία. Ο θεατής καλείται να συνθέσει την φαινομενική απλότητα ανάκλησης με την ικανότητα διασύνδεσης εξηγήσεων και διαχείρισης γεγονότων. Μια αυτοψυχαναλυτική διαδικασία γνωρίζει την λυτρωτική της έκφραση με του σινεμά,της ταινίας δηλαδή που βλέπουμε.
80
Παναγιώτης Τιμογιαννάκης
Παρόν και παρελθόν είναι ένα κουβάρι στην ψυχή του ήρωα ,αλλά δοσμένα με ένα κινηματογραφικό τρόπο που μόνο κουβάρι δεν είναι. Είτε έγραψε το σενάριο με αυτό τον τρόπο ο Αλμοδόβαρ είτε πολλά από αυτά μπορεί να «λύθηκαν» κατά το μοντάζ και να έπλεξαν τις σκηνές του χτες με το σήμερα, το αποτέλεσμα, το ΕΡΓΟ, καθιστά την τελειότητα ως κύριο χαρακτηριστικό της ταινίας.
80
Ρεγγίνα Ζερβού
Μια ταινία μεστή, λυρική, ανθρώπινη. Μια ταινία ποίημα σε ρε γαλάζιο, που τα λαμπερά χρώματα εκεί έξω περιγράφουν την μοναξιά του μέσα.
80
Μαρίνα Τσικλητήρα
Είναι ένας ήσυχος Αλμοδόβαρ αυτός. Γνώριμα συγκινητικός, αλλά απέριττος. Υπαινικτικός, μα ειλικρινής. Τρυφερός σαν ντροπαλό παιδί και σαν πληγωμένος ενήλικας.
80
Έφη Γιατρά
Η υπαρξιακή αυτή διάσταση σε συνδυασμό με την αριστοτεχνική σκηνοθεσία του Αλμοδοβάρ, όπου η μια σκηνή δένει αρμονικά με την άλλη σε ένα κλασσικά έντονο χρωματικά πλαίσιο, καθιστούν το «Πόνος και Δόξα» μία από τις πιο δυνατές στιγμές στην πρόσφατη φιλμογραφία του σκηνοθέτη, ο οποίος μέσα από την ταινία του αυτή δοξάζει την ίδια τη ζωή.
80
Μάρα Θεοδωροπούλου
Μπορεί στην καινούργια, meta-αυτοβιογραφική ταινία του Πόνος και Δόξα, ο Πέδρο Αλμοδόβαρ να καταπιάνεται κυρίως με τον πόνο (της καλλιτεχνικής δημιουργίας, της μνήμης, των ανθρώπινων σχέσεων, της ζωής που δεν έζησε), αλλά αυτό το συγκινητικό πορτρέτο του καλλιτέχνη σε μεγάλη ηλικία προσφέρει μόνο δόξα στην έτσι κι αλλιώς εντυπωσιακή πορεία του ισπανού σκηνοθέτη, αλλά και του συχνά υποτιμημένου πρωταγωνιστή-avatar του, Αντόνιο Μπαντέρας.
80
Μαρία Γκιούλη
Έτσι απλά και θεαματικά επιστρέφει στην μεγάλη οθόνη ο 70χρονος σκηνοθέτης που μετά από δύο μέτριες ταινίες δεν δίστασε να φτάσει στα πιο ιδιωτικά του συναισθήματα για να μας δώσει το "Pain and Glory" και να μας φέρει ακόμα περισσότερο κοντά του. Μη το χάσετε.
Στοχασμός πάνω στη μελαγχολία του χρόνου που περνά, πάνω στην τέχνη, την έμπνευση και τη δημιουργικότητα, πάνω στο κλείσιμο παλιών πληγών, τη συμφιλίωση και τη γαλήνη που έρχεται, το φιλμ είναι κατά τη γνώμη μου και από τα καλύτερα του δημιουργού και από τα καλύτερα του 2019.
80
Ζωή Γιαννακούλη
Η πλοκή μπορεί να χάνει σε ένταση, ανατρεπτικότητα και δράμα αλλά κερδίζει σε απλότητα και ευθύτητα. Διόλου επιτηδευμένη σε κανένα της σημείο μοιάζει να ακολουθεί σιωπηλά κάθε αλλαγή στο εσωτερικό του σκηνοθέτη-πρωταγωνιστή, είτε αυτός είναι ο ίδιος ο Almodovar είτε είναι ο Salvador Mallo.
80
Παύλος Θ. Κάγιος
Ένα φιλμ που μιλάει για τη δημιουργία, για τη δυσκολία να την διαχωρίζεις από τη ίδια τη ζωή και για τις αδυναμίες και τα προσωπικά πάθη που της δίνουν νόημα και ελπίδα.
80
Τάσος Ντερτιλής
Ο Πέδρο Αλμοδόβαρ επιστρέφει με την πιο προσωπική του ταινία, με τον Αντόνιο Μπαντέρας στην ωραιότερη ερμηνεία της καριέρας του που του χάρισε το Βραβείο Ερμηνείας στο Φεστιβάλ Καννών.
80
Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος
2019-10-10
Αυτό που ο Αλμοδόβαρ, μέσω του Σαλβαδόρ, δεν ξεχνά είναι η επιθυμία, το περίφημο el deseo που έγινε σημαία του 20τομου φιλμικού του opus καθώς και τίτλος της εταιρείας παραγωγής που δημιούργησε. Και πως αν έχει να πει κάτι προσωπικό, θα το τοποθετήσει μέσα στην ταινία και θα γίνει ένα με το σινεμά του.
80
Αχιλλέας Βασιλείου
Το Πόνος και Δόξα, είναι τελικά μία πολύ ανθρώπινη, κοινωνική και ζεστή στην ψυχή της ταινία, στο γνωστό πλαίσιο του σκηνοθέτη χωρίς όμως να δείχνει ίχνος κούρασης και επανάληψης. Αντιθέτως δείχνει πλήρη ωριμότητα και συμφιλίωση με το κινηματογραφικό του παρελθόν που αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι κάθε νέας του ταινίας.
80
Cine-Κριτική
Ο Αλμοδοβάρ παράγει ακόμα και στα 70 του χρόνια ατόφιο σινεμά. Σινεμά που σε παρασύρει, σε μπερδεύει, σε ταξιδεύει και σε συγκινεί. Σε κάνει να γελάς, ακόμη κι ενώπιον μιας τραγωδίας και να κλαις ενώπιον της πιο πεζής θεματικά σκηνής.
80
Ορέστης Καζασίδης
Το «Πόνος και δόξα» δεν είναι η καλύτερη ταινία του Almodóvar, ίσως όμως να αποτελεί την πιο σημαντική στην εξέλιξη της καριέρας του. Είναι η στιγμή που μετατρέπει κυριολεκτικά τον εσωτερικό του πόνο σε δόξα και δείχνει το μονοπάτι που θέλει να βαδίσει. Λάθος. Δείχνει το μονοπάτι που βαδίζει ήδη, αυτό της δημιουργίας. Pedro, σου βγάζω το καπέλο!
Το Πόνος και Δόξα τρέφεται από αναμνήσεις και απωθημένες σκέψεις του Αλμοδοβάρ, φωτίζεται όμως από τη γεμάτη αποχρώσεων παλέτα συναισθημάτων της ερμηνείας του Μπαντέρας. Είναι μια μεγάλη νίκη και για τους δυο. Και εννοείται, μια ακόμη επιβεβαίωση για το φλεγόμενο μπρίο και την δυναμική εκφραστικότητα της Πενέλοπε Κρουζ (εδώ υποδυόμενη σε φλάσμπακ αναδρομές την μάνα του Σαλβαδόρ), σε τέτοιους ρόλους. Και υπό τέτοια μαεστρική καθοδήγηση.
80
Χρήστος Μήτσης
2019-10-16
Η ωριμότερη ταινία του Αλμοδόβαρ είναι μια συγκινητική κατάθεση ψυχής πάνω στην αξεδιάλυτη για έναν καλλιτέχνη σχέση ζωής και τέχνης.
80
Λουκάς Κατσίκας
2019-10-14
Με αφοπλιστική αυτοβιογραφική διάθεση, σενάριο και σκηνοθεσία που προδίδουν την ωριμότητα του ανθρώπου που κρύβεται πίσω τους και τον Αντόνιο Μπαντέρας στην ωραιότερη (και βραβευμένη στο πρόσφατο Φεστιβάλ Καννών) ερμηνεία της καριέρας του, ο Ισπανός δημιουργός μεταμορφώνει την 21η ταινία του σε ένα από τα στολίδια της φιλμογραφίας του.
80
Μανώλης Κρανάκης
2019-10-12
Στην πιο αυτοβιογραφική στιγμή της καριέρας του, ο Πέδρο Αλμοδόβαρ βγάζει από την πρίζα την εξτραβαγκάντζα που τον έκανε διάσημο και δίνει ατόφιο, χειροποίητο, ανεξάντλητο... πόνο και δόξα σε μια εμμονική επιστροφή στο σινεμά (του).
75
Κωστής Δ. Μπίτσιος
Λείπει η υστερία που χαρακτήριζε ταινίες του σκηνοθέτη προ 20 ετών, αλλά ο Almodovar παραδίδει ξανά στους θαυμαστές του ένα πολύχρωμο σύμπαν, με το παρελθόν των ηρώων να στοιχειώνει το παρόν τους και τα flashbacks να διακόπτουν την γραμμική αφήγηση.
70
Σινεμά κορυφαίου επιπέδου ξανά, μετά από την κοιλίτσα διαρκείας του Almodovar, νοσταλγικό, φορτισμένο, λατρεμένο, όπως ακριβώς το αγαπήσαμε. Από τότε...
70
Μίλτος Τόσκας
Σαφώς το φιλμ παίρνει αυτοβιογραφικές διαστάσεις, καθώς ο πρωταγωνιστής ζει στο σπίτι του ίδιου του Αλμοδόβαρ, ενώ η κόμμωσή του παραπέμπει επίσης σε αυτόν. Είναι όμως κάτι πολύ περισσότερο. Είναι ένας ύμνος στην ματαιότητα των πάντων. Είναι ένα κουδούνι σε όσους νομίζουν πως θα τους νικήσει η κατάθλιψη και οι συν αυτή νόσοι της εποχής.
70
Νικόλ Φιλιπποπούλου
Στο κομβικό σημείο που η γυναίκα, μητέρα και πάντα ηρωίδα του γιού της, συναντά έναν χαμένο έρωτα του παρελθόντος που αναβιώνεται στο παρόν, ο Almodovar παραδίδει κι αφιερώνει το σινεμά του, δημιουργώντας μια ταινία που ψιθυρίζει λόγια ανθρωπιάς στο κοινό της ή πλημμυρίζει συγκίνηση όλους τους άλλους δημιουργούς – θεατές, που βλέπουν τον καθρέφτη του εαυτού τους «ζωγραφισμένο» στον πρωταγωνιστικό χαρακτήρα του Pain and glory.
60
Κωνσταντίνος Καϊμάκης
2019-10-06
Η ταινία στηρίζεται κυρίως σε μύχιες σκέψεις, βαθιά συναισθήματα αλλά κι έναν κάπως κεκαλυμμένο εγωκεντρισμό κάτω από το μανδύα της καλλιτεχνικής ιδιορρυθμίας. Το κάπως βαρύγδουπο «Πόνος και δόξα» ποντάρει πολύ στη μεστή και συγκρατημένη ερμηνεία του Μπαντέρας, ο οποίος κέρδισε το αντίστοιχο βραβείο στο φεστιβάλ των Καννών.
60
Κώστας Ζαλίγκας
Άμεσα αυτοβιογραφικός, ο Πέδρο Αλμοδόβαρ υπογράφει μια τρυφερή και τολμηρή ταινία, γεμάτη αυτογνωσία και έντονα συναισθήματα. Δεν διστάζει να εκτεθεί, να φωτίσει τα λάθη του και να σκιαγραφήσει τον βασικό του ήρωα με όχι και τόσο κολακευτικά χρώματα.
60
Ζουμπουλάκης Γιάννης
2019-10-08
Συστατικά που ανακατεύονται με στυλ και φινέτσα μέσα στο μοναδικό μίξερ του Αλμοδόβαρ και διαμορφώνουν ένα σύνολο όχι ακριβώς συναρπαστικό, σίγουρα όμως ενδιαφέρον.
60
Ιάκωβος Γωγάκης
Ο Ισπανός σκηνοθέτης, δεν διακατέχεται από αλαζονεία -γυρίζοντας το "Pain and Glory"- ούτε όμως κι από μια διάθεση να δημιουργήσει ένα έργο βαθιά υπαρξιακό για το χρόνο που περνά, για την ωρίμανση των ανθρώπων, μέσα σε ένα πλαίσιο όπου ο θάνατος έρχεται όλο και πιο κοντά. Μετέφερε το δικό του προσωπικό βίωμα, που ενίοτε γίνεται οικουμενικό, αλλά πρωτίστως δεν γίνεται φιλοσοφικό, αλλά παραμένει προσωπικό – Αλμοδοβαρικό.
60
Άγγελος Πολύδωρος
Πρόκειται για μια πολύ ευαίσθητη και τρυφερή -για τα μέτρα του Αλμοδόβαρ- ταινία, που κυλάει με αργό ρυθμό, αλλά ικανό για να απολαμβάνεις την ερμηνεία του Μπαντέρας και να ζεις μαζί του τις συνθήκες φτώχιας που έζησε ως Σαλβαδόρ στα παιδικά του χρόνια καθώς και την απομόνωσή του μεγαλώνοντας. .
60
Dimitris Dx
Δεν με χάλασε όμως θα ήθελα κάτι πιο έντονο, ίσως και πιο παθιασμένο, πέρα από μια ειλικρινή διάθεση ενδοσκόπησης που, η αλήθεια είναι, είναι τίμια και δεν κοροϊδεύει κανέναν.
60
Δημήτρης Δανίκας
Άφθονο συναίσθημα!
60
Πάνος Αχτσιόγλου
Ένα φιλμ που αξίζει τη θέασή του, παρότι παραπατά διαρκώς σε έναν πολύ συγκεκριμένο τομέα της κατασκευής του.
50
Νίκος Δρίβας
Κάποιες σκηνές είναι τραβηγμένες σε διάρκεια και πάει στράφι και η ανατροπή που έχει. Για κάθε καλή σκηνή, υπάρχει και ένα πιο μπερδεμένο πεντάλεπτο με δεκάλεπτο που τρενάρει τον ρυθμό της ταινίας, με τον Banderas να είναι εξαιρετικός σε όλη την ταινία και να κλέβει εύκολα την παράσταση.
40
Βασίλης Μάλτας
Όλα είναι αναμφισβήτητα κατανοητά, περισσότερο, όμως, σ' ένα σεναριακό επίπεδο. Έχουμε την αίσθηση μιας λειψής ψυχανάλυσης, όπως όταν ψάχνοντας για τις δικές μας κρυμμένες αλήθειες και φόβους, αναφερόμαστε σ' αυτές αλλά μ' έναν τρόπο λες και μιλάμε για κάποιον άλλον- κάποιον τόσο γνωστό μας, αλλά όχι για μας τους ίδιους.
40
Γιώργος Noir Παπαϊωσήφ
2019-10-04
Το κινηματογραφικό μοτίβο παραμένει το ίδιο και απαράλλαχτο, όπως μας έχει συνηθίσει ο Πέδρο, αλλά η απουσία ευρηματικότητας στο σενάριο καθιστά το δημιούργημα ασθενές.
30
nicolas1810
Όχι ο κωμικός πάτος του "Δεν Κρατιέμαι", αλλά η χειρότερη "σοβαρή" ταινία του Αλμοδόβαρ.
30
Ηλίας Φραγκούλης
2019-10-02
Μία φτωχή ιστορία που δεν μπορεί να υποστηρίξει ουσιαστικά το εγχείρημα ενός εξομολογητικού έργου για τη ζωή, το δημιουργικό παρελθόν και τις ανθρώπινες σχέσεις του Πέδρο Αλμοδόβαρ, απλά παραδίδει (ξεθωριασμένα, πλέον) στερεότυπα συναισθημάτων που έχουμε βιώσει μέσα από τα φιλμ του στο παρελθόν.