Οι Νύχτες της Καμπίρια(1957)
(Le Notti di Cabiria) | Πρώτη προβολή: 05-09-2019

100
Μάνος Θηραίος
CINEMANO
Παλιάτσος και μάρτυρας της εκκλησίας συνάμα, η Καμπίρια απογειώνεται από τη σφαίρα της γήινης ύπαρξης και μετουσιώνεται σε πλάσμα ξωτικό, μια ξένη σε ξένο τόπο που βρέθηκε να κάνει τη ζωή που κάνει χωρίς ανάθεμα, χωρίς επίγνωση ανθρώπινης κακίας και αμαρτίας, περήφανη ("Έχω το δικό μου σπίτι εγώ", λέει διαρκώς) και τρυφερή σαν αγκαλιά.
100
Άγγελος Πολύδωρος
Υποκείμενα
Η σημαντικότερη ταινία της πρώτης περιόδου του Φελίνι. Η Τζουλιέτα Μασίνα στον κεντρικό ρόλο είναι καταπληκτική. Δυνατοί, πυκνοί διάλογοι σε ένα φανταστικό σενάριο, στο οποίο συμμετείχε και ο Πιέρ Πάολο Παζολίνι.
100
Αικατερίνη Βλαστού
FreeCinema
2019-09-16
Και να είναι και να μην είναι για σένα, αν δεν έχεις δει τις «Νύχτες της Καμπίρια» στο σινεμά, δε θα το συζητήσουμε περισσότερο. Άντε τρέχα και ανακάλυψε, λάτρεψε και νιώσε πώς δημιουργήθηκε η επιτομή της κωμικοτραγωδίας, με μια ανεπανάληπτη πρωταγωνιστική ερμηνεία.
100
Νίνος Φένεκ Μικελιδης
Enetpress
2019-09-18
Ένα αξέχαστο, χωρίς ψεύτικους συναισθηματισμούς, αριστούργημα, από τα πιο συγκινητικά του δημιουργού του, που δίκαια κέρδισε το Όσκαρ ξενόγλωσσης ταινίας του 1957 και χάρισε στην Τζουλιέτα Μασίνα το βραβείο ερμηνείας στις Κάνες.
100
Άντα Δαλιάκα
Έθνος
2019-09-20
Κοφτερό σενάριο, που φέρει και την υπογραφή του νεαρού τότε Πιερ Πάολο Παζολίνι, συναίσθημα και εκπληκτική πικρόγλυκη αίσθηση χάρη στην ερμηνεία της Μασίνα σε ένα φιλμ-σχόλιο για την αναζήτηση της ευτυχίας και τον ρόλο της εκκλησίας, που έμελλε να αποτελέσει και το σκαλοπάτι για την επόμενη φελινική περίοδο των αριστουργηματικών «La Dolce Vita» και «8 ½».
90
Χρήστος Παρίδης
LiFO
2019-09-14
Η σημαντικότερη ταινία της πρώτης περιόδου του Φελίνι.
90
Περιοδικό ΣΙΝΕΜΑ
cinemagazine.gr
Μία από τις σημαντικότερες ταινίες της φιλμογραφίας του Φεντερίκο Φελίνι και μία από τις σπουδαιότερες - και πιο καλόκαρδες - ερμηνείες που είδαμε στην οθόνη, από την σαρωτική Τζουλιέτα Μασίνα.
80
Γιώργος Noir Παπαϊωσήφ
In TownPost
Στο σενάριο είναι ο ίδιος ο σκηνοθέτης, στην παραγωγή βρίσκεται ο Ντίνο Ντε Λαουρέντις και στους διαλόγους πάλλεται η αιρετική και ευαίσθητη πένα του Πιέρ Πάολο Παζολίνι. Η δε ερμηνεία της Μασίνα είναι έντονη, δυνατή, εσωτερική, ένα τεράστιο, ορμητικό κύμα στην μεγάλη οθόνη που κατακλύζει τον θεατή.
80
Χρυσοστομάκης Λακταρίδης
DOC TV
Οι Νύχτες της Καμπίρια, ξεχωρίζουν για την αποτύπωση μιας μεταβατικής εποχής, για την Ιταλία και τον ίδιο το δημιουργό (κάποιες από τις θεματικές της, επανέρχονται στη Γλυκιά Ζωή, τρία χρόνια αργότερα) και μαρτυρούν την αγάπη του σκηνοθέτη για τον Αλητάκο του Τσάπλιν, χαρακτήρα στον οποίο μοιάζει κινησιολογικά και φυσιογνωμικά η Καμπίρια την οποία υποδύεται η συζυγός του, Τζουλιέτα Μασίνα.
80
Κωνσταντίνος Καϊμάκης
Athens Voice
Οι περιπέτειες της καλοσυνάτης και αγαθής πόρνης Τζουλιέτα Μασίνα...
80
Γιάννης Αποστολίδης
FilmBoy
2019-09-04
Φιλμάροντας με απαράμιλλη κινηματογραφική γοητεία τις εργατικές συνοικίες της «Αιώνιας Πόλης», ο μεγάλος auteur προσεγγίζει νεορεαλιστικά μια πανανθρώπινη ιστορία αναδεικνύοντας την φτώχεια και τις δύσκολες κοινωνικές συνθήκες της μεταπολεμικής Ιταλίας.
80
Χρήστος Μήτσης
αθηνόραμα
2019-09-12
Ξενόγλωσσο Όσκαρ για το γλυκόπικρο, ζωντανό και συγκινητικό πορτρέτο ενός θηλυκού Σαρλό, με την απαράμιλλη Τζουλιέτα Μασίνα να κερδίζει το βραβείο ερμηνείας στο Φεστιβάλ Κανών.
80
Δημήτρης Δανίκας
Πρώτο Θέμα
2019-09-10
Σχεδόν αριστούργημα!
80
Ζουμπουλάκης Γιάννης
Το Βήμα
2019-09-08
Αναμφισβήτητα μια από τις πιο τρυφερές δημιουργίες του ιταλού σκηνοθέτη για την οποία θα κέρδιζε το δεύτερό του (από τα τέσσερα) Οσκαρ ξενόγλωσσης ταινίας.
80
Τάσος Χατζηευφραιμίδης
FLIX
2019-09-02
Η εμβληματική ταινία από την πρώτη περίοδο του Φεντερίκο Φελίνι, βραβευμένη με το Οσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας.
80
Λήδα Γαλανού
efsyn.gr
2019-09-06
Ενα από τα χαρακτηριστικότερα δείγματα της πρώτης περιόδου του σινεμά του Φεντερίκο Φελίνι, με την Τζουλιέτα Μασίνα στον πρωταγωνιστικό ρόλο, φυτεύει τη φαντασία στο νεορεαλισμό, τον ρομαντισμό στον αστικό κυνισμό.
70
Κωνσταντίνος Σαμαράς
Cine.gr
Αρκετά κοντά στο νεορεαλισμό, με χριστιανικά και μελοδραματικά στοιχεία, η ταινία μπορεί να μη βρίσκεται στο ύψος μεταγενέστερων αριστουργημάτων του, διαθέτει όμως μια εσωτερική μουσικότητα –αυτήν ακριβώς που ξεδιπλώνεται στο αμερικάνικο ριμέικ του Sweet Charity.