Climax(2018)
Πρώτη προβολή: 04-10-2018

90
Ελένη Ουλάνη
Μια αλάνθαστη και χαρακτηριστικά Γκασπαρική σκηνοθεσία που δε μπορεί παρά να μας μαγέψει. Δυνατή μουσική. Κορμιά που λικνίζονται και αρχίζουν να μοιάζουν σαν δαιμονισμένα. Όλα αλλάζουν γρήγορα και μετατρέπονται από ένα απολαυστικό μιούζικαλ σε μια ταινία τρόμου. Καθώς μοιάζει να συμμετέχουμε σε αυτή τη κλειστοφοβική και ξέφρενη ατμόσφαιρα δεν ξέρουμε αν θέλουμε πραγματικά να τελειώσει.
80
Πέτρος Μάκας
Ο Gaspar Noe ξέρει την συνταγή του σικέ εντυπωσιασμού καλά. Δεν ανακάτεψε απλά αλκοόλ με ναρκωτικά, αυτό που έκανε ήταν να ανακατέψει τον χορό, το σεξ και την παραφορά, να φτιάξει ένα ομοιογενές μείγμα και να βυθίσει σε αυτό την κάμερα του. Κάθε γωνιά του κόσμου του έγινε ένα εξωφρενικό dancefloor.
80
Χρήστος Σκυλλάκος
«Η γέννηση είναι η μοναδική ευκαιρία» λέει σε έναν άλλο υπέρτιτλο και το σινεμά είναι αυτή η ευκαιρία επίσης. Το σύγχρονο σινεμά παραμένει ζωντανό και ελπιδοφόρο και χάρη στο έργο του Gaspar Noe που δημιουργεί ένα τόσο φρέσκο κινηματογραφικό συντακτικό που άλλοι νεότεροι του θα φθονούν στις «γεροντικές» καλλιτεχνικές τους δάφνες.
80
Γιώργος Κρασσακόπουλος
2018-10-20
Φανταστείτε ένα «Step Up» που διαδραματίζεται στον έβδομο κύκλο της κόλασης και θα πάρετε μια καλή ιδέα για την πιο απολαυστική και σίγουρα την καλύτερη ταινία που γύρισε ο Γκασπάρ Νοέ εδώ και χρόνια.
80
Dimitris Dx
Το αληθινά τρομακτικό, πιστό remake του Suspiria για φέτος.
80
Τάσος Ντερτιλής
Η καλύτερη ταινία μέχρι σήμερα του ακραία προκλητικού Γαλλοαργεντίνου δημιουργού είναι ένας αλληγορικός χορευτικός εφιάλτης κορυφαίας σκηνοθετικής δεξιοτεχνίας.
80
Ηλίας Φραγκούλης
2018-10-18
Το στρατευμένο «art-house» κοινό θα ξεράσει χωρίς δάχτυλο. Το mainstream θα θελήσει να λιντσάρει. Οι αληθινοί «εραστές» των εικόνων ας αφεθούν.
75
Λήδα Ειρήνη Αδάμου
Είναι τόσο μυστηριακό όσο και ασυνάρτητο, το οποίο συνάμα ωθεί τον θεατή στο πιο arty σοκ, που θα μπορούσε (παρακολουθώντας μια κινηματογραφική ταινία) ποτέ να υποστεί ...
70
Σπύρος Δούκας
2018-10-16
Έχουμε ακόμα ένα εξαιρετικό δείγμα γραφής από έναν κορυφαίο δημιουργό, που όμως αυτή τη φορά δεν δοκιμάζει επί της ουσίας κάτι νέο, αλλά ανασκευάζει με περίσσεια μαεστρία μια πιο φιλική (αλλά όχι λιγότερο σινεφιλική) εκδοχή της πρότερης δουλειάς του.
70
Κωνσταντίνος Καντόγλου
Μια απολαυστική, ανά διαστήματα σοκαριστικά σκοτεινή, ενίοτε ενοχλητική αλλά πάντα ψυχαγωγική εμπειρία, που συμπυκνώνει όλες τις αρετές αλλά και τις αδυναμίες του δημιουργού της.
70
Χρυσαυγή Πατσάκη
2018-10-14
Το Climax είναι ένα παρανοϊκό αισθητηριακό σοκ, ένας εφιάλτης βγαλμένος από το μυαλό ενός τύπου που δεν δείχνει κανένα έλεος τόσο στους ήρωές του όσο και στους θεατές.
70
Αχιλλέας Βασιλείου
Κόκκινοι φωτισμοί, διάδρομοι, κάμερα που αναποδογυρίζει, φωνές, δυνατή μουσική (από daft punkκαι Giorgio Moroder μαζί και μερικά ορόσημα dance techno κομμάτια των 90ς) και ένα σκηνικό που κάθε λεπτό που περνάει γίνεται ασφυκτικά ανυπόφορο. Αλλά ο τρόπος που μας το παρουσιάζει ο προκλητικός σκηνοθέτης, είναι τουλάχιστον γοητευτικός και μας δείχνει πως μπορεί στα 55 του έτη να σκηνοθετεί με δυναμική και όχι αισθητική video clip. Αλλά με γνήσια κινηματογραφική άποψη.
70
Νίνος Φένεκ Μικελιδης
...οι πολυπολιτισμικοί χορευτές, απελευθερωμένοι, έξαλλοι, παράφρονες, παραδομένοι στα ναρκωτικά, περιφέρονται, τρέχουν, χάνονται, στους δαιδαλώδεις κλειστοφοβικούς διαδρόμους του κτιρίου, όπου ο θάνατος συγκρούεται με τη ζωή, καταφέρνοντας τελικά να μας αποκαλύψει αυτό που ήθελε από την αρχή ο Νοέ, την ένταση ανάμεσα στο άτομο και μια πολυπολιτισμική κοινωνία που μπορεί να οδηγήσει στην καταστροφή και το χάος.
60
Έφη Καραχάλιου
Προκλητική και ίσως λιγότερο ερωτική από τις χαρακτηριστικές του ταινίες Irreversible και το πιο πρόσφατο Love, η ταινία προσθέτει το στοιχείο του ψυχολογικού τρόμου, δίνοντας παράλληλα ένα δραματικό αποτέλεσμα. Έτσι, η κάμερα περιφέρεται αβίαστα στους διαδρόμους και στα δωμάτια ενός ξεχασμένου σχολικού κτιρίου όπου ένα βράδυ, μια συνηθισμένη πρόβα νεαρών χορευτών μετατρέπεται σε εφιάλτη.
60
Δωροθέα Ανδρικάκη
Το climax παρά τις έντεχνες, πάντα στυλιζαρισμένες, απόπειρες εντυπωσιασμού του σκηνοθέτη, δεν γλιτώνει από τη μοίρα κάθε ταινίας, που ορίζεται από ακραίες αισθητικές και αφηγηματικές επιλογές, οι οποίες όμως δεν έχουν γερά θεμέλια στην ιστορία. Αφού τα έντονα χρώματα και ηλεκτρονική μουσική έρχονται να φωτίζουν στιγμιαία την οθόνη, μένει τελικά στο θεατή η εντύπωση ενός τέλειου πυροτεχνήματος: διασκεδαστικό μεν αλλά το ξεχνάς νωρίτερα απ' ότι θα ήθελες.
60
Στράτος Κερσανίδης
Το «Climax» δεν έχει λογική, δεν μπαίνει σε φόρμα, δε χωράει πουθενά. Είναι μια ταινία του Γκασπάρ Νοέ κι αυτό τα λέει όλα. Ενός δημιουργού ο οποίος προσπαθεί να παρασύρει τους θεατές στο δικό του κόσμο, τον κόσμο μιας οπτικοακουστικής εμπειρίας, με την κάμερα να στριφογυρνάει ανάμεσα σε φώτα, μουσικές κι ανθρώπινα κορμιά που χορεύουν, κάνουν σεξ και δοκιμάζουν σανγκρία!
60
nicolas1810
2018-10-12
Έι έι έι, έχουμε πάρτι εδώ, έχουμε πάρτι.
50
Θόδωρος Γιαχουστίδης
Ντιπ διχασμένη η ταινία. Μέχρι περίπου τη μέση κούκλα, μετά τη μέση, πανούκλα και... ντραγκαρισμένη. Τι να σου κάνει το έρημο το «Angie» ρε φίλε;
50
Γιάννης Ζουμπουλάκης
2018-10-10
Ο σκηνοθέτης όχι απλώς ξέρει από αντίστροφες μετρήσεις (το «Μη αναστρέψιμος» είναι γυρισμένο από το τέλος προς την αρχή), ξέρει επίσης να τις εικονογραφεί. Γεωμέτρης στα κάδρα του (πάντα με το χαρακτηριστικό της κόκκινης απόχρωσης), ξέρει και πώς να κλιμακώνει.
50
Λουκάς Κατσίκας
2018-10-08
Ο πιο προκλητικός σκηνοθέτης του σύγχρονου γαλλικού σινεμά οραματίζεται μια sex,drugs and techno επίγεια κόλαση στην οποία οι καλεσμένοι χορεύουν μέχρι θανάτου και οι θεατές δέχονται οργανωμένη επίθεση στις αισθήσεις. Να απορρίψει κανείς την πρόσκληση;
Απολαύστε το ή μισείστε το. Θα καταλάβω απόλυτα και τις δύο ακραίες αντιδράσεις. Εμένα μου φαίνεται ότι μοναδικός στόχος είναι η πρόκληση. Πάντως πρόκειται για την εφιαλτικότερη απεικόνιση κακού τριπαρισματος που έχω δει ποτέ στην οθόνη...
40
Λήδα Γαλανού
...μια σκηνή χορού τόσο σαγηνευτική, τόσο αισθησιακή και εκθαμβωτική, που σίγουρα μένει αυτοστιγμεί στην Ιστορία. Κι από εκεί, δεν έχει παρά να πάει... στο τίποτα απολύτως.
40
Ιάκωβος Γωγάκης
Η κινηματογραφική φόρμα είναι ιδιαίτερη, αλλά δεν μπορεί να καλύψει το απόλυτο σεναριακό τίποτα, ούτε από την άλλη, τα πρόσωπα αποκτούν υπόσταση, παραμένοντας επί μακρόν, ο δίαυλος του δημιουργού με το ηδονοβλεπτικό παιχνίδι, το οποίο εξαντλείται αστραπιαία.
40
Κωνσταντίνος Καϊμάκης
2018-10-04
Η ηλεκτρισμένη ματιά του σκηνοθέτη των «Μη αναστρέψιμος», «Carne», «Μόνος εναντίον όλων» (προσωπικά την θεωρώ την καλύτερη ταινία του) νοθεύεται όχι μόνο από το LSD, αλλά από τη μανία του να φτιάξει άλλη μια προβοκατόρικη ταινία.
40
Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος
2018-10-02
Αντίθετα με το Enter the void, όπου η ψυχεδελική διαδρομή απεικονίστηκε εκ των έσω, στο Climax η κάμερα του Νοέ συνεχίζει να παρακολουθεί, πάντα από κοντά, αλλά ηδονοβλεπτικά, σαν ένα μονοπλάνο ρεπορτάζ, που διακόπτεται από ακαταλαβίστικους, πομπώδεις, αποφθεγματικούς μεσότιτλους, και φυσικά, εκρήξεις βίας, στις οποίες μας έχει συνηθίσει, χωρίς προφανές point. Πηγή: www.lifo.gr
40
Χρήστος Μήτσης
2018-10-06
Κινηματογραφικό acid trip, το οποίο υποβάλλει μια αρχικά ξέφρενη και αργότερα εφιαλτική αίσθηση, επιχειρώντας μέσα από έναν γενικευμένο παροξυσμό να μελετήσει (;) την ενστικτώδη, σκοτεινή και αλογόκριτη ανθρώπινη συμπεριφορά.
40
Έλενα Χρηστοπούλου
Ο σκηνοθέτης του «Μη αναστρέψιμου» είναι ταγμένος σε ένα σινεμά πρόκλησης για την πρόκληση, και το «Climax» δεν αποτελεί εξαίρεση.
40
Παναγιώτης Πυλαρινός
Παρόλα τα θετικά του στοιχεία, αυτό που κυριάρχησε είναι η κούραση από τη ναρκισσιστική επιμονή του σκηνοθέτη. Υποθέτω ότι κάποιοι (και μάλλον πολλοί) θα ενθουσιαστούν ... εγώ πάλι όχι.
10
Παναγιώτης Τιμογιαννάκης
Βλέπω ότι υπάρχει ένα κοινό, νεολαία ως επί το πλείστον που σε αυτά τα έργα βρίσκει καταφύγιο. Μπορεί μέσα από αυτά κι εκφράζει τους θυμούς της και την οργή της, τον αυθορμητισμό της και την απόλυτη ανυπακοή σε κανόνες και νόρμες, στο «δεν δίνω λογαριασμό σε κανένα», στην ίδια την πρόκληση ως άμεσο ζητούμενο. Αυτό το έχει συλλάβει ο Γκασπάρ Νοέ κι αυτό είναι που τον κρατά στην κινηματογραφική βιομηχανία, έχει πιάσει μια διάθεση, την οποία βρίσκει τρόπο να καλλιεργεί, μέχρι να εξαντληθεί κι αυτός όπως έχουν εξαντληθεί πριν από αυτόν κι άλλοι παρόμοιοι ή ανάλογοι.