Ακρότητες(2017)
(First Reformed) | Πρώτη προβολή: 07-06-2018

100
Άγγελος Πολύδωρος
Ψυχοπλακωτικό αλλά θα αρέσει.
90
Ακης Καπράνος 
2018-06-20
Οι «Ακρότητες» αποτελούν δείγμα ενός διαλογικού σινεμά που είχε εκλείψει από τις οθόνες μας.
80
Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος
2018-06-18
Ο Σρέιντερ δεν κάνει μόνο μια ταινία για την πίστη, την ελπίδα και την ενοχή αλλά ταυτόχρονα ένα σοβαρό και σκεπτόμενο αντιμιλιταριστικό δράμα με ανοιχτές ερωτήσεις για να αποφύγει την ευκολία του διδακτισμού.
80
Αντρέι Κοτσεργκίν
Στο φιλμ αυτό ο σκηνοθέτης ζωγραφίζει έναν ψυχρό πίνακα αποξένωσης, με σιωπηλές και μελαγχολικές πινελιές, που μέσα του αιχμαλωτίζει την αύρα απόγνωσης που πλανάται σήμερα επάνω από την κοινωνία μας. "Μπορούμε άραγε να βρούμε την ελπίδα σε μια εποχή όπου φαινομενικά αυτή απουσιάζει παντελώς από την καθημερινότητα μας?" ρωτάει ο δημιουργός τον ήρωα και κατά συνέπεια το κοινό του, όμως προφανώς ποτέ δεν υπάρχει μια απόλυτα ξεκάθαρη απάντηση σε ένα τόσο βαρύ ερώτημα.
Αργό, σκοτεινά αστείο και απρόσμενα σουρεαλιστικό δράμα του βραβευμένου σεναριογράφου/σκηνοθέτη Πολ Σρέιντερ (Ο Ταξιτζής, Οργισμένο Είδωλο), που χαρίζει στον 46χρονο Χοκ τον καλύτερο ρόλο της καριέρας του.
80
Γιάννης Φραγκούλης
Η ταινία «First reformed» σκέφτεται σε βάθος, εντυπωσιάζει από τη σοβαρότητά της, είναι ένα πεδίο μάχης απόψεων, ένα κήρυγμα. Είναι ακόμη ένα προσβεβλημένο πορτρέτο ενός πληγωμένου ανθρώπου, που έχουν δοκιμαστεί τα βασικά του ένστικτά, στον πόλεμο. Δίνει ενέργεια στην ταινία, χωρίς να δώσει έτοιμες λύσεις, αλλά προτείνοντας ένα δρόμο.
70
Θόδωρος Γιαχουστίδης
Μεγάλος μάστορας. Σπουδαία ταινία. Να τη δείτε.
70
Νίκος Δρίβας
To First Reformed είναι μια προσεγμένη και απλή παραγωγή και γενικότερα υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον στον τρόπο που κυλάει στο σύνολο της η ταινία, ενώ όσο περνάει η ώρα εξελίσσεται με έναν ιδιαίτερο τρόπο.
70
Γιάννης Ζουμπουλάκης
2018-06-16
Ο Πολ Σρέιντερ βρίσκεται εδώ σε μια από τις καλύτερες στιγμές της καριέρας του· καριέρας γεμάτης σκαμπανεβάσματα. Οι «Ακρότητες» είναι η εξονυχιστική μελέτη ενός πολύ πονεμένου και προβληματικού ανθρώπου (ο Ιθαν Χοκ έκτατος σε έναν ρόλο που εκ πρώτης νομίζεις ότι δεν του ταιριάζει), ο οποίος ενώ καλείται να βοηθήσει τους άλλους, έχει παραμελήσει τον εαυτό του, που επίσης χρειάζεται βοήθεια, αν όχι τη μεγαλύτερη.
70
Παύλος Γκουγιάννος
Ο Schrader δημιουργεί μία λιτή στα συναισθήματα και απογυμνωμένη από οτιδήποτε περιττό, που δεν συμβάλλει στην υπόθεση, ταινία, η οποία φέρνει στον νου την τόσο λιτή ποιητικότητα του Bresson. Ο σκηνοθέτης με γεωμετρικώς δομημένα πλάνα, φαίνεται να έχει εκλεκτικές συγγένειες με το Δόγμα 95 και τον Salvador Dali.
70
Γιώργος Νυκταράκης
Τεχνικά η αφήγηση που επιλέγει θυμίζει αρκετά το Taxi Driver, βάζοντας επίσης στο επίκεντρο έναν μοναχικό άντρα ο οποίος ψάχνει να βρει απαντήσεις και κάποιο νόημα στη ζωή του, ενώ αναρωτιέται γύρω από την πίστη και την έννοια της αμαρτίας, και σε προσωπικό αλλά και σε συλλογικό επίπεδο.
70
Δημήτρης Δημητρακόπουλος
2018-06-10
Αυστηρό, σκοτεινό και απόλυτα συμφιλιωμένο με την pulp πλευρά του, το νέο φιλμ του Πολ Σρέιντερ είναι ατελές αλλά και συναρπαστικό, όπως ακριβώς και ο ήρωάς του.
70
Νίνος Φένεκ Μικελιδης
2018-06-12
Ο Σρέιντερ έφτιαξε μια από τις πιο προσωπικές ταινίες του, μια πολυεπίπεδη, βουτηγμένη σε μια σκοτεινή ατμόσφαιρα, ταινία, πάνω στη σύγχρονη Αμερική, που θέτει πολλά ερωτήματα γύρω από την πίστη (και όχι μόνο τη θρησκευτική) και το μέλλον του πλανήτη μας.
70
Λουκάς Κατσίκας
2018-06-14
Σεναριογράφος του «Ταξιτζή», του «Οργισμένου Ειδώλου» και του «Τελευταίου Πειρασμού», και σκηνοθέτης του «Επάγγελμα Ζιγκολό» και του «Μίσιμα» μεταξύ άλλων, ο 71χρονος Σρέιντερ παραλλάσσει σταθερούς προβληματισμούς του πάνω σε ζητήματα ηθικής και πίστης σε μια από τις πιο ενδιαφέρουσες και δυνατές ταινίες της καριέρας του.
60
Χρήστος Μήτσης
2018-06-08
Λιτό κι εσωτερικό υπαρξιακό δράμα μπεργκμανικών τόνων, που δεν αποφεύγει όλες τις... αμερικανικές ευκολίες, από τον καλβινιστή σεναριογράφο του «Ταξιτζή» και σκηνοθέτη του «Μίσιμα».
60
Τάσος Ντερτιλής
Πολύ δύσκολο σήμερα για το μέσο κοινό να αντέξει την παρακολούθηση μιας τόσο αυστηρής ηθικά και αισθητικά ταινίας που έρχεται πέρα από το χρόνο για να συνδέσει τη μεταφυσική με τον ακτιβισμό και το ψυχικό ολοκαύτωμα. Αβάσταχτη ακρότητα για πολλούς, απόλυτο αριστούργημα για κάποιους άλλους.
60
Κωνσταντίνος Καϊμάκης
2018-06-06
Ο 72χρονος πλέον Σρέιντερ υπογράφει μια σκεπτόμενη, σοφή αλλά και μεγαλειώδης σε κάποιες στιγμές της αλληγορία για την πίστη, την ερωτική αγάπη και την εμπορευματοποίηση της θρησκείας.
60
Έλενα Χρηστοπούλου
Σα να ενώνει γραμμές ανάμεσα στις ταινίες και τις επιρροές του ανά τα χρόνια, ο Πολ Σρέντερ δημιουργεί μια στοιχειωτική δραματική ταινία.
60
Λήδα Γαλανού
2018-06-04
Ο Ιθαν Χοκ στον πρωταγωνιστικό ρόλο χτίζει πραγματικά έναν ήρωα γεμάτο αντιθέσεις και με τεράστιο εσωτερικό βάρος, ενώ το σενάριο κάνει παραστρατήματα που κατά στιγμές αγγίζουν την παρωδία και διασπώνται σ' ένα φευγάτο, αμήχανο φινάλε. Έστω κι έτσι, οι θαρραλέες αισθητικές επιλογές και η αληθινή αγωνία στην καρδιά της φτιάχνουν μια ταινία αυθεντική και σαρωτική, στην οποία δύσκολα μπορείς ν' αντισταθείς, τουλάχιστον για όσο διαρκεί.
60
Παναγιώτης Πυλαρινός
Το First Reformed είναι η καλύτερη δουλειά εδώ και χρόνια και για τους δύο άνδρες, ένας συναρπαστικός διαλογισμός για την εσωτερική αναταραχή στην οποία η εκτέλεση του σωστού πράγματος μπορεί να οδηγήσει σε πολλές λανθασμένες κατευθύνσεις.
40
Νίκος Παλάτος
2018-06-02
Φεστιβαλικών προδιαγραφών art-house, που έχει αρκετά από τα χαρακτηριστικά της καλής γραφής του Πολ Σρέιντερ, έχει όμως και αυτά της υποδεέστερης σκηνοθετικής του ικανότητας.
30
cinepivates
Εξαιρετικά φλύαρη και εκτός εποχής, «οι Ακρότητες» είναι μια ταινία αίσθησης. Το αν αυτή η αίσθηση θα είναι ευχάριστη, δυσάρεστη ή αδιάφορη, αυτό τελικά εξαρτάται από τα γούστα και του καθενός.