Οι Δικοί μου Άνθρωποι(2017)
(Tesnota) | Πρώτη προβολή: 05-04-2018

90
Κώστας Γ. Καρδερίνης
MiC - GREEK MUSIC MAGAZINE
Ο νεαρός σκηνοθέτης, σεναριογράφος και μοντέρ Καντεμίρ Μπαλάγκοβ, μόλις 25 στα 26, τολμάει σε πολλά επίπεδα. Περιπλέκει την κεντρική αληθινή ιστορία με άλλες παράπλευρες αλήθειες. «Κόβει» όλη την ταινία σε φόρμα 4:3 για να ενσωματώσει ένα σναφ φιλμάκι που σοκάρει αλλά ταιριάζει απόλυτα στην ολόγυρη αγριότητα.
70
Τάσος Ντερτιλής
GRAND Magazine
Οι κάποιες αφηγηματικές αδυναμίες δεν μπορούν να σκιάσουν τη δύναμη ενός δημιουργού με δυνατότητες για μεγάλα πράγματα στο μέλλον αλλά και μια εκπληκτική επίσης πρωτοεμφανιζόμενη πρωταγωνίστρια από το πρόσωπο της οποίας ο θεατής δύσκολα μπορεί να αποστρέψει το βλέμμα και την προσοχή του.
70
Χρήστος Μήτσης
αθηνόραμα.gr
2018-04-20
Βραβείο κριτικών στις Κάνες για το πικρό, ειλικρινές και διεισδυτικό πορτρέτο μιας κλειστής κοινωνίας, σκηνοθετημένο κι ερμηνευμένο (από την πρωτοεμφανιζόμενη Ντάρια Ζόβναρ) με καταιγιστική συναισθηματική ένταση.
60
Νίνος Φένεκ Μικελιδης
Enetpress
Συνολικά μια ακόμη ταινία γύρω από τη διαφθορά, τα κοινωνικά και άλλα αδιέξοδα της σύγχρονης ρωσικής κοινωνίας από ένα νέο σκηνοθέτη, που σίγουρα θα πάρει τη θέση του κοντά στους άλλους εμπνευσμένους σκηνοθέτες του νέου ρωσικού κινηματογράφου.
60
Παναγιώτης Πυλαρινός
Newsmag
Με ένα μίγμα άκαμπτων θρησκευτικών παραδόσεων και ζοφερών πολιτικών πραγματικοτήτων ο Kantemir Balagov υπογράφει, στην πρώτη του ταινία μεγάλου μήκους, το σκληρό πλην όμως αληθινό πορτρέτο μιας κλειστής κοινωνίας, ένα ζωντανό και καταθλιπτικό στιγμιότυπο από θλιβερές ζωές στο θλιβερό καθεστώς της διαλυμένης σοβιετικής αυτοκρατορίας πριν από δύο δεκαετίες.
60
Γιάννης Φραγκούλης
www.filmandtheater.gr
Η ανάπτυξη των χαρακτήρων μας δίνει την αίσθηση αυτού του υπαρξιακού δράματος, προετοιμάζει την υστερία του κάθε ατόμου, δημιουργεί ψυχωτικές καταστάσεις, έχει όμως μέσα της το σημείο της αμφισβήτησης αυτής της ψυχοπαθογένειας, το δρόμο από όπου θα βγουν σε ένα πιο υγιές τοπίο, γνωρίζοντας πλέον την υπόστασή τους, άρα και τη δύναμη που διαθέτουν, θεραπεύοντας, κατά κάποιο τρόπο, τις πληγές τους.
60
Τατιάνα Καποδίστρια
toSpirto.net
2018-04-12
Τα δεσμευτικά παραδοσιακά ήθη των Εβραίων του Καυκάσου, μια απαγωγή, κι ένα ειδύλλιο τύπου Ρωμαίος-Ιουλιέτα παρουσιάζονται ωμά αλλά και ποιητικά στο ντεμπούτο του Μπαλάγκοφ με την εκπληκτική πρωταγωνίστρια.
60
Λήδα Γαλανού
efsyn.gr
2018-04-18
Μπορεί ο Μπαλάγκοφ να μαθήτευσε δίπλα στον Σοκούροφ, αλλά το σινεμά του είναι λιγότερο στιλιζαρισμένο από του δασκάλου του, περισσότερο βεριτέ και άγριο, τρέχοντας, με την κάμερα στο χέρι, ν' ακολουθήσει την εκπληκτική πρωταγωνίστριά του, μ' ένα πρόσωπο εξίσου αιχμηρό με το θέμα της ταινίας.
60
Πόλυ Λυκούργου
FLIX
2018-04-16
Δυνατό σινεμά κοινωνικού ρεαλισμού σ' ένα προκλητικό κινηματογραφικό ντεμπούτο που επιχειρεί να μας μεταφέρει στην απόγνωση της 90ς γενιάς που παγιδεύτηκε στις εχθροπραξίες των πληθυσμών της διαλυμένης Σοβιετικής Ένωσής.
60
Κωνσταντίνος Καϊμάκης
monopoli.gr
2018-04-14
Το σκληρό δράμα του νεοφερμένου ρώσου σκηνοθέτη τσακίζει το πνεύμα του θεατή, όχι μόνο με τις απάνθρωπες σκηνές που απεικονίζει αλλά και με το πεσιμιστικό ύφος του.
50
Γιάννης Ζουμπουλάκης
Το Βήμα
2018-04-10
Μεγάλα σε διάρκεια μονοπλάνα, ρεαλιστικές ερμηνείες από όλους τους ηθοποιούς, αλλά τελικά μια ταινία που ενώ μεν την παρακολουθείς, σε δυσκολεύει στο να καθορίσεις τους στόχους της, νιώθεις ότι βρίσκεσαι στη διαδικασία της λύσης ενός γρίφου ο οποίος, τελικά, δεν σε ενδιαφέρει και τόσο πολύ.
40
Άγγελος Πολύδωρος
Υποκείμενα
Ο χώρος και ο χρόνος που διαδραματίζεται η υπόθεση δεν είναι ευρύτερα γνωστός και γι' αυτό ο σκηνοθέτης έχει προσθέσει την προσωπική του αφήγηση στην έναρξη και στο φινάλε, ύστερα μάλιστα από υπόδειξη του διάσημου Αλεξάντρ Σοκούροφ, αλλά και πάλι δεν σώζεται η ταινία, της οποίας το ενδιαφέρον παραμένει στο πλαίσιο της ηθογραφίας και της ιστορίας, περιγράφοντας τις σχέσεις Καμπαρτιανών και Εβραίων της περιοχής του Καυκάσου.
40
Νίκος Παλάτος
FreeCinema
2018-04-04
Φεστιβαλικό art-house για τους πιστούς (και μόνον αυτούς) του είδους. Ενδιαφέρον σε γενικές γραμμές ως (σπουδαστικό, μάλιστα) σκηνοθετικό ντεμπούτο, που όμως εν πολλοίς χαντακώνεται από την έλλειψη ουσιαστικής σεναριακής στόχευσης. Αποκάλυψη η νεαρή πρωταγωνίστρια Ντάρια Ζόβναρ, η οποία στην πρώτη της κινηματογραφική εμφάνιση δείχνει τσαγανό και σιγουριά βετεράνου.
40
Έλενα Χρηστοπούλου
Πρώτο Θέμα
2018-04-08
Το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Καντεμίρ Μπαλάγκοφ που κέρδισε το βραβείο FIPRESCI στο Ένα Κάποιο Βλέμμα των Κανών έχει την ορμή και το θράσος των 26 χρόνων του σκηνοθέτη του, αλλά και τη διαφάνειά τους.
40
Νεκτάριος Σάκκας
CINEMAGAZINE
2018-04-06
Πραγματική αποκάλυψη η Ντάρια Ζόβναρ στο ρόλο της πρωταγωνίστριας, σε ένα νατουραλιστικό δράμα που δίχασε τις Κάννες, εξαιτίας ενός βάναυσου snuff φιλμ που περιλαμβάνει με αληθινές σφαγές Ρώσων αιχμαλώτων από Τσετσένους αυτονομιστές.
30
Α.Κ.
MOVE IT
2018-04-02
Σκληρός, ασφυκτικά καδραρισμένος, σχεδόν ντοκιμαντερίστικης υφής κοινωνικός ρεαλισμός, με φυσική και ενστικτώδη ερμηνεία από την πρωταγωνίστριά του, αλλά με αστοχίες στην αρκετά κουραστική του φωτογράφηση και επίσης την ανήθικη αθλιότητα της (εντελώς αταίριαστης) ενσωμάτωσης στην ροή του φιλμ, αληθινές σκηνές βασανιστηρίων Εβραίων από Τσετσένους αντάρτες, μιας πρόκλησης χωρίς αντικείμενο.
30
Θόδωρος Γιαχουστίδης
MOVIES LTD
Ταινία με προβλήματα σαφώς, με μια φρικτή (αν)ήθικη επιλογή, αλλά για τον πιτσιρικά θα ακούσουμε περισσότερα πράγματα στο μέλλον κατά πως φαίνεται. Εκτός κι αν βραβεία όπως εκείνο της FIPRESCI αντί να τον προσγειώσουν, τον κάνουν να φουσκώσουν ακόμα περισσότερο τα μυαλά του.