Ματαντόρ(1986)
(Matador) |
Άγγελος Πολύδωρος
Ο Αλμοδόβαρ με το γνωστό σουρεαλιστικό στυλ του και χρησιμοποιώντας πάντοτε έντονα χρώματα, καταφέρνει -μέσα από την ταυρομαχία ως σύμβολο ανδρισμού, θάρρους και θρησκευτικής τελετουργίας- να αποδομεί τα κοινωνικά και φυλετικά στερεότυπα και να δημιουργεί ένα τολμηρό πολιτισμικό -και χαρακτηριστικά προσωπικό- σύμπαν.
Γιάννης Ζουμπουλάκης
2025-07-20
Η ταινία χάρη στην οποία το ευρύ κοινό ήρθε για πρώτη φορά σε επαφή με το βιτσιόζικο, υστερικό αλλά και μοναδικό σινεμά του Πέδρο Αλμοδόβαρ.
Ανδρέας Κουταλάς
Το Matador είναι απλώς ένα ακόμη παράδειγμα σκηνοθέτη που πετάει την προσοχή στον αέρα και αφηγείται ακριβώς την ιστορία που θέλει. Ο Αλμοδόβαρ δεν ήταν ποτέ από αυτούς που τραβούν τα βλέμματα, αλλά υπάρχει κάποια αξία σοκ εδώ, ακόμα και για τον ίδιο.
Κώστας Ντούμας
2025-07-14
Το Matador είναι η καλύτερη ταινία του πρώιμου Almodóvar, ισορροπεί επιτυχημένα πάνω στα σύνορα μεταξύ ερωτικού θρίλερ, μαύρης κωμωδίας και μελοδράματος, χωρίς τις υπερβολές της μετέπειτα φιλμογραφίας του.
Γιώργος Σ. Κουλουβάρης
2025-07-16
Χαρμάνι που ακόμα λειτουργεί – εδώ θα βρείτε και την πρώτη κινηματογραφική εμφάνιση του Αντόνιο Μπαντέρας.
Δημήτρης Κολιοδήμος
2025-07-18
Η έκτη κατά σειρά μεγάλου μήκους του (τότε) «τρομερού παιδιού» του ισπανικού κινηματογράφου ήταν, σύμφωνα με το slogan της αρχικής κυκλοφορίας της, «μία πολύ 'ισπανική' ιστορία σεξ και θανάτου». Και παραμένει τέτοια! Δηλαδή, τολμηρή και ανατρεπτική.
Χρυσοστομάκης Λακταρίδης
Παραμένει το ίδιο φρέσκια, πρωτότυπη και διασκεδαστική όσο την εποχή που κυκλοφόρησε, ενώ μπορεί κάποιος να διακρίνει τα ψήγματα πολλών στοιχείων που συναντιούνται στις κατοπινές δημιουργίες του.
Κώστας Ζαλίγκας
2025-07-12
Ο Πέδρο Αλμοδόβαρ σε μια από τις πιο εμβληματικές ταινίες της πρώιμης περιόδου του. Ταινία που όμως δείχνει τα χρόνια της.
Αιμίλιος Χαρμπής
2025-07-10
Ο Αλμοδόβαρ πρωτοπορεί τολμώντας να μιλήσει για θέματα-ταμπού, αλλά και αντιμετωπίζοντας τους γυναικείους χαρακτήρες με τρόπο που αντιστέκεται σε κινηματογραφικά –και όχι μόνο– στερεότυπα δεκαετιών.
Κωνσταντίνος Καϊμάκης
Η ενοχή, ο καταπιεσμένος ερωτισμός αλλά και μια μπαρόκ σινεφιλία συνθέτουν το υβριδικό έργο ενός ακατέργαστου Αλμοδόβαρ που χαρίζει εδώ στον Αντόνιο Μπαντέρας τον πρώτο σημαντικό ρόλο του.
Χρήστος Μήτσης
2025-07-08
Μπαρόκ, σινεφίλ και αφηγηματικά τολμηρός, ο πρώιμος Αλμοδόβαρ περνάει μέσα από τη μαύρη κωμωδία, το ερωτικό θρίλερ και το μελόδραμα, για να περιγράψει την ισπανική μεταφρανκική πραγματικότητα.
Λουκάς Κατσίκας
2025-07-06
Από τις πιο ρομαντικές ταινίες που επιχείρησε ποτέ ο Αλμοδόβαρ, το «Ματαντόρ» μοιράζεται με τον θεατή έναν αέρα που πηγάζει κατευθείαν από το παρακμιακό μπαρόκ παρελθόν και δίνει την αίσθηση του μυθικού στα πρόσωπα και στις καταστάσεις.
Μανώλης Κρανάκης
2025-07-04
Η πιο αδύναμη ταινία της φιλμογραφίας του Αλμοδοβάρ, κατα τον ίδιο. Μια μάλλον υπέρ-επιτηδευμένη άσκηση ύφους που χτίζει το «αλμοδοβαρικό» σύμπαν πάνω σε συμπαγείς, γοητευτικές, υποβλητικές σινεφιλικές αναφορές και ανατροπές.
Δημήτρης Δανίκας
2025-07-02
Η αρρενωπότητα είναι μύθος λέει ο Πέδρο—με πολλές ρυτίδες.