Απρίλης(2024)
(April) | Πρώτη προβολή: 30-01-2025

80
Βασίλης Μάλτας
Τέταρτο
Κινηματογραφικά κατανυκτική ατμόσφαιρα μιας από τις καλύτερες δημιουργούς των καιρών μας.
80
Νίνος Φένεκ Μικελιδης
Enetpress
Μια εξαιρετική, βουτηγμένη σε μια ποιητική ατμόσφαιρα, τολμηρή ταινία, που καταπιάνεται με τις εκτρώσεις και το δικαίωμα της γυναίκας να χρησιμοποιεί όπως θέλει το σώμα της, σε μια αυστηρά μισογυνιστική, πατριαρχική κοινωνία.
80
Αλέξης Ν. Δερμεντζόγλου
Κέντρο Μελετών & Ερευνών για το Σινεμά
2025-01-20
Από την αισθητική του Γκοντάρ με τα ανορθόδοξα κάδρα ως το στυλ της Σαντάλ Άκερμαν με τις μυστηριώδεις σιωπές ως τον «΄Ενοικο» του Πολάνσκι καταλήγουμε σε ένα άκρως διαδραστικό φιλμ που σε αποσβολώνει με την διακριτική απελπισία του καθορίζοντας απόλυτα το σήμερα.
80
Χρήστος Μήτσης
αθηνόραμα
Γυναικείο πορτρέτο, σπουδή στη μοναξιά, ντοκιμαντερίστικη κοινωνική παρατήρηση, εφιαλτική φαντασία και μια επώδυνη, απαιτητική φιλμική εμπειρία, που ανατρέπει κάθε ευκολία καθησυχαστικής σινε-απόλαυσης.
80
Καλλίτσα Βλάχου
Κατιούσα
Ο κινηματογράφος της Κουλουμπεγκασβίλι είναι ένας πολύ ιδιαίτερος κινηματογράφος. Θα μπορούσαμε να τον χαρακτηρίσουμε ωμό, ρεαλιστικό, με πολλές σκηνές να καταγράφονται σε πραγματικό χρόνο και αυτό έχει την ιδιαίτερη σημασία του.
80
Χρυσαυγή Πατσάκη
MOVE IT
2025-01-18
Ένα συγκλονιστικό πορτρέτο μιας γυναίκας που φλέγεται από την ανάγκη της να πράξει με βάσει αυτό που θεωρεί ηθικά σωστό, παρότι αυτό είναι ενάντια στον νόμο.
80
Ορέστης Μαλτέζος
Filmy.gr
Η ταινία της Dea Kulumbegashvili από τη Γεωργία σίγουρα δεν είναι για ευαίσθητα στομάχια. Αυτό δεν οφείλεται αποκλειστικά σε κάποιες ρεαλιστικά περιγραφικές απεικονίσεις που σχετίζονται με τη θεματική της γέννησης και της έκτρωσης, αλλά στην περιρρέουσα δυσοίωνη ατμόσφαιρα μιας κοινωνίας σε όπισθεν.
70
Στράτος Κερσανίδης
kersanidis.wordpress.com
Η Κουλουμπεγκασβίλι δεν δίνει εύκολες απαντήσεις. Αντίθετα, νομίζει κανείς ότι επιδίδεται σε μία διαρκή άσκηση ύφους, εισάγοντας στην ταινία μια σειρά από παραδοξότητες. Τόσο σεναριακές όσο και σκηνοθετικές.
70
Ιφιγένεια Καλαντζή
Δρόμος της Αριστεράς
Η ρεαλιστική τάση επιτυγχάνεται μέσα από μεγάλης διάρκειας σταθερά πλάνα, που προσδίδουν μεγαλύτερη αληθοφάνεια, καθώς πρόκειται για σενάριο βασισμένο σε πραγματικά δεδομένα, που διερεύνησε η ίδια η σκηνοθέτρια στην επαρχία. Παράλληλα, η επιλογή της να χρησιμοποιήσει ερασιτέχνες, πλάι σε διακεκριμένους Γεωργιανούς ηθοποιούς, ενισχύει την αυθεντικότητα.
70
Χάρης Αναγνωστάκης
ΑΠΕ-ΜΠΕ
Ο φορμαλισμός της σκηνοθέτιδας, αλλά και μία δόση στόμφου, που τη διακατέχει, θα ρίξουν το τελικό αποτέλεσμα, χωρίς, ωστόσο, να χάνει το φιλμ την αξία μίας κινηματογραφικής εμπειρίας.
70
Λουκάς Κατσίκας
cinemagazine.gr
Θυμίζει τις δημιουργίες του Κρίστιαν Μουνγκίου, του Μίκαελ Χάνεκε και του Κάρλος Ρεϊγάδας, όμως έχει τη δική της ηχηρή κινηματογραφική φωνή. Είναι κομμάτι ενός αδιαπραγμάτευτα καλλιτεχνικού σινεμά, γι' αυτό θα προκαλέσει και θα συζητηθεί.
70
Γιάννης Βασιλείου
LiFO
Μια δημιουργία αναμφίβολα δύσκολη, πεισματικά δύσθυμη και συχνά δυσάρεστη μα, σε κάθε περίπτωση, αξέχαστη.
70
Πάρις Μνηματίδης
Fragilemag.gr
2025-01-14
Δεν είναι ιδιαίτερα «φιλόξενο» ως προς μια σημαντική μερίδα του κοινού το φιλμ της Ντέα Κουλουμπεγκασβίλι. Απαιτεί υπομονή, συντονισμό με τους υπνωτικούς του ρυθμούς και μια διάθεση αποκρυπτογράφησης νοημάτων που δεν σερβίρονται σ' ένα πιάτο για την κατανάλωση του καθενός.
70
Ζωή- Μυρτώ Ρηγοπούλου
Σινεφίλια
2025-01-16
Ακολουθώντας με ομολογουμένως μεγάλη δεξιοτεχνία τη σύγχρονη τάση του γεωργιανού σινεμά να μπλέκει είδη και τρόπους για να φτάσει στο ζητούμενο, η σκηνοθέτρια εναλλάσσει τη ντοκιμαντερίστικη ματιά με την ποιητικότητα και το ρεαλιστικό μινιμαλισμό με την πειραματική διάθεση.
70
Άκης Καπράνος
naftemporiki.gr
2025-01-12
Δε νομίζω να έχει γυριστεί σημαντικότερη ταινία για το ζήτημα της αυτοδιάθεσης του γυναικείου σώματος, αλλά ο θεατής πρέπει να είναι προετοιμασμένος. Μιλάμε για ένα ακραία φορμαλιστικό σινεμά, για μια ταινία στυφή, σχεδόν ζοφερή, από το ξεκίνημα της ακόμα.
70
Χρυσοστομάκης Λακταρίδης
DOC TV
Πρόκειται για μια συγκλονιστική ιστορία, η οποία βυθίζει τον θεατή σε μια υποβόσκουσα αίσθηση απειλής και σε μια δυσοίωνη πραγματικότητα που καθορίζεται απόλυτα από την πατριαρχική παράδοση.
60
Βαγγέλης Βίτσικας
CinemaNews.gr
Πρόκειται σίγουρα για μια πολύ καλή ταινία, η οποία, εντούτοις, είναι σοκαριστική και σε ορισμένες στιγμές εξαιρετικά άβολη.
60
Κωνσταντίνος Καϊμάκης
Monopoli.gr
2025-01-08
Η πειραματική αφήγηση με τους νεκρούς χρόνους και τις βαριές σιωπές εντείνουν περαιτέρω την αίσθηση αβεβαιότητας σε ένα τολμηρό φιλμ που σοκάρει σε όλα σχεδόν τα επίπεδα (συναισθηματικά, οπτικά, ψυχολογικά, κοιωνικά κ.α.) έχοντας ως μπροστάρη του μια θαρραλέα ερμηνεία από την καταπληκτική Ια Σουκχιτασβίλι που πλάθει ένα αξεπέραστο πορτρέτο γυναικείας μοναξιάς.
60
Κώστας Ζαλίγκας
Ελεύθερος Τύπος
2025-01-10
Υπάρχουν στατικές σκηνές που διαρκούν περισσότερο από όσο χρειαζόταν και το κόψιμό τους στο μοντάζ πιθανότατα δεν θα επηρέαζε το συνολικό αποτέλεσμα, αλλά και πάλι ο «Απρίλης» φέρνει σε πρώτο πλάνο μία δημιουργό με δική της άποψη και λόγο.
60
Αγγελική Καρυστινού
BOVARY
Ο υπνωτιστικός ρυθμός της ταινίας, καθώς και το έντονο στυλιζάρισμά της, αν και αποδεικνύει τις αναμφίβολες ικανότητες της ταλαντούχας δημιουργού, ίσως λειτουργήσει αποτρεπτικά για έναν θεατή που δεν είναι λάτρης του arthhouse.
60
Αιμίλιος Χαρμπής
Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
Ένα θαρραλέο φιλμ από τη Γεωργία, που αναδεικνύει το σύγχρονο ζήτημα των αμβλώσεων.
60
Δημήτρης Δανίκας
Πρώτο Θέμα
Εξαιρετική αισθητική. Ανώτερος φορμαλισμός. Αλλά το περιεχόμενο παγιδευμένο στο περιτύλιγμα-φορμαλισμός.
60
Γιάννης Ζουμπουλάκης
Το Βήμα
Ο φακός παρακολουθεί τα όσα συμβαίνουν από τόσο κοντινή απόσταση που όσο περισσότερο παραμένει πάνω στο είδωλο, τόσο πιο πολύ σε καθηλώνει στην θέση σου, σχεδόν σου απαγορεύει να αποσπάσεις την προσοχή σου.
50
Γιώργος Κρασσακόπουλος
FLIX
2025-01-06
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι πρόκειται για μια ακραία φορμαλιστική, εξαιρετικά μελετημένη ταινία, αλλά την ίδια στιγμή είναι ένα φιλμ που απαιτεί από τον θεατή του περισσότερα απ΄όσα τελικά του προσφέρει.
50
Θοδωρής Δημητρόπουλος
news247.gr
2025-01-04
Το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό και οπωσδήποτε διαθέτει τόλμη και αφοσίωση, αλλά κάπου αξίζει ίσως να αναλογιστούμε και τη διακριτική διαφορά ανάμεσα σε ένα σινεμά που εμβυθίζει τον θεατή σε μια επιθετική, συνταρακτική συνθήκη, και σε ένα σινεμά που μοιάζει τελικά απλώς να τιμωρεί τον θεατή.
40
Άγγελος Πολύδωρος
myFILM.gr
Συνολικά η ταινία, που θα μπορούσε να αναδεικνύει τα ίδια θέματα με μικρότερη διάρκεια, βλέπεται με σχετικό ενδιαφέρον για την πρωτότυπη ματιά της Ντέα Κουλουμπεγκασβίλι και την ικανότητά της να συνδυάζει πολλά στοιχεία ταυτόχρονα.
30
Παυλίνα Αγαλιανού
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Εντυπωσιασμός άνευ ουσίας, και με συγκεκριμένη στόχευση θα λέγαμε, και δεν θα ήμασταν άδικοι.
30
Νίκος Παλάτος
FreeCinema
2025-01-02
Ενδιαφέροντες προβληματισμοί, αδυναμία σαφούς εκτέλεσης.