Μπανέλ & Άνταμα(2023)
(Banel e Adama) | Πρώτη προβολή: 26-09-2024
Χρυσοστομάκης Λακταρίδης
Εξαιρετικό, λυρικό ντεμπούτο της Γαλλο-σενεγαλέζας Ραμάτα Τουλαγιέ-Σι, το οποίο συνδυάζει τον αφρικανικό μυστικισμό και την παραμυθία, με την αρχαία ελληνική τραγωδία, χωρίς ποτέ να υψώνει τους τόνους.
Άκης Καπράνος
2024-09-18
Η ταινία της Ραμάτα Τουλαγιέ-Σι μοιάζει να πατά πάνω στην ίδια παράδοση ενός σινεμά που, με τη σειρά του, επιστρέφει σε μια ανάγνωση καθαρά μυθολογική, ενώνοντας τα πιο καθαρά ανθρώπινα συναισθήματα με το συμπαντικό αποτύπωμα τους. Μοιάζει σχεδόν με εξωσωματική εμπειρία.
Δημήτρης Δανίκας
2024-09-20
Λιτή ποίηση, πανσπερμία χρωμάτων, ατόφιες ερμηνείες, και ένα styling από την πλευρά της Μπανέλ που ρίχνει στο καναβάτσο όλα τα μοντέλα του διεθνούς ντεφιλέ--Υποκλίνομαι σ αυτό το πλάσμα!
Ιφιγένεια Καλαντζή
Μέσα από λυρικές εικόνες, ειδυλλιακά τοπία, χρώματα και χαμόγελα στο εκτυφλωτικό φως, αλλά και αινιγματικές συμβολικές σκηνές οραμάτων, ανάμεσα σε μυστηριακούς ψίθυρους και πρωτότυπες θλιμμένες μουσικές, η Τουλαγιέ-Σι πλάθει ένα σύγχρονο παραμύθι που εδράζει στις αφρικανικές δοξασίες, για να μιλήσει για τη θέση της γυναίκας στη σενεγαλέζικη πατριαρχική κοινωνία.
Γιάννης Ζουμπουλάκης
Κάδρα που σφραγίζονται στη μνήμη, έξοχο styling (η Κ. Μάνε είναι πραγματικά μια αιθέρια ύπαρξη) και μια σύνθεση χρωμάτων και τοπίων που από μόνη της αποτελεί λόγος για να δει κανείς την ταινία που πέρσι διεκδίκησε τον Χρυσό Φοίνικα στο φεστιβάλ Καννών.
Dimitris Dx
Απρόσμενα σύγχρονο φιλμ μέσα σε στο παραπλανητικά ασφαλές περιτύλιγμά του.
Στράτος Κερσανίδης
Όμορφη ταινία που συνδυάζει τη μυθοπλασία με το ανθρωπολογικό ντοκιμαντέρ.
Ιάκωβος Γωγάκης
2024-09-06
Η σκηνοθετική προσέγγιση της Ραμάτα Τουλάι, οπτικά μαγεύει, με έντονα καλλιτεχνικά πλάνα και σκηνές που συνδυάζουν τα φυσικά τοπία με ποικιλότροπους συμβολισμούς.
Νίνος Φένεκ Μικελιδης
2024-09-14
Μια πρώτη εκπληκτική ταινία, είδος ατμοσφαιρικού παραμυθιού για μεγάλους, που δείχνει πως ο αφρικανικός κινηματογράφος έχει αποκτήσει μια νέα, ταλαντούχο δημιουργό.
Χρήστος Μήτσης
2024-09-16
Γραφικά τοπία, γοητευτικές εικόνες και ένας κόσμος δέσμιος πολλαπλών προκαταλήψεων, σε ένα λακωνικό και χαμηλότονο, μα υποβλητικό σκηνοθετικό ντεμπούτο.
Γιώργος Κρασσακόπουλος
2024-09-12
Μια ιστορία έρωτα, εμμονής και προκαταλήψεων, το ντεμπούτο της Γαλλο-σενεγαλέζας Ραμάτα-Τουλαγιέ Σι σίγουρα συστήνει μια Αφρικανή δημιουργό που αξίζει να παρακολουθήσουμε.
Γιάννης Βασιλείου
2024-09-10
Οι φίλοι του arthouse κινηματογράφου δοκιμάστε άφοβα και σημειώστε το όνομα της Σενεγαλέζας δημιουργού.
Θοδωρής Δημητρόπουλος
2024-09-08
Ένα μικρού βεληνεκούς αλλά πανέμορφο ρομάντζο που μοιάζει να μην τοποθετείται ποτέ και πουθενά στον Χρόνο, παίζοντας περισσότερο με αρχέτυπα και με ευρείες έννοιες περί χάους και ελέγχου, αγάπης και βίας.
Χάρης Αναγνωστάκης
Αν και το στόρι δεν έχει να προσθέσει κάτι καινούργιο, η σκηνοθέτιδα αποδεικνύει ότι κατέχει την κινηματογραφική γλώσσα και πως το μέλλον είναι δικό της, παρότι υποκύπτει σε ιδέες που θα κόλλαγαν καλύτερα σε μία μικρού μήκους ταινία.
Θοδωρής Καραμανώλης
2024-09-04
Η πρωτοεμφανιζόμενη Σενεγαλέζα Ραμάτα-Τουλάγε Σι δίνει τα διαπιστευτήριά της με ένα λυρικό δράμα, που ανακαλύπτει χρώμα και ατέλειωτη ομορφιά στη μέση στη μέση της ερήμου.
Παυλίνα Αγαλιανού
Δεν ισχυριζόμαστε ότι δεν είναι καλή ταινία, με εξαιρετική σκηνοθεσία και φωτογραφία, αλλά ότι το μήνυμα που θέλει να περάσει χάνει τελικά τον στόχο του και γίνεται οικολογικό δράμα...
Νίκος Παλάτος
2024-09-02
Η σενεγαλέζικη υποβολή για το ξενόγλωσσο βραβείο Όσκαρ της περσινής χρονιάς είναι ένα άψογο από τεχνικής σκοπιάς φιλμ, μα σαφώς αδύναμο να προσελκύσει κοινό πέραν των σκληροπυρηνικών φίλων του world cinema.