Το Χρήμα της Οργής(1956)
(The Killing) | Πρώτη προβολή: 03-12-1956
Χρήστος Μήτσης
2024-08-20
Μεθοδική, αγωνιώδης και ενορχηστρωμένη στην αφηγηματική της εντέλεια heist movie, η οποία εντυπωσιάζει ακόμα με το πρωτοποριακό, απόλυτα μοντέρνο στιλ της.
Γιώργος Παπαδημητρίου
Εν έτει 1956, ο εξαντλητικά τελειομανής και τυραννικά αυστηρός κατά τα γυρίσματα auteur υπογράφει το πρώτο του αριστούργημα, καινοτομεί με τρόπο παραδειγματικό (ο Κουέντιν Ταραντίνο μας το επιβεβαιώνει αναφέροντάς την ταινία αυτή ως πηγή έμπνευσης για τις δικές του, σαφέστατα μικρότερης εμβέλειας, καινοτομίες στο «Reservoir Dogs»), εισέρχεται και μας εισάγει στην ιδιότυπη και πλήρως αναγνωρίσιμη αισθητική του μανιέρα.
Γιώργος Ξανθάκης
2024-08-18
Στο «Χρήμα της Οργής» ο Kubrick δημιούργησε ένα περίπλοκο αλλά διαυγές κινηματογραφικό παζλ που μετατοπίζεται μπροστά και πίσω τόσο στον χρόνο όσο και ανάμεσα στους χαρακτήρες, αποκαλύπτοντας το προφίλ και τα κίνητρά τους.
Γιάννης Ζουμπουλάκης
2024-08-12
Αυτή η ταινία έβαλε τον Στάνλεϊ Κιούμπρικ στον χάρτη ενός από τους σημαντικότερους σκηνοθέτες του 20ού αιώνα.
Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος
2024-08-02
Σε σενάριο του σπουδαίου Τζιμ Τόμσον, με τον οποίο θα ξανασυνεργάζονταν την αμέσως επόμενη χρονιά για τους «Σταυρούς στο μέτωπο», είναι η ταινία από την οποία ξεκινά το σινεμά του Κιούμπρικ.
George Roussos
H τρίτη ταινία του Στάνλεϊ Κιούμπρικ, είναι ένα υποδειγματικό νουάρ heist φιλμ μικρού προϋπολογισμού, που έμελλε να επηρεάσει αρκετούς μιμητές στο μέλλον («Reservoir Dogs») και να κερδίσει δικαίως μέσα στα χρόνια το cult status που της αναλογεί.
Νίκος Παλάτος
2024-08-04
Η ουσιαστική γέννηση του σκηνοθετικού μύθου του Στάνλεϊ Κιούμπρικ είναι ένα μπιμουβάδικης λογικής φιλμ νουάρ του υποκόσμου που δεν έχει χάσει σε τίποτα τη φρεσκάδα του, παραμένοντας ακόμα και σήμερα πρωτοποριακό ως προς τον τρόπο αφήγησης του.
Νίνος Φένεκ Μικελιδης
2024-08-10
Οι εικόνες του έργου είναι χτισμένες αρχιτεκτονικά και δίνουν την αίσθηση της τελειότητας.
Κώστας Ζαλίγκας
2024-08-16
Στην τρίτη του ταινία ο Κιούμπρικ υπογράφει ένα απολαυστικό heist movie με νουάρ πινελιές, έξοχο σενάριο και γρήγορους ρυθμούς που βλέπεται απνευστί.
Παυλίνα Αγαλιανού
2024-08-14
Η νουάρ πλευρά του σκηνοθέτη, χαμηλού προϋπολογισμού, που πλέον θεωρείται καλτ, με άγνωστους ηθοποιούς, αλλά με εξαιρετική σεναριακή δομή και υπόθεση, η οποία του άνοιξε τις πόρτες της MGM, για τους «Σταυρούς στο Μέτωπο» την επόμενη χρονιά.
Αλέξανδρος Ρωμανός Λιζάρδος
2024-08-08
«Το Χρήμα της Οργής» παντρεύει το νουάρ με τον πιο σύγχρονο εμπορικό κινηματογράφο μελετώντας τη σημασία της ελπίδας ή καλύτερα του façade της μιας καλύτερης ζωής.
Μανώλης Κρανάκης
2024-08-06
To breakthrough του Στάνλεϊ Κιούμπρικ, ένα φιλμ νουάρ πιο μελαγχολικό και από το βλέμμα του Στέρλινγκ Χέιντεν όταν βλέπει το αμερικάνικο όνειρο να κάνει φτερά σε ένα από τα πιο πικρά φινάλε της ιστορίας.