Priscilla(2023)
Πρώτη προβολή: 08-02-2024

80
Ευρυδίκη Βαλή Σαράφογλου
IGN Greece
2024-02-20
Η Sofia Coppola μας καλεί να γνωρίσουμε για πρώτη φορά τη σύζυγο του Βασιλιά του Rock n' Roll, Priscilla, βυθίζοντας μας σε μια ατμοσφαιρική ιστορία ενηλικίωσης, που αναδεικνύει τις σύνθετες αποχρώσεις μιας αμφιλεγόμενης ερωτικής σχέσης, χωρίς ίχνος μεροληψίας.
80
Μαρία Μαρκουλή
MARIA MARKOULI
Η Sofia Coppola έκανε μια ταινία – ποίημα. Χαμηλόφωνη μέσα στην πιο εκκωφαντική ιστορία.
70
Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος
LiFO
Απαλής προσέγγισης αντίδοτο στο λουρμανικό έπος, το ταπεινό έργο της Κόπολα δεν διαθέτει θορυβώδη ιπποδύναμη στη μηχανή του, ούτε καν τα κλειδιά του βασιλείου, δηλαδή τα δικαιώματα να χρησιμοποιήσει την πρωτότυπη μουσική του Πρίσλεϊ, αλλά αφηγείται ψύχραιμα το θρίλερ εγκλεισμού σαν ματαιωμένο love story.
70
Χρυσαυγή Πατσάκη
MOVE IT
Η Κόπολα ξέρει πολύ καλά πώς να δημιουργεί μια παραμυθένια ατμόσφαιρα στις ταινίες της και εδώ το ταλέντο της αυτό λάμπει, καθώς μαζί με την ηρωίδα της καταφέρνει να βυθίσει και τον θεατή στον χλιδάτο μεν, ασφυκτικό δε μικρόκοσμο στον οποίο εγκλωβίστηκε η Πρισίλα.
70
Θοδωρής Δημητρόπουλος
news247.gr
Είναι ήδη από το πρώτο πλάνο, όχι μια ιστορία για τη διασημότητα, και σίγουρα όχι μια ιστορία για τον Έλβις. Είναι όμως η ιστορία ενός κοριτσιού, μοναχικού, που προσπαθεί να γεμίσει με νόημα και εξήγηση έναν κόσμο που μοιάζει να μην έχει χρόνο για αυτήν.
70
Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος
αθηνόραμα
2024-02-18
Μια στοιχειωτικά παράξενη βιογραφία που εμβαθύνει σε ένα αποσιωπημένο βίωμα.
70
Αθηνά Βγαγκέ
TFC Magazine
Η ιστορία αυτή είναι μια ωδή στη γυναικεία χειραφέτηση. Είναι για αυτό το μικρό κορίτσι που απέκτησε ό,τι πόθησε, για την κοπέλα που θέλει να μεγαλώσει, να μάθει και να ζήσει δίπλα στον μοναδικό σύντροφό της, και για την γυναίκα που δεν θα ξεχάσει ποτέ ποια -τελικά- είναι.
70
Νίκος Γαργαλάκος
FILM PLANET
Η σημαντική σκηνοθέτιδα Σοφία Κόπολα φιλμάρει με μαεστρία το απόλυτο κενό, περιτυλιγμένο σε συσκευασία ονείρου.
68
Αγγελική Αντωνίου
Cinefesto
Το Priscilla της Sofia Coppola είναι μια οπτικά συναρπαστική εξερεύνηση της ταραχώδους σχέσης της Πρισίλα και του Έλβις.
60
Νίκος Τσαγκαράκης
patris.gr
Στην εκδοχή της Κόπολα -που εξασφαλίζει πολύ καλές ερμηνείες κι από τους δύο πρωταγωνιστές της, προσεγγίζοντας το θέμα με τη γνώριμη ευαισθησία της- η ηρωίδα διατηρεί μόνιμα τη νεανική αθωότητά της, είναι πολύ πιο εύθραυστη κι ευάλωτη, κατά το μεγαλύτερο μέρος της πλοκής αδύναμη ν' αντιδράσει στην καταπίεση του Έλβις, ο οποίος είναι κατ' εξακολούθηση χειριστικός, κακοποιητικός κι άπιστος.
60
zerVo
Movies Ltd
Η ατμοσφαιρικά δημιουργική μπαγκέτα της Sophia δηλώνει παρούσα σε οποιαδήποτε σεκάνς, είτε αφηγηματικής συνέχειας είτε τύποις εμβόλιμη έως και ξεκάρφωτη. Δεδομένο σκηνοθετικής πειθαρχίας που θα ικανοποιήσει απόλυτα το σκληροπυρηνικό της φαν κλαμπ, όπως το έκτισε από τον καιρό του Translation, της Antoinette, του Somewhere, του Bling Ring, του Beguiled.
60
Κώστας Ζαλίγκας
Ελεύθερος Τύπος
Η ανικανότητα της Σοφία Κόπολα να μας θυμίσει τον παλιό καλό εαυτό της συνεχίζεται με μια ταινία που πια δεν περιλαμβάνει τίποτα από όλα όσα αγαπήσαμε κάποτε στο σινεμά της, αλλά και με μια εμφανή αδυναμία να αφηγηθεί μια συναρπαστική ιστορία με σκηνές που θα μείνουν κλειδωμένες στη μνήμη για πάντα, όπως έχει κάνει στο παρελθόν.
60
Ανδρέας Κουταλάς
Pop it and movie on
Η Πρισίλα της Κόπολα έρχεται ως εναλλακτικό συμπλήρωμα της ταινίας του Μπαζ Λούρμαν Elvis, εκεί η Πρισίλα είναι σχεδόν αόρατη χωρίς ιδιαίτερη παρουσία στην πλοκή. Σε αντίθεση με την ταινία της Κόπολα η σύζυγος γίνεται ορατή και παράλληλα παρουσιάζεται μια άλλη όψη του Έλβις, που συμπληρώνει και αμφισβητεί έντονα την εικόνα του διάσημου τραγουδιστή.
60
Άκης Καπράνος
naftemporiki.gr
Η Πρισίλα αποχαιρέτησε την αθωότητα της εποχής της, μαζί με τη δικιά της, έτσι όπως έζησε σαν ένα κορίτσι παγιδευμένο μέσα σε μια αραχνοΰφαντη και συμμετρική φούσκα – και όταν έφτασε στο τέρμα αυτής της διαδρομής, ήταν πλέον γυναίκα. Η Σοφία Κόπολα καταγράφει αυτή τη διαδρομή με ευαισθησία και μεγάλη μαεστρία – αρκεί να είσαι πρόθυμος να συντονιστείς.
60
Πάρις Μνηματίδης
Filmy.gr
Κλείνει κάπως απότομα και δεν διαθέτει εκείνη τη «μεγάλη» στιγμή που θα το έκανε να απογειωθεί, ωστόσο το «Priscilla» έχει σημαντικά πράγματα να πει για τους μηχανισμούς της δημοσιότητας, για τα έμφυλα στερεότυπα, για τους περιορισμούς της εποχής που απεικονίζει και για το πόσο απρόβλεπτα λειτουργούν τελικά τα συναισθήματα.
60
Δημήτρης Μπάμπας
Σινεφίλια
Η ταινία καταλήγει σ' ένα βαθμό να γίνει πορτραίτο μιας γυναίκας που ζει στη σκιά ενός μύθου, μιας γυναίκας που αναζητά την πραγμάτωσή της και την ερωτική της εκπλήρωση μέσα από μια σχέση και η οποία εντέλει αποτυγχάνει σ' αυτό.
60
Χρυσοστομάκης Λακταρίδης
DOC TV
Όσο απέριττη και αν μοιάζει σκηνοθετικά, είναι πολύ δουλεμένη σε όλα τα επίπεδα, ειδικά στις κάθε είδους λεπτομέρειες που αφορούν την αναπαράσταση της ατμόσφαιρας της εποχής, χωρίς να ξεχνάει κανείς πως βασίζεται στην αυτοβιογραφία της ηρωίδας, η οποία παρουσιάζει τα γεγονότα από τη δική της μεριά.
60
Ηλίας Φραγκούλης
FreeCinema
2024-02-14
Σίγουρα ένα φιλμικό joyride που δεν σπαταλά τον χρόνο σου στο σινεμά.
60
Λουκάς Κατσίκας
cinemagazine.gr
2024-02-16
Στον αντίποδα των θεαματικών μουσικών βιογραφιών τύπου «Έλβις», με ύφος εγκρατές και μελαγχολικό, η Σοφία Κόπολα συναντά στο πρόσωπο της Πρισίλα Πρίσλεϊ άλλη μια τρυφερή ηρωίδα που ψάχνει τον δρόμο της προς την ενηλικίωση.
50
Νίνος Φένεκ Μικελιδης
Enetpress
2024-02-10
Η τύχη, τη φορά αυτή, δεν είναι στο πλευρό της Σοφίας Κόπολα. Στη νέα, βιογραφική ταινία της, «Πρισίλα» (που πρωτοείδαμε διαγωνιστικό τμήμα των Καννών), γύρω από τη γνωριμία και τη σχέση της Πρισίλλας Μπολιέ με τον Έλβις Πρίσλεϊ, δεν προσθέτει τίποτα το ξεχωριστό στο έργο της σκηνοθέτριας.
50
Μαρία Αβραμίδου
MusicCorner.gr
Η Coppola αποτυπώνει θαυμάσια τόσο τους δύο χαρακτήρες και τα συναισθήματά τους όσο και την εικόνα της εποχής τους και οι δύο πρωταγωνιστές έχουν χημεία και ερμηνεύουν υπέροχα τους ρόλους τους...Εκεί που, κατά τη γνώμη μου, αποτυγχάνει η δημιουργός είναι το γεγονός ότι το σενάριο ουδέποτε εμβαθύνει πραγματικά στη σχέση τους, ούτε μας επιτρέπει να καταλάβουμε πλήρως την πορεία χειραφέτησης της Priscilla, η οποία τελικά εγκατέλειψε τον γάμο τους.
50
Αγγελική Καρυστινού
BOVARY
2024-02-12
Η Κόπολα καταφέρνει δεξιοτεχνικά να αποδώσει τον ψυχικό κόσμο αυτού του πλάσματος, που έζησε για χρόνια με έναν κατασκευασμένο εαυτό, αλλά δεν βρίσκει τελικά τον τρόπο να αφηγηθεί την εσωτερική διεργασία μεταμόρφωσής του.
50
Βαγγέλης Βίτσικας
CinemaNews.gr
Δεν μπορείς ακριβώς να προσάψεις κάτι στο «Priscilla», απλώς δυσκολεύεσαι να βρεις και κάτι που θα σε συναρπάσει και θα σε κάνει να θυμάσαι αυτήν την ταινία για καιρό. Αυτό, βέβαια, είναι ένα μόνο, ίσως το λιγότερο σημαντικό θέμα που υπάρχει ως ένσταση απέναντι στο φιλμ.
50
Ανδρέας Κύρκος
Η ΑΥΓΗ
Η Κόπολα αποπειράται για μια ακόμη φορά να καμουφλάρει την ανημποριά της να χτίσει γνήσιο συναίσθημα πίσω από έναν αέρινο μινιμαλισμό και να κρύψει την απουσία παρεμβατικής ματιάς στις ψυχές των ανθρώπων πίσω από μια (βολική) αποστασιοποίηση σε σχέση με τις πιο αμφίσημες σκηνές ερωτικής ματαίωσης και βασανιστικών ενοχών.
40
Γιάννης Ζουμπουλάκης
Το Βήμα
Αλλά τελικά, εκεί βρίσκεται και το πρόβλημα της ταινίας: όσο πιο ήσυχα η Κόπολα διαχειρίζεται την ιστορία, τόσο πιο άνευρο είναι το αποτέλεσμα. Kαι όταν τελικά η κλιμάκωση έρχεται, που τηρουμένων των αναλογιών είναι ένα μικρό τμήμα της ταινίας, νιώθεις σχεδόν ότι ξυπνάς.
40
Χάρης Αναγνωστάκης
ΑΠΕ-ΜΠΕ
Η εμμονή της Κόπολα στη χαμηλόφωνη και ορισμένες φορές επίπεδη αφήγησή της, με το μεγαλύτερο μέρος της ταινίας να είναι κινηματογραφημένο στο ημίφως, σε νυχτερινά πλάνα και σε σκοτεινά δωμάτια κρατά μακριά τον θεατή από την ένταση της σχέσης του ζεύγους, την ψυχολογική δοκιμασία της Πρίσιλα.
40
Ιάκωβος Γωγάκης
screeneye.gr
2024-02-06
Το αυτοβιογραφικό κείμενο, οι κατακερματισμένοι διάλογοι, εν γένει το σύνολό της αφηγηματικής δομής, δεν επιτρέπουν στην ηθοποιό Κέιλι Σπέινι να τροφοδοτήσει τις σκηνές με τις απαραίτητες εσωτερικές- εξωτερικές εντάσεις και εμφανίζεται η νεαρή ηθοποιός να ερμηνεύει το ρόλο υπνωτιστικά- μονοδιάστατα.
40
Γιώργος Κρασσακόπουλος
FLIX
2024-02-08
Η κατά τη Σοφία Κόπολα εκδοχή της ερωτικής ζωής του Έλβις Πρίσλεϊ, μια ταινία που ακόμη κι αν δεν είναι κακή, δεν έχει κανέναν λόγο ύπαρξης και ούτε καν μια ηρωίδα που η διαδρομή της να σε ενδιαφέρει.
40
Γιάννης Ν. Γκακίδης
Κέντρο Μελετών & Ερευνών για το Σινεμά
Ενδιαφέρουσα η ματιά της Σοφίας Κόπολα που, αναδεικνύει για ακόμη μια φορά, τη δυσκολία να διαχειριστεί κανείς, τη φήμη, τη δόξα και το χρήμα, στην πεπερασμένη ζωή του.
40
Δημήτρης Παναγόπουλος
efsyn.gr
Όσο η ταινία κυλάει, το προτέρημά της να αφήνει την κάμερα να καταγράφει γίνεται μειονέκτημα γιατί αποκτά ένα είδος αποστασιοποίησης και κενότητας. Σε αυτό συμβάλλει και η μέτρια ερμηνεία της Κάλι Σπένι που υποκρίνεται την ηρωίδα χωρίς συναισθηματικό βάθος.
30
Κωνσταντίνος Καϊμάκης
Monopoli.gr
Η κατά Σοφία Κόπολα άποψη για τη σχέση του Ελβις Πρίσλεϊ με την Πρισίλα έχει ελάχιστο κινηματογραφικό ενδιαφέρον.
30
Αλέξανδρος Ρωμανός Λιζάρδος
ertnews.gr
Κερδισμένος είναι μονάχα ο Τζέικοπ Ελόρντι στον ρόλο του Έλβις που επιδιώκει να αποδόσει το συναίσθημα των πράξεών του, όχι να του μοιάσει. Η ταλαντούχα Κάιλι Σπένι στο ρόλο της Πρισίλα, κατασπαράζεται από το δειλό σενάριο.
30
Παυλίνα Αγαλιανού
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Η ταινία έχει πραγματικά πολύ ωραία ατμόσφαιρα εποχής, αλλά αφενός στερείται αντικειμενικότητα, αφετέρου εμβαθύνει ελάχιστα στην πιο σκληρή όψη των πραγμάτων, αφού ταξιδεύει σε ένα διαρκές ροζ / μελό συννεφάκι.
20
Αχιλλέας Βασιλείου
Cinepivates
2024-02-04
Η Priscilla είναι υπόδειγμα αδιάφορης ταινίας χωρίς να είναι όμως κακή (θα ήταν προτιμητέο), με μία μέτρια κεντρική ηθοποιό που δεν εκμεταλλεύεται τίποτα ερμηνευτικά ή που η ίδια η Κόππολα ως σκηνοθέτιδα αδυνατεί να της υποδείξει τον σωστό τρόπο, χωρίς κανένα κινηματογραφικό θέλγητρο, κακοφωτισμένη, και με μία ιστορία που ακόμα και στην αλήθεια της δεν παρουσιάζει το παραμικρό ενδιαφέρον.
20
Κώστας Ντούμας
www.artscript.gr
2024-02-02
Η σκηνοθεσία της Coppola είναι άνευρη, ελάχιστες σκηνές ξεχωρίζουν από την αναιμική αφήγηση.
20
Δημήτρης Δανίκας
Πρώτο Θέμα
Βαρετή, θολή αγιογραφία της Πρισίλα πρώην συζύγου του Ελβις Πρέσλει (και όχι Πρίσλει).