Το Τέρας(2023)
(Kaibutsu / Monster) | Πρώτη προβολή: 16-11-2023
Ρεγγίνα Ζερβού
Ο ανατόμος της παιδικής ηλικίας σε ένα ακόμα δράμα με πρωταγωνιστή το καταπληκτικό του σενάριο που ξετυλίγεται σπειροειδώς και εκπλήσσει με τις συνεχείς ανατροπές του.
Κώστας Γ. Καρδερίνης
Κι όσο για τον Κόρε-έντα, καταφέρνει να εισδύσει άλλη μια φορά στην παιδική ψυχοσύνθεση και στην ταλαιπωρία που υφίστανται από αμαρτίες γονέων και να αποδείξει περίτρανα ότι το μεγαλύτερο καλά κρυμμένο τέρας ενός σπουδαίου σκηνοθέτη είναι η τέχνη του μοντάζ.
Παυλίνα Αγαλιανού
Βαθιά υπόκλιση στον ανθρωπιστή σκηνοθέτη. Βαθιά υπόκλιση στη διαλεκτική ματιά του σεναρίου. Βαθιά υπόκλιση στην απέραντη ευαισθησία που μπορεί να προκαλέσει η αμείλικτη σκληρότητα.
Μίλτος Τόσκας
2023-11-20
Πρόκειται για ένα σεναριακό κομψοτέχνημα, λεπτοκεντημένο με έμφαση στη λεπτομέρεια.
Δήμητρα Γαϊτανίδου
Τα υπέροχης αισθητικής πλάνα, οι μεγάλες ερμηνείες από τους μικρούς (ηλικιακά) ηθοποιούς, το σενάριο του Yuji Sakamoto, η μουσική του Ryuichi Sakamoto, εναρμονίζονται πλήρως με τη σκηνοθετική μαεστρία του Hirokazu Kore-eda, για να παραδώσουν μια ταινία, που αν την αφήσεις, μπορεί να σε συνθλίψει.
Γιάννης Κρουσίνσκυ
Ο Λόουτς ξέρει και βρίσκεται σε ειδική κατηγορία έκφρασης! Έχει πει πολλά, χωρίς να χρειαστεί να εξαντλήσει τη σκηνοθετική του σκέψη. Και κάνει τον θεατή να φανταστεί πολλά από τα βιώματα των ηρώων. Για αυτό το λόγο και συγκινείσαι, φεύγοντας γεμάτος από την αίθουσα. Γιατί σου έδωσε το περιθώριο επικοινωνίας και ενσυναίσθησης, του προβλήματος που ο ίδιος έθιξε...
Γιώργος Παπαδημητρίου
Παρά τις μικρές παραφωνίες, όπως τις υπερβολικά χαλαρές ραφές στο σενάριο και τα αλλεπάλληλα (μικρο)άλματα πίστης που ζητά επίμονα από τον θεατή, βρίσκει και πάλι τον τρόπο να σου γδάρει την καρδιά στις πιο ανύποπτες στιγμές, ιδίως στο καταληκτικό σκέλος της ταινίας, όπου ξεδιπλώνεται με σταθερό βηματισμό ο δεσμός που συνδέει τα δύο αγόρια.
Γιάννης Κρουσίνσκυ
Η ποιοτική ταινία των δημιουργών Γιούτζι Σακαμότο (σενάριο) και Χιροκάζου Κόρε Έντα (σκηνοθεσία-μοντάζ) χτυπά στην καρδιά της σημερινής εποχής! Ενώνει την καλλιτεχνική δημιουργία με το ψυχοκοινωνικό γίγνεσθαι.
Μαρία Γαβαλά
Απόλυτα κατανοητή η αφήγηση, μες στη δαιδαλώδη πολυπλοκότητά της, κερδίζει τον απόλυτο θαυμασμό μας. Δημιουργοί, όπως ο Κορε-έντα, δεν θα αφήσουν ποτέ το σινεμά να πέσει στις ξέρες. Σίγουρα πράγματα!
Ναταλία Πετρίτη
Καταφέρνει το 2023 να καταπιαστεί με θεματικές όπως η σχολική βία, η ομοφοβία, οι εγγενείς ανισότητες των εξουσιαστικών δομών και οι δυσλειτουργικές οικογένειες σε συνάρτηση με την προεφηβική πραγματικότητα, όλα αυτά μέσα από ένα ιδιαιτέρως έξυπνο και ανατρεπτικό σενάριο με ξετυλίγεται αργόσυρτα (αλλά διόλου βαρετά), ως ταινία μυστηρίου.
Νίνος Φένεκ Μικελιδης
Με ένα καλογραμμένο, με ωραίες καταστάσεις, σενάριο, με όμορφο, άνετο στιλ, που θυμίζει τις ταινίες του Όζου, με την εξαιρετική υποβλητική μουσική του Ριουίτσι Σακαμότο, ο Κόρε-Έντα έφτιαξε και ένα δυνατό μελόδραμα, με το σασπένς να χρησιμοποιείται έξυπνα και καθόλου υπερβολικά, για να μας φέρει πιο κοντά στα πρόσωπα και να μας αποκαλύψει τα αισθήματα και τους χαρακτήρες τους.
Αγγελική Καρυστινού
Με τη σοφία ενός μεγάλου δημιουργού και επιμένοντας να κοιτάζει με αφοπλιστική ενσυναίσθηση ακόμα και τις πιο σκοτεινές πλευρές του ανθρώπου, ο Ιάπωνας auter παραδίδει ένα ακόμη τρυφερό αριστούργημα, κάνοντας έκκληση για την αποδοχή του διαφορετικού.
Βαγγέλης Βίτσικας
Το σίγουρο είναι ότι όποιος παρακολουθήσει το φιλμ με πλήρη εμπιστοσύνη στον σκηνοθέτη και τις προθέσεις του, θα έρθει αντιμέτωπος με μια βαθιά συγκινητική ταινία που κλιμακώνεται υποδειγματικά και βάζει κάτω τις περισσότερες ταινίες αντίστοιχης θεματολογίας που παρακολουθούμε στις μέρες μας.
Νίκος Γιακουμέλος
Η ταινία, παρά την πυκνή πλοκή της και τις αλλεπάλληλες αποκαλύψεις που χτυπούν συνεχώς τον θεατή, καθώς φωτίζουν τις πλευρές όλων των συμμετεχόντων, καταφέρνει να μη γίνει ένα κενό «κατηγορώ», ούτε να πάρει τον δρόμο ενός κοινωνικού μυστηρίου/δράματος.
Παύλος Γκουγιάννος
2023-11-14
Μια από τις πιο τρυφερές ταινίες για την εφηβεία, την αγάπη, την διαφορετικότητα, την αποδοχή, την ταυτότητα, την φιλία. Μια βελούδινη γροθιά στο bullying και την ομοφοβία, από έναν σκηνοθέτη που αγαπά τους ανθρώπους και αυτό που κάνει.
Ιφιγένεια Καλαντζή
Ο αθεράπευτος λυρισμός της ταινίας ενισχύεται από τις θλιμμένες πιανιστικές μελωδίες της πρωτότυπης μουσικής του διακεκριμένου Ριουίτσι Σακαμότο, στην τελευταία του σύνθεση για το σινεμά, καθώς απεβίωσε μόλις τον περασμένο Μάρτιο, στα 71 χρόνια του
Γιώργος Κρασσακόπουλος
2023-11-16
Ο μετρ των χαμηλότονων μα διαπεραστικών συναισθημάτων, επιστρέφει με μια τρυφερή επίκληση για κατανόηση, αποδοχή και αγάπη.
Ανδρέας Κύρκος
2023-11-18
Ένα μικρό κινηματογραφικό θαύμα, το οποίο πρέπει να ξεφλουδίσουμε για να έρθουμε σε επαφή με τα κρυμμένα του νοηματικά περάσματα, ώστε στο τέλος να τα κρατήσουμε κοντά στην καρδιά μας.
Χάρης Αναγνωστάκης
Με αυθεντική απλότητα και ανθρωπιά, για την οποία διακρίνεται το σινεμά του Κόρε Έντα, η ταινία παίρνει αναζωογονητικές ανάσες και χωρίς μελοδραματισμούς ή σκηνοθετικά τερτίπια, αγγίζει την καρδιά του θεατή και αναδύει μία μικρή αίσθηση ελπίδας.
Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος
2023-11-10
Ένα σπουδαίο έργο, ένα από τα μεστότερα που έχουν γίνει για το bullying με αριστουργηματική χρήση της κινηματογραφικής μεθόδου Ρασομόν για την ανάπτυξη διαφορετικής οπτικής αφήγησης αλλά και την αναζήτηση της δυσπρόσιτης αλήθειας.
Νίκος Δρίβας
To Monster είναι μια προσεγμένη και απλή παραγωγή και γενικότερα υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον στον τρόπο που κυλάει στο σύνολο της η ταινία, ενώ όσο περνάει η ώρα εξελίσσεται πολύ δυνατά.
Δημήτρης Παναγόπουλος
Ο Εντα παίζει ένα εξαιρετικό παιχνίδι με τον θεατή αναγκάζοντάς τον να μαντέψει ποιος έχει δίκιο, ποιος έχει άδικο, βάζοντάς τον πολλές φορές να επιλέξει μεριά ανάλογα με την οπτική γωνία που του παρουσιάζεται.
Στράτος Κερσανίδης
Ένα καλοδουλεμένο, χαμηλότονο και τρυφερό φιλμ που κερδίζει τους θεατές με την ειλικρίνεια και την αυθεντικότητα των συναισθημάτων του.
Ιάκωβος Γωγάκης
Ο Κόρε-εντα θέτει εδώ το ερώτημα, εάν ζούμε μέσα σε « τέρατα» ή εάν το « τέρας» φωλιάζει μέσα μας και σε ποιο βαθμό γαλουχείται ή διεγείρεται.
Χρήστος Μήτσης
2023-11-12
Βραβείο σεναρίου στις Κάννες για ένα αριστοτεχνικά δομημένο δράμα το οποίο, ακτινογραφώντας την προεφηβική πραγματικότητα, εξερευνά με ευαισθησία και ευρηματικότητα τους ψυχολογικούς δαιδάλους της ενηλικίωσης.
Θοδωρής Δημητρόπουλος
Είναι μια ιστορία για το πώς κανείς τελικά δε μπορεί να μπει αληθινά μέσα στον ψυχισμό ενός μικρού παιδιού που μέσα από τυχαία κοινωνικά ερεθίσματα διαπιστώνει έντρομο πως δεν ανήκει στη νόρμα.
Old Boy
Αυτό που κρυβόταν πάντως και αξίζει και ο Κόρε-Έντα το αποτυπώνει στο φακό του με ιδιαίτερα τρυφερό βλέμμα. Και τελικά καθιστά σίγουρα «Το Τέρας» μια ταινία που ακόμα κι αν στην αρχή κάπως σε χαλάσει (όπως εμένα), όσο εξελίσσεται και πετά από πάνω της τα στρώματα του καμουφλάζ, βρίσκει τρόπο και να σε αιφνιδιάσει και να σε συγκινήσει.
Κωνσταντίνος Καϊμάκης
Όπως πάντα, η απλότητα και ο μινιμαλισμός, σημαδεύουν και το νέο του έργο, ενισχυμένα πάντως από μια έξτρα δόση μυστηρίου καθώς κι από το εύρημα της τριπλής, διαφορετικής ματιάς πάνω στα δρώμενα.
Θοδωρής Καραμανώλης
2023-11-06
Ο βραβευμένος με Χρυσό Φοίνικα Χιροκάζου Κόρε-έντα επιστρέφει με την πιο μικρή και λυρική ταινία της καριέρας του, για να επιβεβαιώσει τελικά τη θέση του μεταξύ των κορυφαίων σύγχρονων δημιουργών.
Γιάννης Ζουμπουλάκης
2023-11-08
Με τις κεραίες του τεντωμένες τσίτα ώστε να έχει τον θεατή εγκλωβισμένο σε μια κατάσταση μόνιμης ανησυχίας, ο Κόρε Εντα δεν αρκείται στην γραμμική αφήγηση μιας φαινομενικά συνηθισμένης «κοινωνικής» ιστορίας.
Δημήτρης Δανίκας
2023-11-04
Λίγο μπερδεμένο και γι αυτό ολίγον σκοτεινό.
Νίκος Παλάτος
2023-11-02
Είναι βέβαιο πως κάποιους θα τους «πιάσει» ολοκληρωτικά το trick της διαφορετικής οπτικής και ακόμα περισσότερο η αποκάλυψη του λόγου για τον οποίο έχουν γίνει όλα. Από μεριάς μου, βρήκα το ποτήρι της ταινίας πιο... close (#diplhs) στο άδειο παρά στο γεμάτο.