Φτερά και Πούπουλα(2021)
(Reesh / Feathers) | Πρώτη προβολή: 22-09-2022
Ζωή- Μυρτώ Ρηγοπούλου
Με ακρίβεια, επιμονή, ντοκιμαντερίστικο σχεδόν τρόπο και κάποιες σκηνές να εμμένουν ζόρικα στον ωμό-κατά κυριολεξία- ρεαλισμό-, χωρίς ωραιοποιημένα σκηνικά και καταστάσεις, ο Ελ Ζοχαΐρι χτίζει το πορτρέτο της ηρωίδας του και της κοινωνίας της, για να πραγματευτεί με αφορμή μια εξωτερική μεταμόρφωση -που τελικά δεν έγινε- μια κοινωνική, ταξική και πατριαρχική πραγματικότητα που θα οδηγήσει σε μια εσωτερική μεταμόρφωση που θα γίνει.
Ηλίας Φραγκούλης
2022-09-20
Εάν (όπως κι εγώ) τρέμετε κι αποφεύγετε αυτό το κραυγαλέα ethnic και «φεστιβαλικό» σινεμά, για μια φορά έστω, δοκιμάστε κάτι το διαφορετικό σαν εμπειρία, που μοιάζει με «art-house» φάση, αλλά αφορά σαφώς μεγαλύτερη μερίδα θεατών, με αισθητική, χιούμορ και αντίληψη ν' αναγνωρίσουν την κινηματογραφική ποιότητα δίχως «προκάτ» βραβεύσεις και δάφνες κριτικής... «ξεπατικωτούρας».
Κώστας Γ. Καρδερίνης
Ο Ελ Ζοχάιρι εξαπολύει βραδυφλεγή κοινωνική σάτιρα και κριτική σε παρηκμασμένους θεσμούς και εθιμικό καθεστώς και επιχειρεί να επαναπροσδιορίσει τη θέση της γυναίκας ως ισότιμο μέλος του οικογενειακού και του κοινωνικού συνόλου.
Γιάννης Τσιτσίμης
Στο αλληγορικό σινεμά του Μπουνιουέλ υπήρχε πάντα μια διέξοδος. Εδώ δεν υπάρχουν πόρτες. Μόνο αφεντικά που χρωστάς το ενοίκιο μιας τρώγλης. Μόνο φουγάρα στο μπαλκόνι σου. Και μία όρνιθα που επιμένει να σου θυμίζει ότι κάποτε ήσουν άνθρωπος. Υποδεχτείτε έναν καινούργιο κινηματογράφο που τα λέει έξω από τα δόντια κι ας έχει ...φτερά (και πούπουλα).
Χρήστος Μήτσης
2022-09-18
Μεγάλο Βραβείο της Εβδομάδας Κριτικής των Καννών για μια αθόρυβη σουρεαλιστική σάτιρα που ανατέμνει βιτριολικά την αιγυπτιακή πραγματικότητα.
Κωστής Μπίτσιος
Με πρωταγωνίστρια τη μονοκόμματη και πρωτοεμφανιζόμενη Demyana Nassar ο δημιουργός ανατέμνει την αιγυπτιακή κουλτούρα και προσφέρει στο θεατή μία ενδιαφέρουσα ταινία.
Πάρις Μνηματίδης
Συνοπτικά, το «Φτερά και Πούπουλα» θα μπορούσε να προσδιοριστεί ως μια σκοτεινή παραβολή για ενήλικες, που διαθέτει ένα πολύ συγκεκριμένο όραμα και συγκροτημένη πολιτική άποψη για το φλέγον ζήτημα της θέσης της γυναίκας σήμερα στις χώρες που βίωσαν την Αραβική Άνοιξη.
Χρυσοστομάκης Λακταρίδης
Ναι, η ματιά του είναι σινεφίλ και δεν απευθύνεται στον μέσο Αιγύπτιο ή όποιον άλλον θεατή - κάποιες εικόνες είναι αφόρητα εφιαλτικές - όμως είναι από αυτές τις φορές που - όπως και στο σινεμά του Ρόι Αντερσον - η σουρεαλιστική αναπαράσταση βρίσκεται πιο κοντά στην αληθινή εικόνα, από οποιαδήποτε άλλη ρεαλιστική ή ντοκιμαντερίστικη ματιά.
Νίκος Δρίβας
Η ταινία Feathers καταφέρνει αν μη τι άλλο να προσφέρει μια ωραία εμπειρία στον θεατή, η οποία πάνω απ' όλα δεν παίζει με τα νεύρα και την νοημοσύνη του θεατή και αυτό δεν το βρίσκει συχνά κανείς σε τέτοιου είδους ταινία.
Στράτος Κερσανίδης
Ο Ομάρ Ελ Ζοχάιρι, στο σκηνοθετικό του ντεμπούτο κατορθώνει αν μη τι άλλο, να κλέψει τις εντυπώσεις. Μπορεί κάποιες φορές να πλατειάζει, να δείχνει πως παρασύρεται από υπερβάλλοντα ζήλο και απουσία αυτοελέγχου, αλλά την ίδια ώρα αφήνει το ξεκάθαρο στίγμα ενός σκηνοθέτη ο οποίος μπορεί να καταφέρει μεγάλα πράγματα.
Αγγελική Καρυστινού
2022-09-16
Με ανατρεπτικό χιούμορ και ντοκιμαντερίστικη αισθητική καταγράφει την περιπλάνηση της ηρωίδας του, παραμένοντας βιτριολικά καυστικός απέναντι στις προκαταλήψεις της πατριαρχίας, αλλά από ένα σημείο και μετά εγκαταλείπει τoυς κωμικούς τόνους, που δεξιοτεχνικά πετυχαίνει, για να ακολουθήσει πιο δραματικές οδούς, που όμως αποδυναμώνουν την εξαιρετικά καλή αφετηρία του.
Άγγελος Πολύδωρος
2022-09-10
Η Ντεμιάνα Νασάρ, που υποδύεται τη σύζυγο, φέρει το βάρος όλου του φιλμ. Χωρίς να μιλάει, σε διαποτίζει με το δράμα της και δημιουργεί γύρω της ένα μυστήριο στο εάν θα ξεσπάσει κάποια στιγμή και με ποιο τρόπο. Το φινάλε είναι συζητήσιμο, όπως και η πρώτη σκηνή του φιλμ. Δεν παύουν όμως να συγκρατούν το ενδιαφέρον του θεατή και να τον προβληματίζουν.
Κωνσταντίνος Καϊμάκης
Σε αυτό το αιγυπτιακό δράμα του παραλόγου η ανατροπή της πατριαρχίας έρχεται με τον πιο αναπάντεχα απολαυστικό- αλλά και συγκινητικό- τρόπο.
Λήδα Γαλανού
2022-09-14
Ο πολιτικός λόγος σε συνδυασμό με τα απίστευτα ντεκόρ, το αλά Ζακ Τατί ανέκφραστο σωματικό κωμικό στοιχείο και το έξυπνο πικρό φινάλε που ολοκληρώνει την περιπετειώδη διαδρομή, δίνουν το στίγμα, εκτός από τον καμουφλαρισμένο ζόφο της ζωής στη σύγχρονη Αίγυπτο, ενός δημιουργού ικανού να μεγαλουργήσει.
Παύλος Γκουγιάννος
2022-09-12
Ωραία, σφιχτά καδραρίσματα, μεστές ερμηνείες τις οποίες ξέρει να αξιοποιεί σε καίρια σημεία και μια γήινη φωτογραφία συνθέτουν το αξιόλογο, αν και αποπροσανατολιστικό ώρες-ώρες από την βασική του ιδέα, Feathers.
Χάρης Αναγνωστάκης
Μετά την θαυμάσια έναρξη, τα μαγικά πλάνα, τις σουρεάλ καταστάσεις, το κέφι και τα πετυχημένα γκαγκς, η ταινία όσο προχωρά βαραίνει, το δράμα κυριαρχεί έναντι της αστείρευτης πλάκας του πρώτου μισού και χάνει τη σπιρτάδα της. Δεν χάνει όμως ποτέ την ψυχή της
Κώστας Ζαλίγκας
2022-09-08
Στα βήματα του Ρόι Αντερσον και του Ακι Καουρισμάκι, ο Ομάρ ελ Ζαχάιρι υπογράφει μια μαύρη κωμωδία κατά της πατριαρχίας, η οποία καταφέρνει χάρη στην αποτελεσματική σκηνογραφία και τις εμπνευσμένες σεναριακά καταστάσεις να μας μεταφέρει σε αυτό το πικρό αδιέξοδο που βιώνουν οι μη έχοντες στην Αίγυπτο και αλλού.
Ηλίας Δημόπουλος
2022-09-04
Ένα σινεμά που δεν είναι για έξω από τις φεστιβαλικές οθόνες, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν θα βρει αριθμημένους θιασώτες και δεν θα συμβάλλει σε κάποια γονιμότερη μελλοντική μετενσάρκωση.
Ζουμπουλάκης Γιάννης
2022-09-06
Χωρίς να λέει πολλά, η γυναίκα της ιστορίας είναι ο πιο δυναμικός χαρακτήρας της και εκείνος που σου επιβάλλεται μόνο με το βλέμμα ακόμα και όταν βρίσκεται σε δύσκολη θέση εξαιτίας της ανδρικής εκμετάλλευσης.
Δημήτρης Δανίκας
Μια ιστορία τόσο σουρεαλιστική όσο και μεταφορική, όταν σ' ένα παιδικό πάρτι ο δεσποτικός padre padrone της οικογένειας μεταμορφώνεται σε κοτόπουλο--Ε και; Αυτό λέω κι εγώ.
Θοδωρής Δημητρόπουλος
2022-09-02
Το στοιχείο του φανταστικού μένει σχετικά ανεκμετάλλευτο καθώς και οι κωμικές πάσες, σε ένα φιλμ του οποίου οι τονικές μεταπτώσεις θα πετάξουν σίγουρα αρκετούς θεατές έξω. Θα βρει πάντως τους θαυμαστές του.
Γιάννης Βασιλείου
Αν ήταν φιλμ μικρού μήκους, θα ευχόσουν να σαρώσει ό,τι βραβείο υπάρχει στα σχετικά φεστιβάλ. Κάποια στιγμή, όμως, αυτό το φιλμ μικρού μήκους τελειώνει, μα η ταινία συνεχίζεται.
Αλέξανδρος Ρωμανός Λιζάρδος
Με ένα εξαιρετικό premise το «Φτερά και Πούπουλα» του Ομάρ Ελ Ζοχαϊρι προδιαθέτει για μια ανατρεπτική κομεντί. Δυστυχώς η συντηρητική ματιά του και η αδυναμία να αποδοθεί η πολυπλοκότητα των χαρακτήρων ως όλον, την περιορίζει στην πρωτοτυπία της ιδέας... που και αυτή, όπως και ο τίτλος γίνεται «Φτερά και πούπουλα».