Εγκλήματα του Μέλλοντος(2022)
(Crimes of the Future) | Πρώτη προβολή: 14-09-2022

80
Ηλίας Δημόπουλος
Το Crimes είναι μια απολαυστική στιγμή. Παρότι μοιάζει με πρώτο μέρος μιας πολυ-λογίας, η μανούβρα του Κρόνενμπεργκ και η με φωτεινότητα (και ταχύτητα) σουπερνόβα επιστροφή του στους δημιουργικούς τρόπους που του ανήκουν, είναι συναρπαστική.
80
Κωνσταντίνος Μπούρας
Εκπληκτική ταινία για το είδος της. Εύχομαι να μην επαληθευτεί και ως πρόγνωση ενός μέλλοντος ζοφερού, ναρκωτικού, τοξικού...
80
Φίλιππος Χατζίκος
Ο Κρόνενμπεργκ φιλοτεχνεί ένα σφιχτοδεμένα νέο-νουάρ, εφιαλτικό στο περιβάλλον του, σαν να αφήνει τον θεατή να κοιτάξει από την κλειδαρότρυπα μία μελλοντική (ή παροντική) φρίκη.
80
Αλέξανδρος Παπαγεωργίου
Έχοντας ήδη αποτελέσει την πιο πρωτότυπη και επιβλητική φωνή της επιστημονικής φαντασίας της δεκαετίας του '80, ο Cronenberg επιβεβαιώνει με το Crimes of the Future πως είναι ένας σκηνοθέτης-διανοούμενος, ένας low-profile φιλόσοφος της εικόνας που μετά από αρκετά χρόνια πιάνει ξανά το νήμα του κινηματογραφικού στοχασμό πάνω στο σώμα, την τεχνολογία, την ταυτότητα και την μεταμόρφωση.
70
Λουκάς Κατσίκας
2022-09-20
Μετά από εφτά χρόνια απουσίας, ένας από τους σημαντικότερους δημιουργούς του παγκόσμιου σινεμά επιστρέφει με μια ταινία που αποτελεί ελληνική συμπαραγωγή, γυρίστηκε εξ ολοκλήρου στην Αθήνα και επανασυνδέει τον βετεράνο Καναδό σκηνοθέτη με την προβληματική των καλύτερων ταινιών του.
Προσωπικά με συνεπήρε και με προβλημάτισε, αλλά ξέρω ότι στους περισσότερους δεν θα αρέσει. Με δική σας ευθύνη λοιπόν.
70
Θοδωρής Δημητρόπουλος
2022-09-16
Με μια ταινία γυρισμένη στην αυγουστιάτικη Αθήνα του καύσωνα, ο θρυλικός Καναδός σκηνοθέτης επιστρέφει στα πρώτα στάδια της καριέρας του αλλά πλέον με την εμπειρία ενός δημιουργού δεκαετίες μετά. Η «νέα σάρκα» την οποία προφήτευε δεκαετίες πριν με το "Videodrome" ήρθε, αλλά ο Κρόνενμπεργκ δε μοιάζει καθόλου ευτυχισμένος με αυτή την επανάσταση. Σα να λέει, Αλλιώς τα είχαμε συμφωνήσει.
70
Βαγγέλης Βίτσικας
Μπορεί να μην κατατάσσεται ανάμεσα στα κορυφαία του επιτεύγματα, παραμένει όμως σημαντικό, αναγκαίο και συναρπαστικό.
70
Άκης Καπράνος
Ο Κρόνενμπεργκ στα «Εγκλήματα του μέλλοντος» μοιάζει να κάνει ακριβώς την ταινία που θέλει – αν όχι όπως θέλει, σίγουρα όπως μπορεί. Η αφήγηση του είναι χαλαρή, οι καταστάσεις – παρά τα όσα εξωφρενικά συμβαίνουν – ποτέ δεν εκβιάζονται, ενώ κάνει ακόμα και χώρο για λίγο συναίσθημα: Είναι η μόνη ταινία στη φιλμογραφία του που κλείνει με ένα χαμόγελο.
70
Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος
2022-09-18
Η νέα ταινία του Καναδού πρύτανη της σωματικής φρίκης ανθολογεί τους εικαστικούς του άξονες, επισκέπτεται και ανακεφαλαιώνει τις αγαπημένες του θεματικές.
60
Χρυσοστομάκης Λακταρίδης
2022-09-12
Ταινία που είτε θα μισήσει, είτε θα αγαπήσει κανείς αμέσως - ειδικά αν πρόκειται για fan του δημιουργού και των εμμονών του - όπως σχεδόν κάθε έργο φαντασίας, επιστημονικής ή μη, αφορά και δείχνει μια παραμορφωμένη ματιά στο σήμερα, μέσα από τα φίλτρα των φόβων (ή και κάποιων ελπίδων), της ανθρωπότητας για το μέλλον.
60
Κώστας Ζαλίγκας
2022-09-14
Τόσο οι εσωτερικοί χώροι που χρησιμοποιεί όσο και οι λιγοστοί εξωτερικοί συμβάλλουν καθοριστικά στη δυσοίωνη ιστορία που αφηγείται. Η αγωνία του για το μέλλον της ανθρωπότητας και την εξέλιξή της είναι φανερή σε κάθε στροφή αυτής της διαδρομής, η οποία όμως απαιτεί γερό στομάχι.
60
Μάνος Θηραίος
Το συνολικό πακέτο πάντως, παρά τις όποιες ανισότητες και τις επί μέρους αδυναμίες, δουλεύει αποτελεσματικά, μεταφέροντας τον θεατή σε ένα αλλόκοτο τριπάκι που εν τέλει προκαλεί περισσότερο τη λογική, παρά τις αισθήσεις. Στο φινάλε, το μυαλό μας ενδεχομένως να μην απέχει ήδη από όσα ο Κρόνενμπεργκ διαβλέπει πως έρχονται.
60
Χρυσαυγή Πατσάκη
Χρυσαυγή ΠατσάκηΔεν αποτελεί την tour-de-force επιστροφή στις ρίζες του, αλλά διαθέτει αρκετά αξιοθαύμαστα στοιχεία που θα ικανοποιήσουν τους die-hard κρονενμπεργκικούς, θα αποξενώσουν το ευρύ κοινό και μπορεί και να προσηλυτίσουν νέους πιστούς στο cult following που έχει στηθεί γύρω από το όνομά του.
60
Dimitris Dx
2022-07-12
Γεμάτο ιδέες και οπτικά ευρήματα, σίγουρα όμως όχι όσο προκλητικό και τολμηρό θα ήθελε να είναι.
50
Ελισσαίος Βγενόπουλος
Όλα τα στοιχεία της ταινίας από την υπαρξιακή αγωνία των ηρώων μέχρι τις αιχμηρές μουσικές του Χάουαρντ Σορ, την υποβλητική παρουσία του Βίγκο Μόρτενσεν και την ολόφωτη Λεά Σεντού είναι στη θέση τους, μόνο που εμείς έχουμε αλλάξει οπτική έχουμε μετατοπιστεί και οι αφηγήσεις αυτού του τύπου δεν μπορούν να μας συνεπάρουν και να μας αιφνιδιάσουν.
50
Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος
2022-09-10
Το γυρισμένο στην Αθήνα εγκεφαλικό body horror του βετεράνου Κρόνενμπεργκ βρίθει θελκτικών, δεν υφαίνει ωστόσο τα πρωτότυπα επιμέρους στοιχεία του σε μια συνεκτική αφήγηση.
50
Κωνσταντίνος Καϊμάκης
Η προσωπική μας αίσθηση είναι πως ο καναδός παραμένει αφοσιωμένος και έντιμος σε ότι κάνει αλλά εδώ μοιάζει να έχει χαθεί όχι μόνο η σπιρτάδα και φρεσκάδα των παλιών έργων του αλλά και η επαφή με την σύγχρονη πραγματικότητα.
41
Ευρυδίκη Βαλή Σαράφογλου
Το "Crimes of the Future" είναι μια εμπειρία θέασης που παραμένει αδιάφορη παρά την περίεργη φύση της, και παρά τις προθέσεις του δημιουργού της δεν είναι ικανή να μας κεντρίσει το ενδιαφέρον με οποιονδήποτε τρόπο.
40
Άγγελος Πολύδωρος
Μια ταινία που βλέπεται με «ενδιαφέρον» από τους θαυμαστές του Κρόνεμπεργκ και με «δική τους ευθύνη» από τους υπόλοιπους.
40
Λήδα Γαλανού
2022-09-08
Εκείνο που το body-horror του Κρόνενμπεργκ προφήτευε, ακόμα και με το «Crash» και με το «Existenz», έχει αμβλυνθεί, έχει γίνει ρουτίνα, δεν εκπλήσσει, δεν τρομάζει - κι εκείνος μοιάζει να έχει μείνει ένα βήμα πίσω.
40
Ηλίας Φραγκούλης
Δεν πρόκειται για κάτι πιο εξελιγμένο αφηγηματικά από το «eXistenZ», το οποίο είχαμε παρακολουθήσει το 1999, και αυτό μπορεί να μην ακούγεται τόσο ενθαρρυντικό, όμως, το κοινό που έχει γνώση περί του ύφους του σκηνοθέτη, θα επικοινωνήσει δημιουργικά και εγκεφαλικά με τα «Εγκλήματα του Μέλλοντος».
40
Νίκος Τσαγκαράκης
Η ταινία δηλαδή δε διαθέτει τα υλικά μέσα για να παραστήσει το αφηγηματικό σύμπαν που θέλει, αντ' αυτού αναγκαστικά αναλώνεται σε προφορικές εξηγήσεις κατά το μεγαλύτερο μέρος της πλοκής, η οποία ούτως ή άλλως δε διαθέτει συγκεκριμένο στόχο, κι όταν τελικά μοιάζει ν' αποκτά διακυβεύματα (όπως η συμφιλίωση του Τένσερ με τις μεταλλάξεις του σώματός του), αυτά επιλύονται βιαστικά καθώς η ταινία έχει φτάσει στο τέλος της.
40
Αχιλλέας Βασιλείου
Ξεχνιούνται και παραγράφονται πολύ γρήγορα, και χωρίς το όνομα του σκηνοθέτη και τα 3 μεγάλα ονόματα, δεν θα είχαν καν κινηματογραφική υπόσταση. Αγοράστε καλύτερα το soundtrack.
40
Νίκος Δρίβας
2022-07-10
Γίνεται κουραστικό το δεύτερο μέρος και "χάνει" τον θεατή, ενώ δεν προσφέρει κάτι στην εξέλιξη της ιστορίας, η οποία αποδεικνύεται άτολμη όσο περνάει η ώρα. Ναι μεν σε κάποια σημεία υπάρχει μια γοητεία, αλλά ειδικά μετά τα μισά, χάνεται η μπάλα.
40
Αλέξανδρος Ρωμανός Λιζάρδος
Επιμέρους είναι ανατριχιαστικό αλλά στερείται της πρωτοτυπίας που χαρακτηρίζει τον δημιουργό.
40
Πάρις Μνηματίδης
Για να λέγονται όμως όλα, τα «Εγκλήματα του Μέλλοντος» παρά τη φιλοδοξία τους δεν συνιστούν μια από τις μεγάλες στιγμές του δημιουργού τους. Ο κύριος λόγος γι' αυτό είναι η ισχνή δραματουργία.
30
gaRis
2022-09-06
Δυο ώρες βαρετές, με σπόρια ενόχλησης, ποτέ όμως τρόμος, παρά μόνο για την κατάσταση του αρχιτέκτονα Καναδού, πούφκιασε ένα γλιστερό, σκοτεινό και ποζεράτα χυδαίο επιτύμβιο στα γκρέητεστ χιτς των ενδόξων του 80s, αισθητικής δαπέδου χιτάκια ελληνάκια.
30
Μάρα Θεοδωροπούλου
2022-09-04
Ο Κρόνενμπεργκ έχει πολλές σκέψεις – αυτό φάνηκε, άλλωστε, από όλες τις συνεντεύξεις του σχετικά με το Crimes Of The Future, που συνδύαζαν hype και ένα σωρό ιδέες για το σώμα, όμως η μετάφραση αυτών των σκέψεων σε κινηματογραφική γλώσσα έχει καταλήξει σε ένα ξεχειλωμένο, φλύαρο σενάριο, χωρίς συγκεκριμένη κατεύθυνση ή ενέργεια.
20
Αγγελική Καρυστινού
2022-09-02
Τα gore του είναι έως και κακοφτιαγμένα, ενώ το σενάριό του γρήγορα εξαντλεί τις δυναμικές του. Οπότε, για να γεμίσει τον χρόνο που απαιτεί μια μεγάλου μήκους φορτώνει την πλοκή του με ανατροπές και δευτερεύουσες ιστορίες, που δημιουργούν ένα ακατανόητο χάος, χάνοντας τελικά τον βασικό του άξονα, ο οποίος στην ουσία προτείνει την αγάπη ως υπέρτατο αγαθό σε μια τεχνολογικά προηγμένη κοινωνία.
0
Δημήτρης Δανίκας
Πλίνθοι κέραμοι ατάκτως ερριμμένα με τέρατα, έντερα και άλλα τέτοια—Ούτε από μακριά!