Η Φωλιά(2020)
(The Nest) | Πρώτη προβολή: 22-10-2020

80
Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος
2020-10-20
Η Φωλιά είναι ένα οικογενειακό θρίλερ με τόσο φροντισμένη και καλογραμμένη εσωτερικότητα, που κατατροπώνει άνετα το καταπατημένο από τη δωρεάν βία και τις αναμενόμενες ανατροπές είδος.
80
Σοφία Γουργουλιάνη
Αποσπώντας μια σαρωτική ερμηνεία δια χειρός, ματιών, στόματος και ολόκληρου του σώματος της Carrie Coon, στον ρόλο της εξαρτημένης πλην προδομένης συζύγου, και έναν αξιομνημόνευτο Jude Law, στον ρόλο του ξεπεσμένου μπίζνεσμαν, o Durkin δημιουργεί ένα αθόρυβο κινηματογραφικό διαμάντι.
70
Γιώργος Κρασσακόπουλος
2020-10-18
Μετά το «Martha Marcy May Marlene», ο Σον Ντάρκιν επιστρέφει με με ένα υποβλητικό απόλυτα σίγουρο για τον εαυτό του υπαρξιακό θρίλερ και πρωταγωνιστές τους Τζουντ Λο και Κάρι Κουν.
70
Μάνος Θηραίος
Κι όλα αυτά συμβαίνουν χάρη σε ένα καλογραμμένο, ανθρώπινης κλίμακας σενάριο που υπογράφει ο ίδιος ο σκηνοθέτης, αγκαλιάζοντας τους ήρωές του με ειλικρίνεια, αποσπώντας έτσι καλοδεχούμενα συμπαγείς ερμηνείες από το ζεύγος Ο'Χάρα.
70
Με πατρόν κίνησης ένα σενάριο που τσακίζει κόκαλα, με τέσσερις χαρακτήρες πατέρα, μάνα, τέκνα, αγόρι και κορίτσι, εντελώς διαφορετικούς να κτίζουν το φαμιλιάρικο όλον, ο Καναδέζος ζωγραφίζει μια πανέμορφη ελεγεία ανάδειξης της σημαντικότητας της αγάπης, για το οποιοδήποτε κοινωνικό υποσύνολο.
70
Στέλλα Παπασαραφιανού
Μέσα από μία σχεδόν μιμητική απεικόνιση της πραγματικότητας, ο δημιουργός με νατουραλιστικούς τόνους φωτισμού συνθέτει ένα πολύ σκληρό και συνάμα γλυκόπικρο παραμύθι για το ευκαιριακό χρήμα, την ψευδαίσθηση της παντοδυναμίας του ελέγχου, την αυτοπαγίδευση σε ένα χρυσό κλουβί, την πεισματική άρνηση της αποτυχίας και την συνακόλουθη καθυστέρηση της προσπάθειας ανάκαμψης.
60
Χρήστος Μήτσης
2020-10-16
Η απληστία των '80s, το αμερικανικό όνειρο και οι ανθρώπινες σχέσεις συγκρούονται σε ένα δράμα ημιτονίων και οπτικών λεπτομερειών με μπεργκμανικές κι αντονιονικές καταβολές.
60
Κώστας Ζαλίγκας
2020-10-14
Η απληστία βρίσκεται εδώ στο επίκεντρο της ιστορίας και του «κατηγορώ» του Σον Ντάρκιν ο οποίος τοποθετεί την οικογένεια σε μια αχανή έπαυλη στο Σάρεϊ και εκμεταλλεύεται συμβολικά το σκοτάδι και το μουντό φυσικό φωτισμό που επικρατεί σε αρκετά από τα δωμάτια.
60
Δημήτρης Δανίκας
Αυταπάτες και ψευδαισθήσεις οι αιτίες μιας οικογενειακής αποσύνθεσης—Λιτό, καλό
60
Ζουμπουλάκης Γιάννης
2020-10-12
Ένα κάπως «λοξό» οικογενειακό δράμα του Σον Ντάρκιν που σε κάνει να νιώθεις άβολα καθ' όλη τη διάρκειά του, ίσως επειδή κατά βάθος γνωρίζεις ότι τα πράγματα πολύ δύσκολα, θα έχουν καλή εξέλιξη στην ζωή των ηρώων της ιστορίας.
60
Θοδωρής Δημητρόπουλος
Δεν είναι η πιο εύκολη ή ευχάριστη φιλμική εμπειρία αλλά αποτελεί μια αληθινά ενδιαφέρουσα άσκηση ύφους πάνω στην αποτύπωση όχι απλά της μοναξιάς, αλλά και την αίσθηση του να απομακρύνεσαι από τον άνθρωπο που έχεις δίπλα σου, νιώθοντας όλο και εντονότερα πως δεν ανήκεις στον ίδιο σου τον γνώριμο χώρο.
60
Λήδα Γαλανού
2020-10-06
Ο νέος κι ο παλιός κόσμος συγκρούονται σκληρά, η ανδρική επιπολαιότητα και γυναικεία στιβαρότητα εξίσου, σ' ένα φιλμ σκηνοθετημένο με μια ένταση εκπληκτικά, όσο κι επώδυνα, πνιγμένη στην επίφαση της επιτυχίας.
60
Αγγελική Καρυστινού
2020-10-10
Με τη βοήθεια του διευθυντή φωτογραφίας Ματίας Ερντέλι («Ο γιος του Σαούλ») βυθίζει τα πρόσωπά του στο σκοτάδι, κυρίως όταν αυτά βρίσκονται εντός του σπιτιού, και κινηματογραφεί εξαιρετικά -και εφιαλτικά- την έπαυλη του ζευγαριού, που θα γίνει τελικά η φυλακή τους.
60
Τάσος Ντερτιλής
ο πορτραίτο μιας αμερικανοβρεττανικής οικογένειας σε κρίση, με φοβερές ερμηνείες από τον Τζουντ Λο και την Κάρι Κουν και εντυπωσιακή ανασύσταση των 80s.
60
Νεκτάριος Σάκκας
2020-10-08
Τζουντ Λο και Κάρι Κουν («The Leftovers») δίνουν ερμηνείες αξιώσεων στο πολυαναμενόμενο σκοτεινό δράμα του Σον Ντάρκιν («Martha, Marcy, May, Marlene») για μια εύπορη οικογένεια η καθημερινότητα της οποίας αρχίζει να κλονίζεται αφ' ης στιγμής μετακομίζει από τη Νέα Υόρκη στο Λονδίνο.
50
Νίκος Τσαγκαράκης
Και παρότι η ταινία λειτουργεί ως ένα βραδυφλεγές οικογενειακό δράμα με εξαιρετικές ερμηνείες (ειδικά από την Κουν, που είναι αποκάλυψη), παραμένουν αναξιοποίητες οι μεταφυσικές της υπόνοιες, αφήνοντας τη συνολική εντύπωση ενός υποσχόμενου οράματος μόνο μερικώς υλοποιημένου.
50
Χρυσοστομάκης Λακταρίδης
Αν πάντως ο στόχος του Ντάρκιν ήταν ένα χιτσκοκικού ύφους θρίλερ με πολιτικοκοινωνικές αναφορές στο σήμερα, σε ένα μεγάλο μέρος του, αν και όχι απόλυτα, μοιάζει να έχει επιτευχθεί στο συνολικό αποτέλεσμα. 
50
Κωνσταντίνος Καϊμάκης
2020-10-04
Ευτυχώς για το σκηνοθέτη του «Martha Marcy May Marlene» (τι υπέροχο ντεμπούτο για τον Ντάρκιν) υπάρχει και ο χαρακτήρας της Αλι. Την αμερικανίδα σύζυγο του βρετανού χρηματιστή υποδύεται με μια εσωτερική, υπαρξιακή αυταπάρνηση η Κάριν Κουν, που ψάχνει να βρει την διέξοδο της ελευθερίας στην παγίδα που έπεσε.
40
Νίνος Φένεκ Μικελιδης
Το κυνήγι του κέρδους και τα όχι και τόσο ευχάριστά αποτελέσματά του στη ζωή μιας οικογένειας, στο Λονδίνο στη διάρκεια της δεκαετίας του '80, καταγράφει στη δεύτερη ταινία του ο Σον Ντέρκιν (το 2011 είχε κερδίσει το βραβείο σκηνοθεσίας για την ανεξάρτητη ταινία του Martha Marcy May Marlen).
30
Νίκος Δρίβας
Η ταινία πνίγεται στην μετριότητα, την αμετροέπεια της και ενώ ήδη πάει να εκτροχιαστεί χωρίς να δίνει κάνει στον θεατή, έρχεται και το απογοητευτικό φινάλε να δώσει την χαριστική βολή, χάνοντας μια τεράστια ευκαιρία για την ταινία The Nest, πραγματικά να δώσει κάτι ξεχωριστό.
30
Παναγιώτης Τιμογιαννάκης
Υπάρχει πρόβλημα με το σινεμά των ειδών. Εξού και δεν ξεκαθαρίζει ο Σον Ντέρκιν προς τα που θέλει να κεντράρει. Θέλει κοινωνικό φιλμ; Θέλει ψυχολογικό δράμα συζυγικής ασυνεννοησίας; Θέλει θρίλερ αλα «Λάμψη» κι αν ναι, με ποιο αίτιο κι αιτιατό; Οποιοδήποτε έργο και να κάνεις, ακόμα κι ένα σύνθετο, στο οποίο να αναμειγνύεις είδη, πρέπει ΕΝΑ είδος να είναι ο μπούσουλας σου. Να πατάς στέρεα σε αυτό κι ύστερα να του κάνεις τις ενέσεις δοσολογίας των υπολοίπων.
20
nicolas1810
Έχει ωραίο σάουντρακ και όμορφη κινηματογράφηση, αλλά αφού δεν συνεχίζεται την επόμενη εβδόμαδα, φλόμπα είναι.
10
Ηλίας Φραγκούλης
2020-10-02
Δράμα σχέσεων που ζορίζεται να πει κάτι, αφού... δεν γίνεται και τίποτα, διάβολε! Από το καστ, η Κάρι Κουν (Άλισον) αγωνίζεται να βγάλει λίγη αλήθεια από τον ρόλο της, αλλά είναι τόσο μόνη και «αδούλευτη» σεναριακά, που ηττάται αδίκως. Αν έχετε προβλήματα αϋπνίας, πάντως, θα δείτε βελτίωση.