The Post: Απαγορευμένα Μυστικά(2017)
(The Post) | Πρώτη προβολή: 11-01-2018

90
Γιάννης Ζουμπουλάκης
2018-01-20
Ο Σπίλμπεργκ ήταν, είναι και κατά πάσα πιθανότητα θα είναι μέγας storyteller. Καταφέρνει να δημιουργήσει σασπένς μέσα από μια ιστορία που λίγο-πολύ γνωρίζουμε την κατάληξή της. Συγχρόνως δημιουργεί πηγαία συγκίνηση· μια απλή εικόνα των εφημερίδων την ώρα που εκτυπώνονται ήταν αρκετή για να σε κάνει να βουρκώσεις.
84
Λήδα Ειρήνη Αδάμου
Η κάμερα παίζει τόσο αριστοτεχνικά με το φως και τις σκιές, με τον δικό του χαρακτηριστικό τρόπο, δίνοντας στην ταινία του ξεκάθαρα την μετάβαση από την αίσθηση των τεκταινόμενων, στην αίσθηση των όσων υποβόσκουν της πραγματικότητας (αποκαλύψεις), στο «μεταφυσικό» δηλαδή αίσθημα, στο οποίο εξάλλου μας έχει συνηθίσει ο μέγας αυτός κινηματογραφιστής.
80
Κωστής Δ. Μπίτσιος
Η συγκεκριμένη ταινία είναι ότι καλύτερο μπορεί να προσφέρει το Hollywood σήμερα.
80
Μεγάλη ταινία, αναμενόμενο άλλωστε, από τον άριστο αναπαραστάτη της περιόδου Spielberg, που ενδεχόμενα να μην φτάνει στα επίπεδα δραματουργίας που του πρόσφερε απλόχερα το Munich, χάρη στην έξυπνη διαχείριση του σεναρίου, που τονίζει σημαντικά τους εξαιρετικά αποδιδόμενους περιφερειακούς χαρακτήρες, την θρίλερ κατά τόπους αφήγηση, αλλά και το διαχρονικό ενδιαφέρον που εμφανίζει η στάση του Τύπου μπροστά σε τέτοια μοναδικής ιστορικής σημασίας γεγονότα, προσφέρει στο πιάτο στους δημοσιογραφικούς ιθύνοντες το μονοπάτι που επιβάλλεται να διαβούν.
80
Γιώτα Τσιορβά
Ο Σπίλμπεργκ δεν επαναπαύτηκε απλά στην δυνατή ιστορία που είχε στην διάθεση του, αλλά συνεργάστηκε με τον Τομ Χανκς και την Μέριλ Στριπ στους πρωταγωνιστικούς ρόλους, όπου με την ερμηνευτική υπεροχή τους ανεβάζουν και άλλο την γοητεία της ιστορίας.
80
Άγγελος Πολύδωρος
Η σφιχτή σκηνοθεσία του Στίβεν Σπίλμπεργκ αναδεικνύει τη σπουδαία συμμαχία των Γκράχαμ και Μπράντλι, που έγινε και στην πραγματικότητα και αυτό χάρη και στις ερμηνείες των δύο σπουδαίων ηθοποιών, με αποτέλεσμα να δημιουργείται πρόσθετο δέος στο θεατή.
80
Μανώλης Κρανάκης
2018-01-16
Ο Στίβεν Σπίλμπεργκ κάνει ακτιβισμό υπέρ της ελευθερίας του Τύπου, αντιπολίτευση στη διακυβέρνηση Τραμπ και μια αφοπλιστική φεμινιστική διακήρυξη, όλα στη συσκευασία μιας συναρπαστικής, φτιαγμένης με ισόποση οργή και μαεστρία, ταινίας.
80
Ηλίας Φραγκούλης
2018-01-14
Από τις καλύτερες ταινίες της φετινής σεζόν, ασυζητητί! Δεν είναι έργο προσιτό σε όλους, όμως. Πρέπει να σε ενδιαφέρει το θέμα, να έχεις κάποιες στοιχειώδεις γνώσεις γύρω από το χρονικό πλαίσιο, να μην χρειάζεται να σταματάς για να σκεφτείς τι είναι αυτό το οποίο παρακολουθείς. Μην το φοβηθείς, δεν θα εξεταστείς γι' αυτό μετά!
80
Λήδα Γαλανού
2018-01-18
Ένα πληθωρικό, συναρπαστικό δείγμα σινεμά με καθαρή συνείδηση και δύναμη λόγου.
77
Δημήτρης Αποστολόπουλος
Με επίκεντρο το αμαρτωλό δημοσιογραφικό και πολιτικό κατεστημένο των Η.Π.Α των 70's, ο Spielberg βρίσκει την ευκαιρία, παρά τις αδυναμίες, να κάνει σκηνοθετική επίδειξη οπτικού εντυπωσιασμού, υψηλού επιπέδου και με αρωγούς τους Tom Hanks και Meryl Streep, το καταφέρνει.
70
Νίκος Δρίβας
Έχουμε να κάνουμε με μια στιβαρή, ενδιαφέρουσα ταινία, καθότι το The Post είναι σκεπτόμενο σινεμά, αλλά παράλληλα έχει και τις στιγμές όπου θέλει να εκτιμήσει κανείς τα όσα έγιναν σε μια πολύ δύσκολη εποχή. Είναι δεδομένο ότι όσοι την παρακολουθήσουν θα προβληματιστούν για όλα όσα εκτυλίσσονται, αλλά παράλληλα θα φύγουν σε γενικές γραμμές ικανοποιημένοι από το σύνολο της.
70
Πάνος Γκένας
Σπίλμπεργκ, Στριπ και Χανκς, δηλώνουν έτοιμοι για «αποκαλύψεις τώρα» και με έμπνευση το σκάνδαλο των Εγγράφων του Πενταγώνου το 1971, σχολιάζουν ιδανικά την πολιτική και κοινωνική επικαιρότητα με μία ταινία «προτεραιότητας».
70
Απόστολος Κίτσος
Πρόκειται για μια εξαιρετικά προσεγμένη δουλειά, με άρτια παραγωγή, υποδειγματική τεχνική, ένα πολύπειρο πρωταγωνιστικό δίδυμο (στο οποίο ίσως δόθηκαν περισσότερες δυνατότητες αυτοσχεδιασμού από όσες μάλλον θα έπρεπε, χωρίς αυτό βέβαια να αποτελεί απαραίτητα λανθασμένη τακτική), εθιστική αφήγηση ένα φιλμ που προσυπογράφει μια συναλλαγματική χολλιγουντιανού θεάματος υψηλής αξίας, έστω και αν δεν ρισκάρει -και εδώ ταιριάζει απόλυτα- δημοσιογραφικά.
70
Τάσος Ντερτιλής
Σπίλμπεργκ, Στριπ, Χανκς: μια ονειρεμένη συνάντηση κινηματογραφικής κορυφής μας μεταφέρει, με τη συνδρομή ενός επίσης ονειρεμένου ερμηνευτικού συνόλου, στο ζοφερό κλίμα των αρχών του 70, σε μια κρίσιμη καμπή για την Αμερικάνικη αλλά και την Παγκόσμια Ιστορία.
70
Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος
2018-01-08
Ο αλλεργικός σε οτιδήποτε κυνικό Σπίλμπεργκ υιοθετεί τη γνωστή, ζεστή πρακτική και φτιάχνει ένα σκληρό παραμύθι για τον θρίαμβο των θαρραλέων.
70
Τατιάνα Καποδίστρια
2018-01-06
Η ιδιοκτήτρια και ο αρχισυντάκτης της Washington Post στην κρίσιμη απόφασή τους να δημοσιεύσουν τους διαβόητους «Φακέλους του Πενταγώνου», σε μια απολαυστική, γρήγορη, και αρκετά πολιτική (για Σπίλμπεργκ) ταινία.
70
Ακης Καπράνος 
2018-01-10
Συνετά, ο Σπίλμπεργκ επιστρέφει στο δραματοποιημένο, πλην άκρως δημοσιογραφικό στυλ που υιοθέτησε πρώτος ο Κώστας Γαβράς με το «Ζ» και - ας μου επιτραπεί αυτή η προσωπική κρίση - τελειοποίησε ο Άλαν Πάκουλα στο «Όλοι οι άνθρωποι του προέδρου». Και όχι μόνον αυτό, αλλά ο δαιμόνιος Στίβεν κλείνει την ταινία του με μια ευθύτατη παραπομπή στο προαναφερθέν φιλμ, μετατρέποντας το «Post» σε ένα άτυπο prequel. Έτσι, η ταινία μετατρέπεται σε έναν ύμνο στη δημοσιογραφική δεοντολογία, αλλά και στο αμερικανικό Σύνταγμα.
70
Χρήστος Μήτσης
2018-01-12
Έξι υποψηφιότητες για Χρυσή Σφαίρα για ένα υποδειγματικά κατασκευασμένο και αφηγηματικά συναρπαστικό πολιτικο-δημοσιογραφικό θρίλερ, το «Όλοι οι Άνθρωποι του Προέδρου» της μοντέρνας χολιγουντιανής εποχής.
60
Γιώργος Νυκταράκης
Όπως μας έχει συνηθίσει, παρέχει μια εξαιρετική απεικόνιση της εποχής, και με παιχνιδιάρικη σκηνοθεσία μας βάζει γρήγορα στο κλίμα, καταφέρνοντας να διατηρήσει σε μεγάλο βαθμό το ενδιαφέρον. Ο ρυθμός της ταινίας αν και αργός είναι καλός, ιδίως στο δεύτερο μισό όταν και εντείνονται οι προσπάθειες των δημοσιογράφων να δημοσιεύσουν τα απόρρητα έγγραφα, ενώ παράλληλα προσπαθούν να καλυφθούν νομικά απέναντι στην κυβέρνηση Νίξον.
60
Νίνος Φένεκ Μικελιδης
Με ένα σφιχτοδεμένο, με ωραίους διαλόγους σενάριο, με τέλεια δομημένη σκηνοθεσία, με σωστό ρυθμό, με εξαιρετικές ερμηνείες από όλους τους ηθοποιούς καθώς και εξαιρετική συνεργασία από όλους τους συντελεστές (ανάμεσά τους και τον Τζον Γουίλιαμς που έγραψε μια πολύ ωραία μουσική), ο Σπίλμπεργκ έφτιαξε μια συναρπαστική ταινία, ιδιαίτερα αναγκαία στις μέρες μας.
60
Έλενα Χρηστοπούλου
2018-01-04
Χαμός από τα θέματα που ξεπηδάνε, με τόσο άμεσες αναφορές στο σήμερα και την Πρώτη Τροποποίηση του Αμερικανικού Συντάγματος και την ανάγκη για ελευθερία του λόγου εν καιρώ Τραμπ και τους δυναμικούς γυναικείους ρόλους εν καιρώ #metoo. Χαμός επίσης με την κινηματογράφιση των θεοποιημένων Στριπ και Χανκς ως εντεταλμένων εκπροσώπων της αμερικανικής ακεραιότητας.
60
Γιάννης Φραγκούλης
Η «The Post» είναι η ιστορία της κληρονομιάς και της κραυγής που συρρικνώνει. Για αυτήν, ήταν δύσκολο να κρατήσει τα ηνία της εφημερίδας, ήξερε όμως ότι η δημοσιογραφία έχει να κάνει με τη δημοκρατία. Στα έντυπα ή στα ηλεκτρονικά μέσα, σήμερα, συμβαίνουν παρόμοια πράγματα, αλλά όλο πιο σπάνια.
60
Ιάκωβος Γωγάκης
Ο Σπίλμπεργκ ως γνωστόν διακατέχεται από την Αριστοτελική ηθική, έτσι κι εδώ προτάσσει τις αξίες της αρετής και της δικαιοσύνης, ίσως να είναι και ο λόγος που κυριαρχεί στο έργο η αισιοδοξία, μέσα σε μια περιρρέουσα ατμόσφαιρα τελείως νοσηρή.
60
Κωνσταντίνος Καϊμάκης
2018-01-02
Ο αμερικανός σκηνοθέτης ξέρει όσο λίγοι κινηματογραφιστές να φτιάχνουν μια παλιομοδίτικη ταινία χωρίς φανερή δράση (όλη η ένταση και το καλοχτισμένο σασπένς προέρχονται από τα κρίσιμα διλήμματα και τους διαλόγους που αντικατοπτρίζουν το κλίμα της εποχής) πατώντας σε μοντέρνους συμβολισμούς. Υποδειγματικοί οι Τομ Χανκς και Μέριλ Στριπ συνεργάζονται για πρώτη φορά σε μια ταινία που δεν κρύβει τις οσκαρικές φιλοδοξίες της και αποτελεί μια συνεπή αλλά και χωρίς ιδιαίτερες εκπλήξεις δουλειά του Σπίλμπεργκ.
60
Γιώργος Noir Παπαϊωσήφ
Η ταινία του Σπίλμπεργκ είναι μια ωραιότατη καταγραφή εκείνης της ταραγμένης εποχής, συνάμα είναι και μια κραυγή για την λογοκρισία, που σήμερα, εμμέσως πλην σαφώς, δοκιμάζεται η ελευθερία του Τύπου στην Αμερική από τις έντονες παρεμβάσεις του νυν προέδρου της, όπως αναφέρει και ο ίδιος ο σκηνοθέτης.
40
Δημοσθένης Χριστόπουλος
Ναι, η ταινία του Σπίλμπεργκ είναι απίστευτα ψυχαγωγική. Αυτό έλειπε, για Σπίλμπεργκ μιλάμε. Όμως εδώ υπήρξε η ευκαιρία για κάτι παραπάνω. Και αυτό προϋπέθετε τον δημιουργό Σπίλμπεργκ και όχι τον υπηρέτη των απαιτήσεων του Hollywood, Σπίλμπεργκ...