Ο Θάνατος του Ιερού Ελαφιού(2017)
(The Killing of a Sacred Deer) | Πρώτη προβολή: 02-11-2017

90
Κωνσταντίνος Καϊμάκης
Athens Voice
2017-11-20
Με τη χειρουργική ακρίβεια που δένει υποδειγματικά το μαύρο χιούμορ, την αρχαία τραγωδία, το κιουμπρικό σύμπαν (αρκετά σημεία του φιλμ θα φέρουν στο νου τα «Μάτια ερμητικά κλειστά» με την θαυμάσια και πάλι Κίντμαν να προσπαθεί να βγάλει από το αδιέξοδο το γιατρό σύζυγό της) και τα διαχρονικά θέματα που έχουν να κάνουν με το νόημα της ύπαρξης, ο Λάνθιμος με τη συνδρομή του σεναριογράφου Ευθύμη Φιλίπππου μεγαλουργεί και πάλι.
90
Τάσος Ντερτιλής
GRAND Magazine
Σκληρό μεταφυσικό πόκερ για δυνατούς παίκτες με ένα φινάλε που και πάλι (όπως στον Αστακό) θα συζητηθεί. Μια ταινία- αποθέωση του στιλ του σπουδαίου Έλληνα σκηνοθέτη που έχει επιλέξει να βαδίσει σε μονοπάτια που άνοιξαν μεγαλειώδεις δημιουργοί στο παρελθόν, να καταφέρει να σταθεί όρθιος πάνω σ αυτά και να τα οδηγήσει και παρακάτω. Μια ταινία προορισμένη να γίνει κλασική στο πέρασμα του χρόνου.
90
Γιώργος Νυκταράκης
FilmBoy
Όλα λειτουργούν εξαιρετικά, δίνοντας ένα συγκλονιστικό αποτέλεσμα το οποίο σε καθηλώνει.
90
Ηλίας Φραγκούλης
FreeCinema
2017-11-18
Σε γενικές γραμμές, δημιουργικά, ο Λάνθιμος ξανοίγεται ακόμη περισσότερο με το «Ιερό Ελάφι». Απελευθερώνεται. Μαζί με τον φορμαλισμό του. Γίνεται πιο σκληρός, πιο βίαιος, πιο κυνικός απέναντι στο συναίσθημα, βυθίζεται στο έρεβος ενός αστικού τοπίου που δεν αξίζει να σπαταλά την ενέργεια μιας ολόκληρης, θνητής ζωής.
80
Γιώργος Κωστίδης
The Reviewer
Ο «Θάνατος του Ιερού Ελαφιού» αποτελεί μια πολύ καλή ταινία, διαφορετική από τις προηγούμενες, αλλά όχι υποδεέστερη, η οποία θα σου αφήσει μια ιδιαίτερη αίσθηση βγαίνοντας από την κινηματογραφική αίθουσα, κάτι παρόμοιο ας πούμε με τουφεκιά στο κεφάλι.
80
Γιάννης Παναγούλιας
Newsmag
Όπως σε κάθε ολοκληρωμένη δουλειά του, ο Λάνθιμος αποδεικνύεται μαέστρος σε μια αλλόκοτη όπερα με αρχή μέση και τέλος. Η διαφορετικότητα του όμως έχει διττό νόημα: από τη μια σου προσφέρει στιλιζαρισμένο παραλογισμό και από την άλλη την απολαυστική γοητεία της άρνησης.
80
Ευτυχία Χ. Κόκκινη
Φιλμ νουάρ
Σκηνοθετικά η ταινία διακρίνεται για την αρτιότητα της, οι πρωταγωνιστές της λειτουργούν στην πλειοψηφία τους με ένα αποδυναμωμένο τρόπο έκφρασης ερμηνευτικά, τρόπον τινά ως δείγμα υποταγής στην ανωτερότητα αυτού που δεν μπορούν να ελέγξουν.
80
Τάσος "ο Αλλοδαπός" Σαμπάρ
MonkeyBros
Ακόμα όμως και αν δεν έχεις ιδέα από τις αρχαίες υμών τραγωδίες η ταινία στέκεται πολύ καλά σαν ψυχολογικό θρίλερ που εμπνέεται από Χίτσκοκ και Εξορκιστή αλλά μην περιμένεις απαντήσεις στο πιάτο...
80
Χρήστος Καλκάνης
TheCinema.gr
Όπως και να 'χει είναι μια ταινία που η παρακολούθησή της δεν απευθύνεται στο ευρύ κοινό, όσοι όμως καταφέρουν να μπουν στο νόημα της ταινίας, θα περάσουν ένα απολαυστικό δίωρο επί της οθόνης.
80
Χριστίνα Καλογεροπούλου
MOVE IT
Ο Λάνθιμος είναι ένας πολύ καλά διαβασμένος σκηνοθέτης, εξάλλου. Ταυτόχρονα όμως είναι κι ένας σκηνοθέτης που δεν μας κάνει το χατίρι να προσφέρει εύκολη πλοκή ή πολύ συχνά κατανοήσιμη, αλλά μία πολυεπίπεδη αφήγηση που κάνει πολλές ερωτήσεις και δεν δίνει καμία απάντηση. Είναι όμως και αρκετά έξυπνος, ώστε να χρησιμοποιεί τεχνηέντως και Αρχαιοελληνικούς μύθους, όπως αυτόν της Ιφιγένειας εν Αυλίδι.
80
Μαριάννα Τσότρα
Cinefreaks.gr
Ο «Θάνατος του Ιερού Ελαφιού» είναι μια σπουδή πάνω στην ανθρώπινη ψυχοσύνθεση σε κατάσταση κρίσης, ένα σινεμά βάθους και ουσίας με άπλετες φιλοσοφικές, υπαρξιακές και ψυχαναλυτικές προεκτάσεις, μια από τις ταινίες της χρονιάς, που αποδεικνύει γιατί ο Γιώργος Λάνθιμος και οι ταινίες του είναι τα καλύτερα εγχώρια προϊόντα μας εδώ και χρόνια.
80
Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος
LiFO
2017-11-14
Παρά τις επιρροές, ο Θάνατος του ιερού ελαφιού στέκει ψηλά, μοναδικός και ανοιχτός σε ερμηνείες, όπως και η κόντρα του μοιραίου με τον ντετερμινισμό που πραγματεύεται η ταινία.
80
Τατιάνα Καποδίστρια
toSpirto.net
2017-11-12
Μια ασύλληπτη μεταφυσική εκδίκηση αναγκάζει έναν οικογενειάρχη-μεγαλογιατρό να θυσιάσει ό,τι πολυτιμότερο έχει, σε αυτή την αψεγάδιαστα φιλμαρισμένη, δεξιοτεχνικά σκηνοθετημένη και εξαιρετικά παιγμένη λανθιμική ταινία, που είναι άκοπα η καλύτερή του.
80
Γιώργος Κρασσακόπουλος
FLIX
2017-11-16
Μια εντυπωσιακή ταινία που απαιτεί σκέψη. Ένα βήμα μπροστά για το σινεμά του Λάνθιμου, ακόμη κι αν το φιλμ είναι περισσότερο αμφίσημο στην καρδιά του απ΄όσο θα χρειαζόταν.
78
Δημήτρης Μπαμπούλης
Filmakias
Είναι μία ταινία με σουρεάλ χαρακτήρα και σίγουρα αν είσαι λάτρης του Λάνθιμου και γενικότερα αυτού του στυλ δεν πρέπει να την χάσεις. Ωστόσο, η ταινία τρέχει και ένα στόρυ που ίσως να ικανοποιήσει και πολλούς μη απαιτητικούς θεατές, καθώς καθ' όλη την διάρκεια το μυστήριο και το σασπένς είναι αρκετά για να καλύψουν αυτού του είδους θεατές. Το μόνο σίγουρο είναι ότι είναι μία ταινία που θα προκαλέσει στον θεατή ''άσχημα'' συναισθήματα, θα τον προβληματίσει αρκετά και θα τον κάνει να την σκέφτεται για αρκετό καιρό.
70
Dimitris Dx
Letterboxd
Καλύτερες ταινίες τρόμου του 2017: 1. The Killing of a Sacred Deer
70
Χρήστος Μήτσης
αθηνόραμα.gr
2017-11-10
Βραβείο σεναρίου στις Κάνες για έναν σκληρό, σκοτεινό και απαισιόδοξο στοχασμό πάνω στην ανθρώπινη φύση, ο οποίος συνδυάζει ευφυώς τον Χάνεκε, τον Κιούμπρικ και τον Ευριπίδη.
70
nikos fekkas
FEKKAS MOVIES
Ενώ δεν είμαι φαν των κουλτουριάρικων ταινιών,η συγκεκριμένη με κέρδισε και την βρήκα αρκετά ενδιαφέρουσα!
70
Νίκος Δρίβας
CINERAMEN
Είναι μια πολύ καλή ταινία (ναι σίγουρα πολύ ιδιαίτερη ταινία και δεν αρέσει σε όλους, αλλά έχει το δικό της στυλ) που καταφέρει να δημιουργήσει κάτι μοναδικό που θα αφήσει άφωνο τον θεατή, είναι από εκείνες που μπορείς να συζητάς για ώρες και γενικότερα χαιρόμαστε που ο Γιώργος Λάνθiμος κατάφερε σε μια ακόμα προσπάθεια να δώσει κάτι πρωτότυπο και ενδιαφέρον.
70
Νεκτάριος Σάκκας
cinemagazine.gr
2017-11-08
Εξίσου μαγνητική και ζοφερή, η νέα ταινία του Γιώργου Λάνθιμου ανοίγει θαρραλέο διάλογο με Χάνεκε και Κιούμπρικ, επιβεβαιώνοντας για μια ακόμα φορά την εντυπωσιακή δεξιοτεχνία του κορυφαίου σύγχρονου Έλληνα δημιουργού.
60
Σταύρος Γανωτής
FilmyPress
Ως θρίλερ, το έργο είναι όντως καλό. Με μια αισθητική άμεσο δάνειο από τον Kubrick παρά το weird-cinema, έχουμε την κατάδυση των βολεμένων ως τότε ηρώων σε μια ανομολόγητη κόλαση.
60
Νίκος Γαργαλάκος
FILM PLANET
Δεν υπάρχει καμία απολύτως αμφιβολία ότι «Ο Θάνατος του Ιερού Ελαφιού» διαθέτει υπολογίσιμη κινηματογραφική δύναμη...Μολαταύτα, η νέα του ταινία ανατροφοδοτεί κυρίως την επιθυμία να ανατρέξουμε στο παρελθόν, και τον αφηγηματικά πλούσιο, γεμάτο σεναριακές διακλαδώσεις και φαντασία κόσμο του «Αστακού», ή στη φιλοσοφική αναζήτηση του «Κυνόδοντα» («Dogtooth», 2009) γύρω από την ελευθερία της σκέψης και τους φραγμούς που μπαίνουν σε αυτήν.
60
Cine - Κριτική
Cine - Κριτική
Υποβλητικό, κατά διαστήματα ανατριχιαστικά τρομακτικό και ειρωνικά αστείο το νέο πόνημα του Λάνθιμου φαίνεται να κερδίζει το στοίχημα με τον Έλληνα δημιουργό να αποδεικνύει ότι μπορεί να σταθεί δίπλα στους κορυφαίους ως ένας auteur με τα δικά του ιδιαίτερα και μοναδικά χαρακτηριστικά. Αρκεί βέβαια να μην πέσει στην παγίδα της "εύκολης" αναπαραγωγής των κλισέ και των weird φετίχ του όπως συμβαίνει ανά (μικρά ευτυχώς) διαστήματα στην προκειμένη περίπτωση.
60
Γιάννης Καραμπίτσος
CAMERA STYLO ONLINE
Έχει βέβαια την ικανότητα ο κ. Λάνθιμος να καταπιάνεται με πολύ σημαντικά θέματα της σύγχρονης πραγματικότητας, με έναν μοντέρνο τρόπο και με ένα προσωπικό στιλ σκηνοθετικό πολύ ενδιαφέρον. Οπότε με μια έννοια είναι διανοούμενος (αν και άνετα προς στο διανοουμενίστικο κλίνει), καταφέρνει σε επίμαχα θέματα της πραγματικότητας να παρεμβαίνει, αρκετά αποτελεσματικά, δεν περνάει απαρατήρητος και αυτό οφείλει να του το αναγνωρίσεις κάποιος.
60
Αγγελική Στελλάκη
Cinepivates
Ο Λάνθιμος βρίσκεται εδώ στην καλύτερή του στιγμή. Η χρήση ευρυγώνιων φακών διαστρεβλώνει τα όσα συμβαίνουν επί της οθόνης και ειδικά στα εσωτερικά πλάνα στο σπίτι, η ταινία θα θυμίσει σε αρκετούς τα «Μάτια Ερμητικά Κλειστά» του Στάνλεϊ Κιούμπρικ. Ο Έλληνας σκηνοθέτης χρησιμοποιεί τα πάντα προς όφελος της ταινίας του: το φως, τους ήχους, τη μουσική και φτιάχνει ένα πραγματικά μοντέρνο δείγμα σινεμά.
60
Λήδα Γαλανού
efsyn.gr
2017-11-06
...υποστηριζόμενος από τη φωτογραφία του Θύμιου Μπακατάκη και δύο συμπληρωματικά μεγαλειώδεις ερμηνείες από τον Κόλιν Φάρελ και τη Νικόλ Κίντμαν, ο Γιώργος Λάνθιμος αναδεικνύει πιο έντονα από όποια άλλη ταινία του ότι είναι ένας σκηνοθέτης όχι μόνο με ευρήματα, αλλά με κινηματογραφικό όραμα και ικανότητα για πολύ περισσότερα απ' όσα έχει, ώς τώρα, δοκιμάσει.
60
kazanipouvrazei 
Οι ταινίες της ζωής σου
Ούτε μύθος ούτε και ακριβώς αλληγορία, μα κάτι σαν παραβολή για το καλό και το κακό, που φωλιάζει στη ψυχή του ανθρώπου και μάχεται να υπερισχύσει, το Ελάφι αιφνιδιάζει με το τεμάχισμα των ευθυνών, ενώ παράλληλα αναζητά μια κατανόηση, σε ήρωες που οδηγούνται από μια -απρόσμενα παρήγορη- διαστροφή.
50
Γιώργος Noir Παπαϊωσήφ
AWEE
Όλα είναι τοποθετημένα σαν άνευρα πιόνια στο ταμπλό και οι κινήσεις τους είναι αυτόματες δίχως φυσικότητα και αφηγηματικές ανάσες. Οι ερμηνείες και οι διάλογοι, τουλάχιστον των ενηλίκων ηρώων, μοιάζουν με νευρικό τηλέτυπο.
40
Γιώργος Μουστάκης
no-man's tale
Η προσωπική μου γνώμη είναι πως το φιλμ διακατέχεται από τον χαρακτηριστικό μικρομεγαλισμό των σύγχρονων Ελλήνων δημιουργών που προσεγγίζουν φαντεζί ιδέες με μονοσήμαντο τρόπο και σοβαροφάνεια που δεν συνάδει με το αποτέλεσμα . Στα κοινά ελαττώματα συγκαταλέγω και τον επιτηδευμένο διδακτισμό.
40
Νίνος Φένεκ Μικελιδης
Enetpress
2017-11-02
Μια ταινία που αρχικά υπόσχεται πολλά αλλά που σε αφήνει τελικά αδιάφορο.
40
Θόδωρος Γιαχουστίδης
Movies Ltd
Στυλιστικά υπέροχος ο Λάνθιμος, σε στιγμές ανεπανάληπτος, με ιδέες πανέξυπνες, και ως σκηνοθέτης ωριμάζει – επιτέλους, η κάμερα κινείται πχ – αλλά το σοκ που προκαλεί η ταινία υπερβαίνει τα εσκαμμένα. Και η μισανθρωπιά δεν είναι ποπ. Λέει ο μικροαστός μέσα μου...
40
Γιάννης Ζουμπουλάκης
Το Βήμα
2017-11-04
Ψυχολογικό θρίλερ εκδίκησης; Οικογενειακό-υπαρξιακό δράμα; Ολα «παίζουν». Εξάλλου ο Λάνθιμος ούτε για ταμπέλες ενδιαφέρεται ούτε και για την προβολή συγκεκριμένων «απαντήσεων». Βέβαια, ποια ακριβώς είναι τα ερωτήματα, ούτε και αυτό το κατάλαβα πλήρως. Αυτό που κατάλαβα είναι ότι θέλει απλώς να εκφράσει με εικόνες κάποιες ιδέες και ότι το κάνει μέσα από σκηνές που θυμίζουν ταινίες άλλων δημιουργών (για παράδειγμα ο Στάνλεϊ Κιούμπρικ και ο Μίκαελ Χάνεκε), οι οποίες σίγουρα προκαλούν μια ποικιλία συναισθημάτων - από οργή έως ακόμα και θαυμασμό.
40
Άγγελος Πολύδωρος
myFILM.gr
Με την κάμερα να μην κινείται ποτέ στο ύψος των ματιών, αλλά από χαμηλά ή ψηλά και με τη χρήση ευρυγώνιου φακού, ο Λάνθιμος δείχνει –όσο περνάει ο καιρός- ότι είναι έντονα επηρεασμένος από τον Στάνλεϊ Κιούμπρικ και αυτό μεν δεν είναι κακό, αλλά φαίνεται να το παρακάνει και φοβάμαι μη θεωρηθεί αντιγραφέας.