Ο Θάνατος του Ιερού Ελαφιού(2017)
(The Killing of a Sacred Deer) | Πρώτη προβολή: 02-11-2017

90
Τάσος Ντερτιλής
Σκληρό μεταφυσικό πόκερ για δυνατούς παίκτες με ένα φινάλε που και πάλι (όπως στον Αστακό) θα συζητηθεί. Μια ταινία- αποθέωση του στιλ του σπουδαίου Έλληνα σκηνοθέτη που έχει επιλέξει να βαδίσει σε μονοπάτια που άνοιξαν μεγαλειώδεις δημιουργοί στο παρελθόν, να καταφέρει να σταθεί όρθιος πάνω σ αυτά και να τα οδηγήσει και παρακάτω. Μια ταινία προορισμένη να γίνει κλασική στο πέρασμα του χρόνου.
90
Γιώργος Νυκταράκης
Όλα λειτουργούν εξαιρετικά, δίνοντας ένα συγκλονιστικό αποτέλεσμα το οποίο σε καθηλώνει.
90
Ηλίας Φραγκούλης
2017-11-18
Σε γενικές γραμμές, δημιουργικά, ο Λάνθιμος ξανοίγεται ακόμη περισσότερο με το «Ιερό Ελάφι». Απελευθερώνεται. Μαζί με τον φορμαλισμό του. Γίνεται πιο σκληρός, πιο βίαιος, πιο κυνικός απέναντι στο συναίσθημα, βυθίζεται στο έρεβος ενός αστικού τοπίου που δεν αξίζει να σπαταλά την ενέργεια μιας ολόκληρης, θνητής ζωής.
90
Κωνσταντίνος Καϊμάκης
2017-11-20
Με τη χειρουργική ακρίβεια που δένει υποδειγματικά το μαύρο χιούμορ, την αρχαία τραγωδία, το κιουμπρικό σύμπαν (αρκετά σημεία του φιλμ θα φέρουν στο νου τα «Μάτια ερμητικά κλειστά» με την θαυμάσια και πάλι Κίντμαν να προσπαθεί να βγάλει από το αδιέξοδο το γιατρό σύζυγό της) και τα διαχρονικά θέματα που έχουν να κάνουν με το νόημα της ύπαρξης, ο Λάνθιμος με τη συνδρομή του σεναριογράφου Ευθύμη Φιλίπππου μεγαλουργεί και πάλι.
80
Μαριάννα Τσότρα
Ο «Θάνατος του Ιερού Ελαφιού» είναι μια σπουδή πάνω στην ανθρώπινη ψυχοσύνθεση σε κατάσταση κρίσης, ένα σινεμά βάθους και ουσίας με άπλετες φιλοσοφικές, υπαρξιακές και ψυχαναλυτικές προεκτάσεις, μια από τις ταινίες της χρονιάς, που αποδεικνύει γιατί ο Γιώργος Λάνθιμος και οι ταινίες του είναι τα καλύτερα εγχώρια προϊόντα μας εδώ και χρόνια.
80
Γιώργος Κωστίδης
Ο «Θάνατος του Ιερού Ελαφιού» αποτελεί μια πολύ καλή ταινία, διαφορετική από τις προηγούμενες, αλλά όχι υποδεέστερη, η οποία θα σου αφήσει μια ιδιαίτερη αίσθηση βγαίνοντας από την κινηματογραφική αίθουσα, κάτι παρόμοιο ας πούμε με τουφεκιά στο κεφάλι.
80
Xριστίνα Καλογεροπούλου
Ο Λάνθιμος είναι ένας πολύ καλά διαβασμένος σκηνοθέτης, εξάλλου. Ταυτόχρονα όμως είναι κι ένας σκηνοθέτης που δεν μας κάνει το χατίρι να προσφέρει εύκολη πλοκή ή πολύ συχνά κατανοήσιμη, αλλά μία πολυεπίπεδη αφήγηση που κάνει πολλές ερωτήσεις και δεν δίνει καμία απάντηση. Είναι όμως και αρκετά έξυπνος, ώστε να χρησιμοποιεί τεχνηέντως και Αρχαιοελληνικούς μύθους, όπως αυτόν της Ιφιγένειας εν Αυλίδι.
80
Τάσος "ο Αλλοδαπός" Σαμπάρ
Ακόμα όμως και αν δεν έχεις ιδέα από τις αρχαίες υμών τραγωδίες η ταινία στέκεται πολύ καλά σαν ψυχολογικό θρίλερ που εμπνέεται από Χίτσκοκ και Εξορκιστή αλλά μην περιμένεις απαντήσεις στο πιάτο...
80
Γιώργος Κρασσακόπουλος
2017-11-16
Μια εντυπωσιακή ταινία που απαιτεί σκέψη. Ένα βήμα μπροστά για το σινεμά του Λάνθιμου, ακόμη κι αν το φιλμ είναι περισσότερο αμφίσημο στην καρδιά του απ΄όσο θα χρειαζόταν.
80
Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος
2017-11-14
Παρά τις επιρροές, ο Θάνατος του ιερού ελαφιού στέκει ψηλά, μοναδικός και ανοιχτός σε ερμηνείες, όπως και η κόντρα του μοιραίου με τον ντετερμινισμό που πραγματεύεται η ταινία.
80
Τατιάνα Καποδίστρια
2017-11-12
Μια ασύλληπτη μεταφυσική εκδίκηση αναγκάζει έναν οικογενειάρχη-μεγαλογιατρό να θυσιάσει ό,τι πολυτιμότερο έχει, σε αυτή την αψεγάδιαστα φιλμαρισμένη, δεξιοτεχνικά σκηνοθετημένη και εξαιρετικά παιγμένη λανθιμική ταινία, που είναι άκοπα η καλύτερή του.
78
Δημήτρης Μπαμπούλης
Είναι μία ταινία με σουρεάλ χαρακτήρα και σίγουρα αν είσαι λάτρης του Λάνθιμου και γενικότερα αυτού του στυλ δεν πρέπει να την χάσεις. Ωστόσο, η ταινία τρέχει και ένα στόρυ που ίσως να ικανοποιήσει και πολλούς μη απαιτητικούς θεατές, καθώς καθ' όλη την διάρκεια το μυστήριο και το σασπένς είναι αρκετά για να καλύψουν αυτού του είδους θεατές. Το μόνο σίγουρο είναι ότι είναι μία ταινία που θα προκαλέσει στον θεατή ''άσχημα'' συναισθήματα, θα τον προβληματίσει αρκετά και θα τον κάνει να την σκέφτεται για αρκετό καιρό.
70
Νίκος Δρίβας
Είναι μια πολύ καλή ταινία (ναι σίγουρα πολύ ιδιαίτερη ταινία και δεν αρέσει σε όλους, αλλά έχει το δικό της στυλ) που καταφέρει να δημιουργήσει κάτι μοναδικό που θα αφήσει άφωνο τον θεατή, είναι από εκείνες που μπορείς να συζητάς για ώρες και γενικότερα χαιρόμαστε που ο Γιώργος Λάνθiμος κατάφερε σε μια ακόμα προσπάθεια να δώσει κάτι πρωτότυπο και ενδιαφέρον.
70
Νεκτάριος Σάκκας
2017-11-08
Εξίσου μαγνητική και ζοφερή, η νέα ταινία του Γιώργου Λάνθιμου ανοίγει θαρραλέο διάλογο με Χάνεκε και Κιούμπρικ, επιβεβαιώνοντας για μια ακόμα φορά την εντυπωσιακή δεξιοτεχνία του κορυφαίου σύγχρονου Έλληνα δημιουργού.
70
Χρήστος Μήτσης
2017-11-10
Βραβείο σεναρίου στις Κάνες για έναν σκληρό, σκοτεινό και απαισιόδοξο στοχασμό πάνω στην ανθρώπινη φύση, ο οποίος συνδυάζει ευφυώς τον Χάνεκε, τον Κιούμπρικ και τον Ευριπίδη.
60
Αγγελική Στελλάκη
Ο Λάνθιμος βρίσκεται εδώ στην καλύτερή του στιγμή. Η χρήση ευρυγώνιων φακών διαστρεβλώνει τα όσα συμβαίνουν επί της οθόνης και ειδικά στα εσωτερικά πλάνα στο σπίτι, η ταινία θα θυμίσει σε αρκετούς τα «Μάτια Ερμητικά Κλειστά» του Στάνλεϊ Κιούμπρικ. Ο Έλληνας σκηνοθέτης χρησιμοποιεί τα πάντα προς όφελος της ταινίας του: το φως, τους ήχους, τη μουσική και φτιάχνει ένα πραγματικά μοντέρνο δείγμα σινεμά.
60
Cine - Κριτική
Υποβλητικό, κατά διαστήματα ανατριχιαστικά τρομακτικό και ειρωνικά αστείο το νέο πόνημα του Λάνθιμου φαίνεται να κερδίζει το στοίχημα με τον Έλληνα δημιουργό να αποδεικνύει ότι μπορεί να σταθεί δίπλα στους κορυφαίους ως ένας auteur με τα δικά του ιδιαίτερα και μοναδικά χαρακτηριστικά. Αρκεί βέβαια να μην πέσει στην παγίδα της "εύκολης" αναπαραγωγής των κλισέ και των weird φετίχ του όπως συμβαίνει ανά (μικρά ευτυχώς) διαστήματα στην προκειμένη περίπτωση.
60
Λήδα Γαλανού
2017-11-06
...υποστηριζόμενος από τη φωτογραφία του Θύμιου Μπακατάκη και δύο συμπληρωματικά μεγαλειώδεις ερμηνείες από τον Κόλιν Φάρελ και τη Νικόλ Κίντμαν, ο Γιώργος Λάνθιμος αναδεικνύει πιο έντονα από όποια άλλη ταινία του ότι είναι ένας σκηνοθέτης όχι μόνο με ευρήματα, αλλά με κινηματογραφικό όραμα και ικανότητα για πολύ περισσότερα απ' όσα έχει, ώς τώρα, δοκιμάσει.
Ούτε μύθος ούτε και ακριβώς αλληγορία, μα κάτι σαν παραβολή για το καλό και το κακό, που φωλιάζει στη ψυχή του ανθρώπου και μάχεται να υπερισχύσει, το Ελάφι αιφνιδιάζει με το τεμάχισμα των ευθυνών, ενώ παράλληλα αναζητά μια κατανόηση, σε ήρωες που οδηγούνται από μια -απρόσμενα παρήγορη- διαστροφή.
40
Γιάννης Ζουμπουλάκης
2017-11-04
Ψυχολογικό θρίλερ εκδίκησης; Οικογενειακό-υπαρξιακό δράμα; Ολα «παίζουν». Εξάλλου ο Λάνθιμος ούτε για ταμπέλες ενδιαφέρεται ούτε και για την προβολή συγκεκριμένων «απαντήσεων». Βέβαια, ποια ακριβώς είναι τα ερωτήματα, ούτε και αυτό το κατάλαβα πλήρως. Αυτό που κατάλαβα είναι ότι θέλει απλώς να εκφράσει με εικόνες κάποιες ιδέες και ότι το κάνει μέσα από σκηνές που θυμίζουν ταινίες άλλων δημιουργών (για παράδειγμα ο Στάνλεϊ Κιούμπρικ και ο Μίκαελ Χάνεκε), οι οποίες σίγουρα προκαλούν μια ποικιλία συναισθημάτων - από οργή έως ακόμα και θαυμασμό.
40
Νίνος Φένεκ Μικελιδης
2017-11-02
Μια ταινία που αρχικά υπόσχεται πολλά αλλά που σε αφήνει τελικά αδιάφορο.
40
Άγγελος Πολύδωρος
Με την κάμερα να μην κινείται ποτέ στο ύψος των ματιών, αλλά από χαμηλά ή ψηλά και με τη χρήση ευρυγώνιου φακού, ο Λάνθιμος δείχνει –όσο περνάει ο καιρός- ότι είναι έντονα επηρεασμένος από τον Στάνλεϊ Κιούμπρικ και αυτό μεν δεν είναι κακό, αλλά φαίνεται να το παρακάνει και φοβάμαι μη θεωρηθεί αντιγραφέας.
40
Θόδωρος Γιαχουστίδης
Στυλιστικά υπέροχος ο Λάνθιμος, σε στιγμές ανεπανάληπτος, με ιδέες πανέξυπνες, και ως σκηνοθέτης ωριμάζει – επιτέλους, η κάμερα κινείται πχ – αλλά το σοκ που προκαλεί η ταινία υπερβαίνει τα εσκαμμένα. Και η μισανθρωπιά δεν είναι ποπ. Λέει ο μικροαστός μέσα μου...